8 Δεκ 2006

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αθήνα, 6 / 12 / 2006

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Κα Μαριέττα Γιαννάκου
ΚΟΙΝ: ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ


Κα Υπουργέ

η Ομοσπονδία μας διαμαρτύρεται εντονότατα για την αντιπολυτεκνική συμπεριφορά ορισμένων ΤΕΙ που προσπαθούν με αυθαίρετες ερμηνείες να μην εφαρμόζουν τον Ν. 3404/2005.
Οι απόφοιτοι του 2ου κύκλου των ΤΕΕ που εισάγονται στα ΤΕΙ , εισάγονται μετά από πανελλήνιες εξετάσεις σε 3 μαθήματα σε εθνικό επίπεδο και δεν εισάγονται με ευεργετικές διατάξεις.
Παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας για την επίλυση του θέματος και την κατάργηση πλέον του διαχωρισμού μεταξύ των αποφοίτων των ΤΕΕ και των Ενιαίων Λυκείων που τόσα προβλήματα έχει δημιουργήσει στις ελληνικές οικογένειες πολύ περισσότερο δε όταν πρόκειται για πολύτεκνες.




Για το Δ.Σ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΕΤΤΑΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ
κατεβάστε όλο το εβδομαδιαίο πληροφοριακό δελτίο της ΟΛΤΕΕ από εδώ

Εγκυκλιος για τη Χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α'
Βαθμός Ασφαλείας
Αθήνα -12- 2006
Αρ. πρωτ. /Γ2
Βαθμ. Προτερ. ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
Ερμού 15 105 63 Αθήνα
Πληροφορίες :Αν. Πασχαλίδου
Ρ. Γεωργακόπουλος
Τηλέφωνο : 210-3235722
210-3238523
FAX : 210-3233062

ΠΡΟΣ :
1. Διευθύνσεις και Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Γραφεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης όλης της χώρας
2. Γραφεία Σχολικών Συμβούλων
3. Σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης (μέσω των Δ/νσεων και Γραφείων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης και των Γραφείων Επαγγελματικής Εκπ/σης)

ΚΟΙΝ. : Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλης της χώρας.



ΘΕΜΑ: «Χρήση κινητών τηλεφώνων»

Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων από μαθητές και εκπαιδευτικούς στο χώρο του σχολείου

Αποφασίζουμε

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο υποχρεούται, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του.
Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται:
α) για τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 8 του άρθρου 13 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161 Α΄) για την καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος
β) για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις προβλεπόμενες στο Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ 23 Α΄) σχολικές κυρώσεις.
2. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν κατά την ώρα της διδασκαλίας να έχουν θέσει εκτός λειτουργίας τα κινητά τους τηλέφωνα. Παράλειψη του ανωτέρω καθήκοντος αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα, που εμπίπτει στην έννοια της περιπτώσεως στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 107 του Ν. 2683/1999 (ΦΕΚ 19 Α΄).


Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ


Εσωτερική Διανομή
1. Γραφείο Υπουργού
2. Γραφείο Υφυπουργού
3. Γραφείο Γενικού Γραμματέα
4. Γραφείο Ειδικού Γραμματέα
5. ΔΙΠΟΔΕ
6. Δ/νση Ιδιωτικής Εκπ/σης
7. Δ/νση Ειδικής Αγωγής
8. Δ/νση Ξένων & Μειονοτικών Σχολείων
9. Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπ/σης
10. Δ/νση Σπουδών Δ.Ε., Τμ. Α’, Β΄, Γ΄, Δ΄
11. Δ/νση Σπουδών Π.Ε., Τμήμα Α΄
12. Δ/νση ΣΕΠΕΔ

5 Δεκ 2006

Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΔ 100/97
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΔ 50/96
Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατεβάστε το από εδώ:

Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ Π.Δ.Ε. ΤΜΗΜΑ Γ΄
Μητροπόλεως 15 10185 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Α. Τσιάπα Τηλέφωνο:210-3226070
FAX:210-3229479
Αρ.Πρωτ: 129759/Δ2
ΕΞ ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΡΟΣ:
1.Περιφερ. Δ/νσεις Εκπ/σης
2.Δ/νσεις & Γραφεία Δ.Ε.
3. Γραφεία Τ.Ε.Ε. Έδρες τους
ΘΕΜΑ: Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης
Σας γνωρίζουμε ότι κατόπιν υποβολής αιτημάτων στην υπηρεσία μας και λόγω της καθυστερημένης έκδοσης από τον ΑΣΕΠ των οριστικών αποτελεσμάτων των επιτυχόντων εκπαιδευτικών για διορισμό, οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι διορίστηκαν μετά την 31η Οκτωβρίου 2005 και μέχρι 5-12-2005, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του ν. 1143/81, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 21 παρ. 2 του ν. 3328/2005, έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης μέχρι και τις 8-12-2006. Μονάδες μετάθεσης συνολικής υπηρεσίας και δυσμενών συνθηκών θα υπολογιστούν από ανάληψη υπηρεσίας. Οι λοιπές προϋποθέσεις και οι λόγοι μετάθεσης που προβλέπονται από το Π.Δ. 50/96, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ισχύουν και για τις μεταθέσεις της κατηγορίας αυτής. Παρακαλούμε να ενημερώσετε άμεσα τους εκπαιδευτικούς της αρμοδιότητας σας.
Aθήνα 1- 12- 2006

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γ. ΚΑΛΟΣ

Απόφαση για Μαθητικές Εκδρομές Β/θμιας Εκπαίδευσης

1 Δεκ 2006

Επείγον

Η μικρή Μαργαρίτα 14 ετών που βρίσκεται στο Νοσοκομείο "Αγλαϊας Κυριακού" (στο ογκολογικό τμήμα, 5ος όροφος), ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΑΙΜΑ!
Παρακαλούμε όποιος μπορεί να δώσει αίμα ας επικοινωνήσει με το Νοσοκομείο.

28 Νοε 2006

Δημογραφικός εφιάλτης


Η επιδείνωση του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος της χώρας το 1996 (τότε, για πρώτη φορά στη μεταπολεμική περίοδο, οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις) και η έλλειψη στοιχείων για τις γεννήσεις κατά υπηκοότητα της μητέρας με οδήγησε στο να αναζητήσω το 1999 τέτοια στοιχεία από δύο νοσοκομεία (το «Αλεξάνδρα» στην Αθήνα και το «Ιπποκράτειο» στη Θεσσαλονίκη) και από δύο ληξιαρχεία (του Δήμου Αθηναίων και του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης) για τα έτη 1995-1998, τα οποία και μου δόθηκαν. Την ανάλυση των στοιχείων αυτών παρουσίασα σ' ένα άρθρο μου στην «Ελευθεροτυπία» της 24.8.1999. Το άρθρο εκείνο κατέληγε, ανάμεσα στα άλλα, στα ακόλουθα:«Δεν αποκλείεται ένα ποσοστό πάνω από το 10% του συνόλου των γεννήσεων στη χώρα μας να είναι από αλλοδαπές μητέρες. Κατά συνέπεια αν οι γεννήσεις αυτές αφαιρεθούν από το σύνολο των γεννήσεων, ο ελληνικός πληθυσμός παρουσιάζει σημαντική φυσική μείωση (οι θάνατοι είναι περισσότεροι από τις γεννήσεις των Ελλήνων)», και«Για να διαπιστωθεί η ακριβής έκταση του προβλήματος επιβάλλεται η συγκέντρωση και τακτική (κάθε χρόνο) δημοσίευση από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος (ΕΣΥΕ) των στοιχείων για τις γεννήσεις και τους θανάτους χωριστά των Ελλήνων και των αλλοδαπών».Είναι ευτύχημα ότι η ΕΣΥΕ άρχισε να συγκεντρώνει τέτοια στοιχεία και τα πρώτα αφορούν τα έτη 2004 και 2005. Με βάση τα στοιχεία αυτά εξετάζουμε στο άρθρο αυτό τις γεννήσεις, τους θανάτους και τη φυσική μεταβολή του πληθυσμού της χώρας (γεννήσεις μείον θανάτους) κατά υπηκοότητα.Στο πρώτο μέρος του Πίνακα 1 δίνουμε τις γεννήσεις κατά υπηκοότητα της μητέρας, στο δεύτερο μέρος τους θανάτους κατά υπηκοότητα του θανόντος και στο τρίτο μέρος τη φυσική μεταβολή του πληθυσμού (γεννήσεις μείον θανάτους) κατά υπηκοότητα. Και στα τρία μέρη γίνεται διάκριση ανάμεσα στην ελληνική και στην ξένη (δηλαδή του συνόλου των άλλων χωρών) υπηκοότητα.Από τον πίνακα αυτό φαίνεται ότι το 16% των γεννήσεων το 2004 και το 16,5% το 2005 ήταν από αλλοδαπές μητέρες, ενώ μόλις το 1,4% (το 2004) και το 1,5% (το 2005) των θανόντων ήταν αλλοδαποί (το μικρό αυτό ποσοστό οφείλεται στο γεγονός ότι ο πληθυσμός των αλλοδαπών είναι κατά 10 έτη περίπου νεότερος του πληθυσμού των Ελλήνων), με αποτέλεσμα:
* Οι θάνατοι να ξεπεράσουν τις γεννήσεις Ελλήνων κατά 14.632 το 2004 και κατά 13.656 το 2005.
**Οι γεννήσεις να ξεπεράσουν τους θανάτους αλλοδαπών κατά 15.345 το 2004 και κατά 16.110 το 2005. Συνέπεια των αντίθετων αυτών τάσεων ήταν:
**Η φυσική αύξηση, δηλαδή η υπεροχή του συνόλου των γεννήσεων έναντι του συνόλου των θανάτων κατά 713 το 2004 και κατά 2.454 το 2005 να οφείλεται αποκλειστικά στη φυσική αύξηση των αλλοδαπών, η οποία υπεραντιστάθμισε τη φυσική μείωση των Ελλήνων.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν πλήρως τα συμπεράσματα στα οποία κατέληγε το άρθρο μου της 24.8.1999 τόσο για το ποσοστό των γεννήσεων από αλλοδαπές μητέρες όσο και για τη φυσική μείωση των Ελλήνων.Τα στοιχεία της ΕΣΥΕ δίνουν αναλυτικά τις υπηκοότητες των αλλοδαπών μητέρων. Το σύνολο των χωριστών υπηκοοτήτων που απαριθμούνται είναι 84 το 2004 και 86 το 2005. Εξαιτίας του μεγάλου αυτού αριθμού στον Πίνακα 2 δίνουμε τις 10 υπηκοότητες των αλλοδαπών μητέρων που έχουν το μεγαλύτερο αριθμό γεννήσεων και τις υπόλοιπες τις συγκεντρώνουμε στις «άλλες».Από τον πίνακα 2 φαίνεται ότι τόσο το 2004 όσο και το 2005: Ανω του 60% των γεννήσεων από αλλοδαπές μητέρες είναι από Αλβανίδες, δεδομένου ότι -όπως έδειξε η απογραφή του 2001- ανάλογο είναι και το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν οι Αλβανοί στο σύνολο των αλλοδαπών.
**Την 2η και 3η θέση κατέχουν, αντίστοιχα, οι Βουλγάρες και οι Ρουμάνες, με ποσοστό άνω του 5%.
**Τις επόμενες 5 θέσεις κατέχουν οι Ρωσίδες, οι Ουκρανές, οι Πολωνέζες, οι Γεωργιανές και οι Μολδαβές.
**Συνολικά οι μητέρες που κατέχουν τις 8 από τις 10 πρώτες θέσεις έχουν ρωσική και υπηκοότητες χωρών της πρώην Ανατ. Ευρώπης και αντιπροσωπεύουν γύρω στο 83% του συνόλου των γεννήσεων από αλλοδαπές μητέρες.
**Τις υπόλοιπες 2 από τις 10 πρώτες θέσεις κατέχουν οι Σύρες και οι Αιγύπτιες.
Από τη σύντομη ανάλυση που έγινε στο άρθρο αυτό φάνηκε καθαρά ότι το δημογραφικό μας πρόβλημα έχει πάρει αυτοκαταστροφικές διαστάσεις. Η συνέχιση της αδράνειας που επικρατεί εδώ και πάνω από 25 χρόνια στο θέμα αυτό έχει ήδη προκαλέσει σοβαρά και θα προκαλέσει σοβαρότερα προβλήματα στο μέλλον. Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση και η Βουλή των Ελλήνων πρέπει άμεσα να προχωρήσουν:
**Στην άμεση λήψη αποτελεσματικών μέτρων για τη μετατροπή της φυσικής μείωσης του πληθυσμού των Ελλήνων σε φυσική αύξηση. Ανάμεσα στα μέτρα αυτά είναι και η εφαρμογή όλων των προτάσεων που περιλαμβάνονται στο ομόφωνο πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος το 1993, με πρώτες την ένταξη των οικογενειών με 3 παιδιά στις πολύτεκνες και τη γενναία αύξηση των οικογενειακών επιδομάτων και των επιδομάτων στις πολύτεκνες.
**Στη χάραξη μιας συγκροτημένης και μακρόπνοης μεταναστευτικής πολιτικής δεδομένου ότι είναι πολύ πιθανό η μεγάλη πλειονότητα των οικογενειών των αλλοδαπών -εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν στις χώρες από τις οποίες κατάγονται- να μείνουν μόνιμα στη χώρα μας. Απόδειξη ο αυξανόμενος αριθμός των παιδιών τους που εγγράφονται στα δημοτικά σχολεία (βλέπε και το βιβλίο «Υπογεννητικότητα και Εισροή Μεταναστών» που εκδόθηκε το 2003). Η πολιτική αυτή πρέπει να σκοπεύει στην πλήρη ενσωμάτωσή τους στην ελληνική κοινωνία ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία «γκέτο» και πολιτών δεύτερης κατηγορίας. Ιδιαίτερη φροντίδα απαιτείται για τα παιδιά τους ώστε αυτά να προχωρούν στις σπουδές τους όπως τα ελληνόπουλα.
* Ο ΜΑΝΟΛΗΣ Γ. ΔΡΕΤΤΑΚΗΣ είναι πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής, υπουργός και καθηγητής της ΑΣΟΕΕ.

24 Νοε 2006

Καταγγελία της ΑΣΠΕ για τις μετεγγραφές φοιτητών

Αξιότιμη
Κυρία Μαριέττα Γιαννάκου
Υπουργό Εθνικής Παιδείας
& Θρησκευμάτων
Κυρία Υπουργέ,

όπως μας καταγγέλλεται από μέλη μας πολύτεκνους, κάποια ΤΕΙ δημιουργούν προβλήματα στις μετεγγραφές των φοιτητών, που προέρχονται από τον Β’ κύκλο των ΤΕΕ και δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις του ν. 3404/2005 με το πρόσχημα ότι οι … εξετάσεις εισαγωγής αυτών είναι ειδικές εξετάσεις … και άρα η παρ. 4 του άρθρου 14 του ανωτέρω νόμου τις απαγορεύει!
Πουθενά όμως στον ανωτέρω νόμο ή στην αιτιολογική έκθεση αυτού, δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο αναμφισβητήτως. Αντίθετα ξεκαθαρίζεται με σαφήνεια ότι οι διατάξεις του νόμου «… εφαρμόζονται μόνο για τους φοιτητές και σπουδαστές που εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο …» και τέτοιες είναι των ΤΕΕ. Να σημειωθεί επίσης ότι οι διατάξεις εισαγωγής των αποφοίτων του Β’ κύκλου ΤΕΕ στα ΤΕΙ δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως ευεργετικές διατάξεις ή ευεργετικής μεταχείρισης καθότι η βάση εισαγωγής του 10 σ’ αυτούς ισχύει από το 2001!
Επίσης, ουδέποτε στο παρελθόν και με τους προγενέστερους νόμους 3282/04 ή 1966/91, αντιμετωπίζονταν διαφορετικά στο θέμα των μετεγγραφών οι προερχόμενοι από τα ΤΕΕ.
Είναι προφανές ότι κάποιοι σε ορισμένα ΤΕΙ διαπνεόμενοι από αντιπολυτεκνική διάθεση προσπαθούν με αυθαίρετες ψευδοερμηνείες να μην εφαρμόσουν το νόμο.
Ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας με διευκρινιστική εγκύκλιο, προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις σε βάρος των παιδιών των πολυτέκνων.
Επίσης έχει δημιουργηθεί το ίδιο θέμα και με τις Σχολές Καλών Τεχνών, ενώ και εκεί οι εξετάσεις γίνονται κατά τον ίδιο τρόπο και δεν εισάγονται βάσει ειδικών διατάξεων.
Σημειώνουμε ότι η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών δεν έχει αντίρρηση για την πραγματοποίηση των μετεγγραφών των τέκνων των πολυτέκνων και συμφωνεί.
Ζητούμε και εδώ την παρέμβασή σας, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα.
Με την βεβαιότητα ότι θα είναι άμεση η παρέμβασή σας.

Διατελούμε με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας


Βασίλειος Θεοτοκάτος Ευάγγελος Παπαγιάννης

21 Νοε 2006

Το site μας ενημερώθηκε.....

Αγαπητοί συνάδελφοι η ιστοσελίδα των πολυτέκνων εκπαιδευτικών άλλαξε εμφάνιση και ανανεώθηκε. Περιμένουμε τις προτάσεις σας καθώς και θέματα που μας απασχολούν προς δημοσίευση στην ιστοσελίδα μας

http://polyteknoi.blogspot.com/

Με εκτίμηση

Συντονιστική Επιτροπή

Μείωση πληθυσμού χωρίς μετανάστες

Μείωση πληθυσμού χωρίς μετανάστες

Του Μανολη Γ. Δρεττακη*


Στις 13-9-06 η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος (ΕΣΥΕ) έδωσε στη δημοσιότητα τις εκτιμήσεις της για τον πραγματικό πληθυσμό του συνόλου της χώρας την 1η Ιανουαρίου των ετών 1991-2005, καθώς και τις γεννήσεις και τους θανάτους το καθένα από τα έτη 1991-2004. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι ο πραγματικός πληθυσμός της χώρας αυξήθηκε κατά το διάστημα της 14ετίας 1991-2004 κατά 890.000 άτομα ή 8,7%. Το ερώτημα που γεννιέται είναι σε τι οφείλεται η αύξηση αυτή;
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό για το καθένα από τα έτη 1991-2004 δίνεται, με βάση τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, στον δημοσιευμένο πίνακα. Στην 1η στήλη του πίνακα δίνεται ο πληθυσμός στο σύνολο της χώρας την 1η Ιανουαρίου των ετών 1991-2005, στη 2η η συνολική αύξηση και στην 3η η ποσοστιαία αύξησή του, στην 4η οι γεννήσεις, στην 5η οι θάνατοι και στην 6η η φυσική μεταβολή του πληθυσμού (δηλαδή οι γεννήσεις μείον τους θανάτους) τα έτη 1991-2004. Στην 7η (τελευταία στήλη) δίνεται η καθαρή εισροή πληθυσμού στη χώρα από το εξωτερικό. Στην τελευταία γραμμή της 2ης, 4ης, 5ης, 6ης και 7ης στήλης δίνεται το άθροισμα των στοιχείων για ολόκληρη την περίοδο 1991-2004.
Η καθαρή εισροή πληθυσμού
Η καθαρή εισροή πληθυσμού το 1991, για παράδειγμα, προκύπτει ως εξής: Ο πληθυσμός του συνόλου της χώρας το 1991 αυξήθηκε κατά 126.761 άτομα (βλέπε 1η γραμμή της 2ης στήλης). Από την 4η, 5η και 6η στήλη, όμως, του πίνακα φαίνεται ότι το 1991 οι γεννήσεις ξεπέρασαν τους θανάτους μόνο κατά 7.122. Κατά συνέπεια η υπόλοιπη αύξηση του πληθυσμού (119.639 άτομα, βλέπε 1η γραμμή της 7ης στήλης) οφείλεται στην καθαρή εισροή πληθυσμού (αλλοδαπών και παλιννοστούντων) από το εξωτερικό. Κατά παρόμοιο τρόπο προκύπτουν τα στοιχεία για την καθαρή εισροή πληθυσμού τα έτη 1992-2004.
Από τον πίνακα αυτό φαίνεται ότι:
- Τα μισά από τα 14 έτη της περιόδου 1991-2004 οι θάνατοι ξεπέρασαν τις γεννήσεις (το 1996 και τα έτη 1998-2003) με τελικό αποτέλεσμα ολόκληρη την περίοδο αυτή οι γεννήσεις να ξεπεράσουν τους θανάτους μόνο κατά 19.573. Η συμβολή της φυσικής αύξησης στη συνολική αύξηση του πληθυσμού τη 14ετία αυτή ήταν μόλις 2%(!).
- Εξαιτίας της ελάχιστης αυτής υπεροχής των γεννήσεων έναντι των θανάτων ολόκληρη την περίοδο 1991-1994, η συνολική αύξηση του πληθυσμού οφείλεται κατά 98%(!!) ή 870.267 άτομα στην καθαρή εισροή πληθυσμού (κύρια αλλοδαποί).
Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι χωρίς την καθαρή εισροή πληθυσμού από το εξωτερικό την περίοδο 1991-2004, ο πληθυσμός της χώρας θα είχε μειωθεί (το 2004 θα ήταν μικρότερος απ’ ό,τι το 1991), διότι η υπεροχή των γεννήσεων έναντι των θανάτων κατά 19.573 την περίοδο 1991-2004 οφείλεται στις γεννήσεις από μητέρες (οι περισσότερες από τις οποίες είναι αλλοδαπές) οι οποίες ήρθαν στην Ελλάδα την περίοδο αυτή.
Δύο συμπεράσματα
Δύο είναι τα συμπεράσματα που βγαίνουν από τη σύντομη αυτή ανάλυση προκειμένου να υπάρξει μια ικανοποιητική και ισόρροπη αύξηση του πληθυσμού της χώρας τα επόμενα χρόνια:
α) Για να σταματήσει η συνεχιζόμενη μείωση του πληθυσμού των Ελλήνων είναι απόλυτη ανάγκη να εφαρμοστούν τα μέτρα τα οποία περιλαμβάνονται στο ομόφωνο πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής του 1993 για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, και
β) Δεδομένης της συμβολής των μεταναστών στην αύξηση και στη βραδύτερη γήρανση του πληθυσμού καθώς και της ανεκτίμητης συμβολής τους στην ελληνική οικονομία και κοινωνία θα πρέπει να εφαρμοστεί μια συγκροτημένη πολιτική για την πλήρη ενσωμάτωσή τους ως ισότιμων μελών στην ελληνική κοινωνία.

* Ο Μανόλης Γ. Δρεττάκης είναι πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής, υπουργός και καθηγητής της ΑΣΟΕΕ.