16 Φεβ 2010

Συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας ΑΣΠΕ με Υφυπουργό κ. Χριστοφιλοπούλου

Σήμερα, έγινε στο Υπουργείο Παιδείας συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας κ.  Χριστοφιλοπούλου με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΣΠΕ,  για θέματα που απασχολούν τους πολυτέκνους  εκπαιδευτικούς, κατά την οποία επιδόθηκε σχετικό υπόμνημα και ακολούθησε αναλυτική συζήτηση.

Η κ. Υφυπουργός μας υποσχέθηκε ότι θα  μελετήσει  τις προτάσεις μας και σύντομα θα ακολουθήσει και 2η συνάντηση για να μας δώσει τις απαντήσεις της.

Επίσης της  αναφέρθηκε ότι  υπάρχει και η ΠΕνΕΠ, που μπορεί να βοηθήσει και αυτή με τις  προτάσεις της και να μεταφέρει την εμπειρία των μελών της από την εφαρμογή του ν. 3255/2004  στην εκπαίδευση, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

 

Σήμερα, έγινε στο Υπουργείο Παιδείας συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας κ.  Χριστοφιλοπούλου με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΣΠΕ,  για θέματα που απασχολούν τους πολυτέκνους  εκπαιδευτικούς, κατά την οποία επιδόθηκε σχετικό υπόμνημα και ακολούθησε αναλυτική συζήτηση.

Η κ. Υφυπουργός μας υποσχέθηκε ότι θα  μελετήσει  τις προτάσεις μας και σύντομα θα ακολουθήσει και 2η συνάντηση για να μας δώσει τις απαντήσεις της.

Επίσης της  αναφέρθηκε ότι  υπάρχει και η ΠΕνΕΠ, που μπορεί να βοηθήσει και αυτή με τις  προτάσεις της και να μεταφέρει την εμπειρία των μελών της από την εφαρμογή του ν. 3255/2004  στην εκπαίδευση, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

16/2/2010

Υπόμνημα ΑΣΠΕ

Αρ. Πρωτ. 32

Αθήνα, 12/2/2010

Αξιότιμη

Κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου

Υφυπουργό

Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι 

Κυρία Υπουργέ,

Με την ευαισθησία, που πιστεύουμε ότι σας διακρίνει απέναντι στην ευπαθή κοινωνική ομάδα των πολυτέκνων, θέτουμε υπ΄ όψει σας τα ακόλουθα:

Α. Προσλήψεις πολύτεκνων εκπαιδευτικών

Η ΑΣΠΕ σας μεταφέρει  την ανησυχία και την αγωνία των συναδέλφων πολυτέκνων,  μετά από αυτά που πληροφορούνται περί  ενδεχόμενης κατάργησης  της  πρόνοιας  του νόμου 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί  που βασίστηκαν σε νομοθετημένες διαδικασίες της Πολιτείας,  προγραμμάτισαν την οικογενειακή και επαγγελματική τους ζωή και από 2 και 3 παιδιά, που είχαν, είτε ήδη απέκτησαν - χωρίς όμως να προλάβουν την καταληκτική ημερομηνία της προηγούμενης εγκυκλίου διορισμού πολυτέκνων εκπαιδευτικών - είτε περιμένουν  το 4ο τέκνο τους - οι  μητέρες βρίσκονται σήμερα στο τελευταίο στάδιο της εγκυμοσύνης τους - και αναμένουν το καλοκαίρι που μας έρχεται να τύχουν των όποιων ευεργετημάτων έχει μέχρι σήμερα νομοθετήσει γι’ αυτούς η Πολιτεία. Και αναρωτιούνται:

1. Ποιά η συνέχεια και η αξιοπιστία της Πολιτείας;

2. Είναι δυνατόν να καταργούνται οι νόμοι και οι αποφάσεις, που αποσκοπούν στη ενθάρρυνση των γεννήσεων και  που λαμβάνονται στα πλαίσια του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 του Συντάγματος για την προστασία των πολυτέκνων και την άσκηση δημογραφικής πολιτικής;

3. Τι παράδειγμα δίνει η ίδια η Πολιτεία  όταν δεν σέβεται τις αποφάσεις που λαμβάνει και μεταβάλει συνεχώς το εργασιακό περιβάλλον και τις λοιπές συνθήκες που ζουν οι πολίτες;

4.  Ξεχάστηκε η απόφαση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για το Δημογραφικό του 1993 , αλλά και οι  πρόσφατες θέσεις του ίδιου του σημερινού Πρωθυπουργού μας:«…Η νέα κυβέρνηση δε θα αρκεσθεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν, αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειες σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη.»  

Θέσεις με ιδιαίτερη βαρύτητα στην σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας και ο καθένας μας ατομικά. Πράγματι, η δυνατότητα διορισμού των πολύτεκνων εκπαιδευτικών όχι μόνο αποτελεί μέγιστη κοινωνική παροχή προς μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα που αποτελεί τους εθνικούς αιμοδότες, αλλά αποβαίνει και πολλαπλώς ανταποδοτική προς την Ελληνική Πολιτεία

Η ΑΣΠΕ είναι αντίθετη με την κατάργηση της πρόνοιας του ανωτέρω νόμου 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών , αντιθέτως, ζητά επέκταση του ανωτέρω νόμου και στις κατηγορίες των συναδέλφων πολύτεκνων εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ και ένταξη  των τέκνων πολυτέκνων στις διατάξεις του ν.3027/2002 (με πρόταξη, εφόσον πάρουν τη βαθμολογική βάση του ΑΣΕΠ) και μέχρι ποσοστού  20%  σύμφωνα με τους  νόμους  2527/1997 και 3454/2006 καθώς και στις προσλήψεις  Αναπληρωτών, Ωρομισθίων και του προγράμματος  της Π.Δ.Σ.

Κυρία Υπουργέ, ο νόμος 3255/2004  λειτουργεί με καθαρά δημογραφικά κίνητρα. Ένας νόμος που δίνει στον πολύτεκνο εκπαιδευτικό τον διορισμό του κοντά στην οικογένεια του μόλις αποκτήσει το 4ο του παιδί, έτσι ώστε να έχουμε οικογένειες ενωμένες και αγαπημένες! Συγχρόνως ο διορισμός αυτός έφερε αφενός Εκπαιδευτικούς με αρχές και αξίες στα σχολεία  και αφετέρου έδωσε  νέες γεννήσεις στην πατρίδα μας.  Έτσι φθάσαμε να έχουν διορισθεί μέχρι τώρα στην εκπαίδευση με αυτό το νόμο, πάνω από 4.000 συνάδελφοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί,  που σε ποσοστό άνω του 80% είναι νέοι πολύτεκνοι.

Σημειώνουμε επίσης ότι κατ΄ επανάληψη έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι: «δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας, άνευ αποχρώντος λόγου».  Τέτοιος λόγος δεν υπάρχει, όταν μάλιστα σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης και οι πολύτεκνες οικογένειες αποτελούν εστία αντιστάσεως. Το δε μέτρο αυτό, που σωστά το ΠΑΣΟΚ είχε  πρώτο νομοθετήσει με το νόμο  3027/2002,  δεν έχει κανένα κόστος για το Κράτος και είναι αποτελεσματικός, αποτελεί δε δημογραφικό κίνητρο και κτυπά την ανεργία των πολυτέκνων.

Επιπλέον ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι μορφωμένοι άνθρωποι που έχουν διάθεση προσφοράς και θυσίας (στοιχεία απαραίτητα για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού) και που αγαπούν, αποκτούν και μεγαλώνουν πολλά παιδιά στηρίζοντας το θεσμό της οικογένειας και κατ’ επέκταση την Ελλάδα, δεν έχουν αποδείξει εμπράκτως την παιδαγωγική τους επάρκεια;       Άλλωστε, όπως έδειξε και η δημόσια διαβούλευση, η θεσμοθέτηση ως  μοναδικού απαραίτητου κριτηρίου για την παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών, της ολιγόωρης εξέτασης του ΑΣΕΠ, θεωρείται αμφιλεγόμενη από την πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς χαρακτηρίζοντάς τα ως απλά συμπληρωματικά κριτήρια οδηγεί σε απαξίωση τόσο τα πτυχία των εκπαιδευτικών, όσο και την αποκτηθείσα πρακτική εμπειρία. Ειδικότερα για τους πολύτεκνους η υποχρέωση επιτυχίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με δεδομένη την αντικειμενική τους στενότητα σε χρόνο και χρήμα, που είναι απαραίτητα για την προετοιμασία και τα φροντιστήρια, ισοδυναμεί με αποκλεισμό.

Β. Θεσμικό Πλαίσιο Μεταθέσεων εκπαιδευτικών

     Κυρία Υπουργέ,

από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε  την μελετώμενη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Μεταθέσεων, η ΑΣΠΕ  ζήτησε από  την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, να συμμετάσχει στην επιτροπή αυτή ή να  κληθεί να καταθέσει τις απόψεις της, δυστυχώς μας το αρνήθηκαν.

Στο Π.Δ. 50/1996, όπως αυτό συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 περιλαμβάνεται η βάση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών σχετικά με μεταθέσεις, υπεραριθμίες, τοποθετήσεις κτλ. Το συγκεκριμένο Π.Δ. αποτελεί προέκταση και εν μέρει προσαρμογή του Ν. 1910/1944 στην εκπαίδευση. Τυχόν κατάργηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων ή τροποποίησή τους προς το χειρότερο, με αποκλεισμό των πολύτεκνων από  συγκεκριμένα απορρέοντα δικαιώματα, αυτομάτως αναιρεί σημαντικές αρχές του κοινωνικού Κράτους, τοποθετεί τους πολυτέκνους εκτός ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αμφισβητώντας ευθέως πάγιες και βαθιά ριζωμένες θέσεις της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την πολύτεκνη οικογένεια. Αδυνατούμε και να φανταστούμε ακόμα ότι θα υπάρξει προώθηση έστω και κάποιων μέτρων που θα αντιμετωπίζουν δίχως ευαισθησία τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό και ξέχωρα της ιδιότητάς του ως μητέρα ή πατέρα πολλών παιδιών.   

Κάποιοι,  κατηγορούν τους πολύτεκνους  ότι αφαιρούν  οργανικές θέσεις από συναδέλφους των.  Βέβαια, οι οργανικές θέσεις, δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά  μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των οργανικών είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα.

Από το πρόβλημα της υπογεννητικότητας δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και η εκπαίδευση αφού η δραματική μείωση των μαθητών επιφέρει μείωση τμημάτων, κλείσιμο σχολείων και κατά συνέπεια απώλεια οργανικών θέσεων. Ποιος ευθύνεται λοιπόν για την απώλεια των οργανικών θέσεων; Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί; Ας μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας. Οι πολύτεκνοι φέρνοντας στη ζωή πολλά και καλά παιδιά δίδουν πολύτιμη βοήθεια στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στην εκπαίδευση αφού είναι αιμοδότες των ελληνικών σχολείων δημιουργώντας πολύ περισσότερες οργανικές θέσεις από αυτές που καταλαμβάνουν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. Δεν είναι δυνατόν αυτοί που έχουν κάνει τα πάντα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, να τιμωρηθούν χάνοντας νόμιμα και συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους διότι κάποιοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν τις αιτίες ύπαρξης του προβλήματος.

Γνωρίζετε άλλωστε ότι, ο διορισμός των πολυτέκνων εκπαιδευτικών όπως αναφέρεται και σε πρόσφατη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους εντάσσεται στην πολιτική καταπολέμησης της υπογεννητικότητας, συνιστά εκδήλωση κοινωνικά ευαίσθητου Κράτους, γίνεται σύμφωνα με το Σύνταγμα, ενώ ο νομοθετικός λόγος έγκειται στη διασφάλιση συντήρησης της πολυμελούς οικογένειας. Ανάλογες αναφορές σε θέματα υπεραριθμιών, μεταθέσεων, κτλ που αφορούν πολύτεκνους εκπαιδευτικούς γίνονται και σε άλλες προγενέστερες Γνωμοδοτήσεις.

Γ. Απαλλαγή πολυτέκνων εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικές εργασίες

      Κυρία Υπουργέ,

τις τελευταίες μέρες δεχόμαστε, πλήθος διαμαρτυριών από πολύτεκνες μητέρες, εκπαιδευτικούς, με ένα ή δύο ή τρία από τα παιδιά τους να είναι νηπιακής ηλικίας ή κάποιο άλλο τέκνο τους να έχει εισαχθεί στην Γ/θμια Εκπαίδευση και πλέον με την τελευταία εγκύκλιο του κ. Κουτρουμάνου αποκλείονται αυτών των απαλλαγών.

Θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε για αυτό το θέμα,  τα ακόλουθα:       

1.   Η απαλλαγή των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, καθιερώθηκε  εν πρώτοις, επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ στην Β/θμια Εκπαίδευση, με Υφυπουργό τον κ. Λεβογιάννη με το Δ2/5682/14-4-89 έγγραφό του και επεκτάθηκε στην Α/θμια, πάλι επί ΠΑΣΟΚ, με Υφυπουργό τον κ. Γκεσούλη το 2002 με το Φ350/77/105679/Δ1 έγγραφο.          

2.    Ενώ μέχρι της εκδόσεως των  παραπάνω εγκυκλίων, καμία προϋπόθεση δεν ετίθετο για την απαλλαγή των πολυτέκνων εκπαιδευτικών από τις εξωδιδακτικές εργασίες, με τις μεταγενέστερες άρχισαν να τίθενται σιγά – σιγά προϋποθέσεις. 

Συγκεκριμένα :        

-   με εγκύκλιο του 2005 ( 20203/Δ2), που αναφέρει :«… Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, στους οποίους αναφέρονται οι παραπάνω ρυθμίσεις, είναι αυτοί των οποίων τα παιδιά φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μόνο».        

-   με εγκύκλιο του 2008 ( Φ.350/12/59201/Δ1) , που αναφέρει:«…Οι παραπάνω διευκολύνσεις παρέχονται στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς μέχρι τα παιδιά τους να αποφοιτήσουν από τη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.»      

-    με την υπ. αρ. πρωτ, 76188ΙΔ2 /29-6-09 διευκρινιστική εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ που αναφέρει: «Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί θεωρούνται όσοι έχουν τουλάχιστον τέσσερα (4) τέκνα και οι προβλεπόμενες από την παραπάνω εγκύκλιο απαλλαγές εφαρμόζονται, μόνο όταν και τα τέσσερα τέκνα είναι ανήλικα είτε φοιτούν είτε δε φοιτούν σε σχολεία της Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης.»         

-   και τελευταία δύο εγκυκλίους  του κ. Κουτρουμάνου την 139629/Δ1/10-11-09 εγκύκλιο :«… τις διευκολύνσεις δικαιούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί των οποίων και τα τέσσερα παιδιά φοιτούν στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης (Α/θμιας και Β/θμιας).»

και  την Φ.351.5/71/143870/Δ1 – 30-11-2009 εγκύκλιο:«… Οι  διευκολύνσεις παρέχονται σε έναν από τους δύο γονείς.»

Κυρία Υπουργέ, δεν κατανοούμε τους λόγους για τους  οποίους αυτοί οι εγκύκλιοι συνεχώς τροποποιούν τις αποφάσεις Υφυπουργών  από διοικητικούς  μάλιστα υπαλλήλους του Υπουργείου.

Θέτουμε υπόψη σας την ακόλουθη πρόταση μας και παρακαλούμε να την εξετάσετε :        

Στις περιπτώσεις που σε κάποια σχολεία, υπάρχουν συνάδελφοι πολύτεκνοι, πάνω από ένα κρίσιμο ποσοστό του συνολικού αριθμού  των καθηγητών,  για να μην δημιουργούνται προβλήματα αλλά και να βγαίνουν οι εργασίες του σχολείου να υπάρχει και εναλλακτική πρόταση, δηλαδή, μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος των συναδέλφων αυτών κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για κάθε παιδί πέραν του 2ου. Η δε μείωση του ωραρίου αυτή ή η απαλλαγή να παρέχεται μέχρις ότου αποφοιτήσει και το τελευταίο παιδί τους από τη Β/θμια εκπαίδευση.

Δ.  Άλλα θέματα που μας απασχολούν

1. Εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνων

Μετά και την έκδοση αποφάσεων των Διοικητικών Εφετείων και του ΣτΕ, με τις οποίες δικαιώθηκαν πολύτεκνοι που διεκδικούσαν Άδεια Ανατροφής  επόμενου τέκνου, ενώ ήδη  βρίσκονταν σε άδεια  ανατροφής  προγενέστερου τέκνου... θα πρέπει να ανακληθεί το ταχύτερο η υπ’ αριθμ. 54501/Δ2/24-4-2008 Εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή κ. Κων/νου Κουτρουμάνου για τις «άδειες μονίμων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», η οποία είναι επικειώς απαράδεκτη και εκθέτει το ίδιο το Υπουργείο, αφού το εμφανίζει να καταργεί  με την παραπάνω εγκύκλιο, ουσιαστικώς τις διατάξεις του άρθρου 53 παρ. 2 του Ν.3528/2007, παρά το γεγονός ότι έχει εκδοθεί και η υπ’  αριθμ. 64/12-2-2008 γνωμοδότηση του ΝΣΚ

2.Ωράριο εργασίας Νηπιαγωγών πολύτεκνων εκπαιδευτικών

           Ζητάμε, να διευκρινισθεί με εγκύκλιό σαςότι η πολύτεκνη Νηπιαγωγός να προηγείται στην επιλογή του τμήματος, σε πρωινό ή απογευματινό ωράριο( για κλασικό ή ολοήμερο πρόγραμμα), σύμφωνα με τις ανάγκες της οικογενείας της,  για να μπορεί να αντεπεξέρχεται στις υποχρεώσεις  της ως εργαζόμενης  αλλά και ως μητέρας.

3.Καθιέρωση ειδικού ποσοστού πολυτέκνων  στις χορηγούμενες εκπαιδευτικές Άδειες.

Θεωρούμε, ότι  επιβάλλεται η  καθιέρωση συμμετοχής των Πολυτέκνων  εκπαιδευτικών σε ποσοστό 10%,  επί του εκάστοτε αριθμού  των συμμετασχόντων σε προγράμματα  μετεκπαίδευσης ή κύκλους μεταπτυχιακής  εκπαίδευσης καθώς και στις  χορηγούμενες Εκπαιδευτικές άδειες των  εκπαιδευτικών.  

4.Οργανικές θέσεις Ειδικής Αγωγής.

Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί με γνώσεις στην Ειδική Αγωγή, εφόσον έχουν από το νόμο τα προσόντα (Μεταπτυχιακό, ή σεμινάριο ειδίκευσης 400 ωρών) και το επιθυμούν, να μετατάσσονται σε οργανική θέση στον κλάδο Ειδικής Αγωγής, διότι υπάρχουν πολλές κενές οργανικές θέσεις.

5. Προσλήψεις Εκπαιδευτών ΙΕΚ

Στις προσλήψεις ωρομισθίων – εκπαιδευτικών των ΙΕΚ θα πρέπει ένα  ποσοστό 20% των θέσεων να καλύπτονται από Πολύτεκνους γονείς και τέκνα αυτών (σύμφωνα με τον Νόμο 2527/97).

6. Μετεγγραφές Φοιτητών από ΤΕΕ και Εσπερινά Λύκεια

Μετά  και την έκδοση των  ακυρωτικών αποφάσεων, δύο  Διοικητικών Εφετείων ,  είναι άμεση ανάγκη να εκδοθεί  το ταχύτερο, η εγκύκλιος του Υπουργείου σας προς τα Τ.Ε.Ι, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολύτεκνοι απόφοιτοι ΤΕΕ - Β΄ κύκλου με δικαστικούς αγώνες εξ αιτίας της παρανόμου τακτικής των Τ.Ε.Ι.     Δυστυχώς η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τους ξέχασε, ενώ είχε υποσχεθεί ότι θα λυθεί αυτό το θέμα. Να σημειωθεί ότι οι ενδιαφερόμενοι είναι πλέον ελάχιστοι, αφού τα ΤΕΕ κατηργήθησαν.

7. Ειδικό ποσοστό εισαγωγής πολυτέκνων στο ΕΑΠ     Να θεσμοθετηθεί ειδικό  ποσοστό εισαγωγής  5%, επί πλέον των καθορισμένων θέσεων για τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ΕΑΠ, που θα δίνεται σε πολύτεκνους  γονείς  και τέκνα αυτών, όπως δηλαδή προβλέπεται και για τους Α.Μ.Ε.Α (με ξεχωριστό ποσοστό 3% -Υπ. Απόφαση Φ152/ΦΕΚ 472 τ. Β΄/6-4-00).

8. Απαλλαγή πολυτέκνων από τα δίδακτρα των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων ΑΕΙ – ΑΤΕΙ  και  του ΕΑΠ

Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 1910/44: «τα τέκνα των Πολυτέκνων απαλλάσσονται της καταβολής παντός εκπαιδευτικού τέλους όσον αφορά την εν γένει επαγγελματική εκπαίδευση… πάσης βαθμίδος. Υπό την έννοια των εκπαιδευτικών τελών νοούνται δίδακτρα…». Για αυτό παρακαλούμε να  απαλλάσσονται  οι πολύτεκνοι και τα τέκνα αυτών  από τα δίδακτρα  των μεταπτυχιακών προγραμμάτων,  και μάλιστα χωρίς να υπάρχει  πλαφόν εισοδήματος(καθότι το ΕΑΠ έχει  καθιερώσει δυστυχώς, πλαφόν εισοδήματος, που για μία 6μελή οικογένεια δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 25000 ευρώ! …). 

9. Ψηφιακή Δράση: Δες την Ψηφιακά…     Είναι γνωστό  ότι η Κυβέρνηση στα πλαίσια της ψηφιακής Στρατηγικής 2006-13, επιδοτεί μέσω της δράσης «Δες την Ψηφιακά», την απόκτηση προσωπικών φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στους πρωτεύσαντες πρωτοετείς φοιτητές σε ποσοστό 25% των επιτυχόντων με τη μεγαλύτερη βαθμολογία σε κάθε τμήμα ή σχολή της   τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δικαίωμα συμμετοχής δόθηκε τελευταία,  και στους φοιτητές  που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες, οι οποίοι εισάγονται στην τριτοβάθμια   εκπαίδευση ως ποσοστό 3% των εισακτέων σε κάθε τμήμα ή σχολή.         

Επικροτούμε την ευαισθησία  αυτή, αλλά θα πρέπει για λόγους ισότιμης μεταχείρισης να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και οι φοιτητές, που προέρχονται από τις  ηρωικές  πολύτεκνες οικογένειες και εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ως ένα ξεχωριστό  ποσοστό 10% επί  των εισακτέων σε κάθε τμήμα ή σχολή.

Κυρία Υπουργέ,        Η ΑΣΠΕ, στηρίζει τη ρήση σας: «πρώτα ο Μαθητής»,  όμως  παράλληλα πρέπει  να ληφθούν και μέτρα για να υπάρξουν αυτοί οι Μαθητές και ένα τέτοιο μέτρο, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, είναι η διατήρηση της πρόνοιας του ν.3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών.

      Το κοινωνικό Κράτος αποτελεί θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος και προάγει την κοινωνική δικαιοσύνη, ενώ η απασχόληση κοινωνικά ευπαθών ομάδων όπως οι πολύτεκνοι αποτελεί πρόκληση τόσο για τη φύση όσο και για την ποιότητα της Δημοκρατίας.

        Γνωρίζοντας  την ευαισθησία σας πάνω σε θέματα πολυτέκνων, όσο και του Πρωθυπουργού μας, παρακαλούμε, όπως όχι μόνο προστατεύσετε αλλά και περαιτέρω βελτιώσετε τις διατάξεις του ανωτέρου νόμου για τον διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

       Ο Πρόεδρος                                                     Ο Γεν. Γραμματέας

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                    Εμμανουήλ Χρυσόγελος

1 σχόλιο:

Π.Θ. είπε...

Με δεδομένη και την ερώτηση στην Βουλή από τον κ. Ροντούλη, αποτελεί δυστυχώς υπεκφυγή της κας Υπουργού η άρνησή της να απαντήσει στα κύρια αιτήματα της Ένωσης.

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η κυβέρνηση της τρόικας με την υπογραφή του μνημονίου ανταλλάσει το απεχθές χρέος 35 ετών με υποθηκευμένο χρέος προς την τρόικα, άρα αδιαπραγμάτευτο. Ήδη ετοιμάζεται να πάρει άλλα 110 δις το 2012 και δε θα σταματήσουν μέχρι να ολοκληρώσουν τη καταστροφή υποθηκεύοντας την Ελλάδα στη Τρόικα για 450 Δις. Το πρόγραμμα εκταμίευσης των δόσεων του τροϊκανού δανείου των € 110 δις, είναι με τέτοιο τρόπο διαρθρωμένο, ώστε να χρησιμεύει κυρίως στην αναχρηματοδότηση ομολόγων που λήγουν.Δηλαδή, το δημόσιο παίρνει λεφτά από την τρόικα, (και σε αντιστάθμισμα εφαρμόζει το Μνημόνιο, τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκθεμελίωσης εργασιακών και γενικότερα κοινωνικών δικαιωμάτων προς όφελος του κεφαλαίου, που έχει γνωρίσει ποτέ η χώρα), μόνο και μόνο για να αποπληρώσει τους πιστωτές του, (δηλαδή το εγχώριο και διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο), για το απεχθές χρέος 35 ετών.

«Ανοίξτε τα βιβλία του δημόσιου χρέους»

Οι τρεις όροι για να χαρακτηριστεί απεχθές ένα χρέος είναι: Πρώτον, να έχει συναφθεί χωρίς τη συγκατάθεση του έθνους. Δεύτερον, τα ποσά που εισέρευσαν από το δάνειο να σπαταλήθηκαν με τρόπο που αντιβαίνει στα συμφέροντα του έθνους και, τρίτον, ο πιστωτής να ήταν ενήμερος των παραπάνω.

Άμεσα πρέπει να συγκροτηθεί Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου με προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους και εμπειρίας. Η συμβουλή μου είναι μία: Ανοίξτε τα βιβλία! Εξετάστε με διαφανείς διαδικασίες και την παρουσία της κοινωνίας όλες τις κρατικές συμβάσεις –από τις πιο μεγάλες, όπως για παράδειγμα των πρόσφατων Ολυμπιακών Αγώνων, μέχρι τις πιο μικρές– και βρείτε ποιο μέρος του χρέους είναι προϊόν διαφθοράς, επομένως παράνομο και απεχθές κατά τη διεθνή νομική ορολογία, και αρνηθείτε το!

Ο Ερίκ Τουσέν δεν μιλάει στη βάση υποθέσεων. Έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου που συγκρότησε ο πρόεδρος του Ισημερινού Ραφαέλ Κορέα πριν από τρία χρόνια, μεταφέρει την πολύτιμη εμπειρία του από τις καθ’ όλα νόμιμες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Ισημερινού για να απαλλαγεί από ένα μεγάλο μέρος του δημόσιου χρέους. Μέχρι και τη δευτερογενή αγορά χρησιμοποίησε ο Κορέα με τις κατάλληλες κινήσεις για να μειώσει το δημόσιο χρέος. Υπήρχε όμως πολιτική βούληση, όχι άνευ όρων παράδοση στους ξένους πιστωτές και διαπόμπευση της χώρας, όπως στην Ελλάδα!

Στα τέλη του 2006 ο Ραφαέλ Κορέα κέρδισε τις προεδρικές εκλογές με βασική του εξαγγελία να τερματιστεί η απαράδεκτη κατάσταση με το εξωτερικό χρέος που απομυζούσε τους σπουδαιότερους πόρους της οικονομίας. Τον Ιούλιο του 2007 δημιούργησε με προεδρικό διάταγμα μια Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του δημόσιου χρέους – εγχώριου και διεθνούς. Η έρευνα αφορούσε 30 ολόκληρα χρόνια από το 1976 μέχρι το 2006.

εξετάσαμε τη νομιμότητα κάθε σύμβασης και των επιμέρους όρων της, τη συμβατότητά τους με το σύνταγμα της χώρας, το διεθνές δίκαιο και επίσης με το συμφέρον του έθνους. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε σε συγκεκριμένες οικονομικές συμβάσεις έργων ασυνήθιστα μεγάλων διαστάσεων για τα μέτρα του Ισημερινού, όπως π.χ. μεγάλα φράγματα. Εξετάσαμε ακόμη και τους όρους των εμπορικών πιστώσεων που χορήγησαν στον Ισημερινό χώρες όπως η Γερμανία, με απώτερο στόχο να αγοραστούν γερμανικά προϊόντα για να ενισχυθούν οι γερμανικές εξαγωγές. Είναι δάνεια που δίνονται με σκοπό να υποστηριχθεί η αγορά προϊόντων αιχμής, όπως π.χ. της Siemens. Καθήκον μας ήταν να ελέγξουμε τις τιμές με τις οποίες αγοράστηκε ο εξοπλισμός της Siemens, κατά πόσο δηλαδή η τιμή ανταποκρινόταν στην ποιότητα. Κι αυτό γιατί σε πλήθος περιπτώσεων που εμπλέκονταν πολυεθνικές εταιρείες βρήκαμε ακραία φαινόμενα διαφθοράς. Αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε κρατικές αγορές που δεν είχαν καμιά σχέση με τις ανάγκες της χώρας, αλλά αποτελούσαν αφορμές για να δοθούν μίζες.

Φυσικά. Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν των αμερικανικών τραπεζών Citibank και JP Morgan. Αυτές οι τράπεζες συστηματικά δωροδοκούσαν κρατικούς υπαλλήλους σε όλη την κλίμακα του δημοσίου –ακόμη και τον υπουργό Οικονομικών– για να πειστούν να υπογράψουν συμβάσεις που εξόφθαλμα έβλαπταν το δημόσιο συμφέρον και με προκλητικό τρόπο ευνοούσαν τα συμφέροντα των τραπεζών.

Μετά τα παραπάνω, ο ίδιος ο πρόεδρος Ραφαέλ Κορέα, δύο μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μας, στις 14 Νοεμβρίου 2008, ανακοίνωσε και επίσημα ότι στη βάση των ευρημάτων μας είναι υποχρεωμένος να προβεί στην παύση πληρωμών του δημόσιου χρέους ύψους 3 δις δολαρίων που αντιπροσώπευε το 70% του χρέους υπό τη μορφή ομολόγων. Αιτιολόγησε την απόφασή του λέγοντας πως το χρέος δεν ήταν νόμιμο, αλλά ήταν προϊόν διαφθοράς και δωροδοκιών. Κατά συνέπεια, δεν ήταν υποχρεωμένη η κυβέρνησή του να σεβαστεί τις διεθνείς δεσμεύσεις. Τους επόμενους πέντε ολόκληρους μήνες η κυβέρνηση τήρησε στάση σιωπής, δεν προέβη σε καμιά δημόσια ανακοίνωση για το θέμα, παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε.

Ήταν μια τακτική. Η κυβέρνηση του Ισημερινού, τον Απρίλιο του 2009, απευθύνθηκε στους πιστωτές με την εξής πρόταση: «Προτιθέμεθα να αγοράσουμε όλα τα ομόλογα με έκπτωση 65%. Πληρώνουμε, δηλαδή, 35 σεντς το δολάριο. Συμφωνείτε ή όχι;». Οι κάτοχοι του 91% των ομολόγων δέχτηκαν αμέσως την ανταλλαγή. Επρόκειτο για μια τεράστια επιτυχία της κυβέρνησης, καθώς επέβαλε «κούρεμα» της τάξης του 65%.

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Επίκαιρα: 9/12/2010

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πολιτικό και δεν θα το λύσει καμία διεθνής επιτροπή ελέγχου

«Όμως ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι οι κύριοι αυτοί που προτείνουν τη «διεθνή επιτροπή» ξέρουν ή μπορούν να βρουν το ύποπτο ή παράνομο χρέος, πόσο από το χρέος μπορεί να πληρώσει ένας λαός; Στο ερώτημα αυτό κανείς δεν απαντά. Για παράδειγμα ας πούμε ότι το ύποπτο ή παράνομο χρέος είναι 50-60%, ποιος μπορεί στα σοβαρά να υποστηρίξει ότι το υπόλοιπο χρέος μπορεί να πληρωθεί από τον λαό και την χώρα; Όταν μια χώρα και ένας λαός έχει κυριολεκτικά λεηλατηθεί επί δεκαετίες και έχει οδηγηθεί στην χρεοκοπία, τι σημαίνει «δίκαιο» και «άδικο» χρέος όταν η χώρα και ο λαός δεν μπορεί να πληρώσει τίποτε; Εκτός κι όλα αυτά στήνονται για να εξαναγκάσουμε την χώρα και τον λαό της που δεν μπορεί να πληρώσει, να ξεπουληθεί όχι για όλο το χρέος, αλλά μόνο για εκείνο το χρέος που είναι «δίκαιο». Τέτοια περίπτωση είναι και η Ελλάδα. Το δημόσιο χρέος, τουλάχιστον άνω του 90%, είναι συσσωρευμένοι τόκοι πάνω σε κεφαλαιοποιημένους τόκους παλιότερων δανείων. Με άλλα λόγια το χρέος της χώρας έχει δημιουργηθεί κατά κύριο λόγο πληρώνοντας πανωτόκια πάνω σε πανωτόκια. Ακόμη κι αν κάποιος θεωρήσει ότι τα αρχικά δάνεια – που έτσι ή αλλιώς έχουν ξεπληρωθεί δεκάδες φορές έως σήμερα – ήταν «δίκαια», γιατί μια χώρα και ένας λαός να ξεπουλιέται για να πληρώνει πανωτόκια; Αυτό ακριβώς το ζήτημα, που δεν είναι μόνο πρόβλημα της υπερχρεωμένης Ελλάδας, ήρθε να αντιμετωπίσει η πρόταση του ΟΗΕ (Απρίλιος του 2010) που θεωρεί ως «απεχθές χρέος» όχι μόνο εκείνο που είναι προϊόν ύποπτης συναλλαγής, αλλά κάθε χρέος που για να πληρωθεί οδηγεί στην καταστρατήγηση, παραβίαση, ή και κατάργηση βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων. Όταν λοιπόν μια χώρα αναγκάζεται να συνθλίψει τη δουλειά και τα εισοδήματα του λαού της, να περικόψει δραστικά δημόσιες και κοινωνικές παροχές και να ξεπουλήσει την περιουσία της και έτσι να θέσει την ασφάλεια, την ευνομία και την ομαλότητά της σε κίνδυνο, προκειμένου να πληρώσει τους δανειστές της, τότε το χρέος της θεωρείται «απεχθές» και οφείλει να αρνηθεί την πληρωμή του. Τάδε έφη ο ειδικός επιτετραμμένος για την μελέτη και αντιμετώπιση του χρέους σε εισήγησή του προς την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2010, η οποία κατά πλειοψηφία έγινε αποδεχτή από αυτό το διεθνές σώμα. Και είναι μάλλον περίεργο που όσοι σκίζονται για τον έλεγχο των δανειακών συμβάσεων στην Ελλάδα, δήθεν για να αποκαλύψουν το μέρος του χρέους που είναι «απεχθές», τους διαφεύγει ως δια μαγείας αυτή η σημαντική συμβολή του ΟΗΕ στην έννοια του «απεχθούς χρέους».

Στη θέση λοιπόν του αιτήματος για διεθνή επιτροπή ελέγχου του δημόσιου χρέους, πρέπει να μπει το βαθιά δημοκρατικό και λαϊκό αίτημα για άνοιγμα όλων των δημόσιων λογαριασμών ώστε να δούμε που και πώς προέκυψαν οι δανειακές ανάγκες του κράτους και προς όφελος τίνος δαπανήθηκαν τα κονδύλια του δημόσιου ταμείου (τακτικά και δανειακά). Μόνο έτσι μπορεί να ελεγχθεί το αλισβερίσι, το πάρε-δώσε κάτω από το τραπέζι, οι ρεμούλες και οι αρπαχτές. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνει μόνο όταν οι δημόσιοι λογαριασμοί γίνουν πραγματικά δημόσιοι, δηλαδή προσβάσιμοι και ελέγξιμοι από όλους του πολίτες και όχι μόνο από επιλεγμένους «ειδικούς», υπό την άμεση εποπτεία του κοινοβουλίου. Ενός κοινοβουλίου που δεν θα είναι υποτελές της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά αληθινά κυρίαρχο και εργαζόμενο σώμα, όπου τα μέλη του θα έχουν περιορισμένο χρόνο θητείας, θα εκλέγονται και θα λογοδοτούν απευθείας στους εκλογείς τους, οι οποίοι θα έχουν το δικαίωμα να τους ανακαλέσουν ανά πάσα στιγμή διαπιστώσουν ότι δεν επιτελούν το έργο για το οποίο τους έχουν στείλει στο κοινοβούλιο, κοκ. Φυσικά, ύστερα από τον αναγκαίο δημοσιονομικό έλεγχο – με αναδρομική ισχύ – όποιος βρεθεί ότι εμπλέκεται σε διαπάσθιση του δημόσιου χρήματος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, πολιτικός, κόμμα ή εταιρεία, τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη και να κατασχεθεί η περιουσία του στο σύνολο της ως ελάχιστη αποζημίωση για τις πράξεις του.
Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, η μια πρόταση περί «διεθνούς επιτροπής ελέγχου του δημόσιου χρέους» αναθέτει πάλι σε κάποιους άλλους, ειδικούς ή μη, το ζήτημα που πρέπει να λύσει ο ίδιος λαός διεκδικώντας και κατακτώντας επιτέλους τη δημοκρατία σ’ αυτόν τον τόπο. Και δημοκρατία θεμελιώνεται σε δυο βασικές αρχές: την λαϊκή κυριαρχία και την εθνική ανεξαρτησία. Αρχές που είναι αδύνατον να συνυπάρξουν με το επαχθές και απεχθές δημόσιο χρέος της χώρας και το καθεστώς υποδούλωσης και κατοχής που έχουν επιβάλει οι δανειστές, το ΔΝΤ, η ΕΕ και η ΕΚΤ.» Δημήτρης Καζάκης

http://kostasxan.blogspot.com/2011/01/blog-post_180.html

Ελεύθερο Λογισμικό & Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα

Moreover Technologies - Software downloads