15 Απρ 2011

Διαμαντοπούλου: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το εισoδ όριο για μεταγραφές πολυτέκνων

  Οι Εφημερίδες (15/4) - Αφαιρούν δικαιώματα από τους πολύτενους... ΕΔΩ

                                                                              ---------------

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ Γ. ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ(14/4) VIDEO στο mega

-------

Τι έγραψε η εφημ Ελ.Τύπος(14/4)- Επιστολή Γ. Γραμματέα ΑΣΠΕ... ΕΔΩ

----------------

Διαμαντοπούλου: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το εισοδηματικό όριο για μεταγραφές πολυτέκνων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΒΟΥΛΗ

Πηγή: Express.gr  14/04/

Ανοιχτό άφησε η Υπουργός Παιδείας Aννα Διαμαντοπούλου να επανεξετάσει το εισοδηματικό όριο των 50.000 ευρώ, που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά πολύτεκνης ή τρίτεκνης οικογένειας, να ζητήσουν μεταγραφή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ της επιλογής τους, κάνοντας έτσι δεκτό σχετικό αίτημα των εκπροσώπων των ενώσεων τους.
Αντίθετα, η κα Διαμαντοπούλου εμφανίστηκε αμετακίνητη στο να καταργηθούν τα αξιοκρατικά κριτήρια τονίζοντας χαρακτηριστικά:
    "Αναγνωρίζουμε ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό και ότι πρέπει τα παιδιά των πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών, για κοινωνικούς λόγους, να στηριχθούν και αυτό κάνουμε, με αξιοκρατικό τρόπο,όμως. Θα έρθει οπωσδήποτε ένα παιδί στη πόλη που θέλει, όχι, όμως, στη σχολή που θέλει, αλλά στη σχολή που μπορεί".
    Είχαν προηγηθεί νωρίτερα, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής οι τοποθετήσεις αρμόδιων φορέων που είχαν κληθεί να εκφράσουν τις απόψεις τους για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που αφορά στο θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, την Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων.
    Τόσο ο Πρόεδρος της Ένωσης Πολυτέκνων Βασίλης Θεοτοκάτος, όσο και οι εκπρόσωποι των τρίτεκνων οικογενειών ( ΟΠΟΤΤΕ) Αικατερίνη Καντεράκη και Αναστάσιος Παπαγγέλου τόνισαν την ανάγκη το υπουργείο Παιδείας να δει με μεγαλύτερη ευαισθησία το θέμα των μεταγραφών.
    Κατά των εισοδηματικών κριτηρίων στους πολύτεκνους για τις μεταγραφές, τάχθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Πολυτέκνων Βασίλης Θεοτοκάτος, υποστηρίζοντας ότι "με αυτό τον τρόπο καταδικάζονται οι πολύτεκνοι να μην σπουδάζουν τα παιδιά τους".
    "Η ρύθμιση είναι απολύτως αντισυνταγματική κι εμείς θα την προσβάλουμε στο ΣτΕ την επόμενη μέρα που θα εφαρμοστεί", συμπλήρωσε.
    Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι εκπρόσωποι των τρίτεκνων, Αικατερίνη Καντεράκη και Αναστάσιος Παπαγγέλου που έκαναν λόγο για άνισο και αντισυνταγματικό μέτρο.
    Καινοτόμο χαρακτήρισε το νέο θεσμικό πλαίσιο των πειραματικών σχολείων ο εκπρόσωπος των ΑΜΕΑ Χρήστος Νάστας, σημειώνοντας ωστόσο την ανάγκη να προβλέπεται η ίδρυση τους υπό την αιγίδα του πανεπιστημίου που θα αφορά και τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
    "Απολύτως θετική" χαρακτήρισε τη ρύθμιση "για την ανασύσταση των πειραματικών σχολείων", ο εκπρόσωπος της Συνόδου Πρυτάνεων ΑΕΙ Θόδωρος Παπαθεοδώρου.
    Ο εκπρόσωπος των προέδρων των πρυτάνεων ΤΕΙ Σωκράτης Καπλάνης, χαρακτήρισε σύγχρονο και ικανοποιητικό το ν/σ, ενώ μίλησε "για νοικοκύρεμα στις μεταγραφές", τονίζοντας ότι δεν μπορεί να προσέρχονται στα πανεπιστήμια οι φοιτητές, στα μέσα ή στο τέλος του εξαμήνου. Ωστόσο πρότεινε ο αριθμός των μεταγραφών να ορίζεται με την σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου οργάνου των ΤΕΙ, αλλά να επανεξεταστεί το εισοδηματικό κριτήριο των 50.000 ευρώ.
    Η εκπρόσωπος των πειραματικών σχολείων ΕΛΜΕ Λαμπρινή Παπατσίμπα τόνισε ότι το ν/σ έχει αρκετά θετικά στοιχεία, κυρίως σε ό,τι αφορά τους σκοπούς και τη σύνδεσή τους με τα ΤΕΙ και πρόσθεσε ότι η αναβάθμιση και ουσιαστική βελτίωση τους ήταν αναγκαία. Εξέφρασε ωστόσο επιφυλάξεις ως προς την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία, χαρακτηρίζοντάς την "εσπευσμένη που δεν τηρεί την αρχή της αξιοκρατίας".
    Αντίθετοι με την κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δήλωσαν τόσο ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Δημήτρης Μπαμπίλης, όσο και ο πρώην πρόεδρος Δημήτρης Γκλαβάς, επικαλούμενοι και σχετική ομόφωνη απόφαση των εργαζομένων. Και οι δύο έκαναν λόγο για "αδικαιολόγητη κατάργηση αρχών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπως η ανεξάρτητη λειτουργία και επιστημονική αυτοτέλεια του".
    Την αντίθεσή του στην κατάργηση του ΟΕΔΒ και την ανάγκη να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των εκδόσεων διδακτικών βιβλίων, εξέφρασε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του συλλόγου εργαζομένων του Οργανισμού Χρυσόστομος Λυκόπουλος.
    "Τα περιουσιακά στοιχεία το Οργανισμού είναι μια μικρή κιβωτός πολιτισμού και πρέπει να παραμείνουν στο δημόσιο έλεγχο", σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ Λυκόπουλος.

Παρατηρήσεις Γ. Γραμματέα ΑΣΠΕ, στα λεχθέντα από την κ. Υπουργό στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

1.Αξιοκρατικό κριτήριο κ. Διαμαντοπούλου για σας, είναι:

Να μπορεί κάποιος και με λευκές κόλλες να περάσει στην Ιατρική Αθήνας και δεν είναι το ισχύον σύστημα που ο πολύτεκνος φοιτητής του τμ. Ιατρικής Αλεξανδρούπολης των 18500 μορίων  πάει Θεσσαλονίκη με τα 19000 ή Αθήνα με τα 19100 μόρια;;;

Βαλθήκατε να μας τρελάνετε;

2. Μιλάτε για τις Σχολές της Αθήνας που ασφυκτιούν από Μετεγγραφές...

Απαντήστε μας όμως, ποια Υπουργός πέρυσι, κατήργησε τη βάση του 10 και πρόσθεσε νέες κατηγορίες μετεγγραφόμενων; Μήπως οι πολύτεκνοι σας έθεσαν ποτέ τέτοια αιτήματα;

3.Ο νόμος των μετεγγραφών ξεκίνησε ως νόμος, αποκλειστικά για τους πολύτεκνους και έφθασαν σήμερα οι πολύτεκνοι να είναι μόλις το 30% του συνόλου των μετεγγραφόμενων φοιτητών!!!.

Τώρα τον καταργείτε, ως να είναι οι πολύτεκνοι υπαίτιοι για την καταστρατήγηση του νόμου αυτού!

Μέχρι σήμερα στα 32 χρόνια που ισχύει το καθεστώς για τις μετεγγραφές των πολυτέκνων, ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα στις Σχολές για το ζήτημα αυτό.

(Για να αντιληφθείτε τη σημασία του εισοδηματικού ορίου σας αναφέρουμε το ακόλουθο γεγονός από τμήμα ΤΕΙ φέτος:

Όπως θα γνωρίζετε υπάρχει και η κατηγορία των μετεγγραφόμενων φοιτητών με εισοδηματικά κριτήρια…, που φέτος ήταν τα 45.000€ .

Στο τμήμα αυτό επί 100 αιτήσεων που ικανοποιούσαν το εισοδηματικό όριο των 45.000€ πήραν 4 άτομα, βάσει του νόμου,

εκ των οποίων:

2 ήσαν αλλοδαποί με εισόδημα ΜΗΔΕΝ

1 με εισόδημα ετήσιο 2000€

και 1 με εισόδημα 3000€!!!

Έτσι θα καταντήσετε τις μετεγγραφές των πολυτέκνων…)

4. Νομίζετε, ότι το ίδιο εισόδημα  χρειάζεται για να ταΐσει κάποιος είτε 3 είτε 13 στόματα;  Ποιο σοσιαλιστικό μοντέλο το αναφέρει; Δεν ντρεπόμαστε;

Πόσο δίκιο έχει η αγράμματη γιαγιά μου που λέει... " Μωρέ, μια νοικοκυρά γυναίκα να βάζανε για Υπουργό οικονομικών καλύτερα αποτελέσματα θα είχε η οικονομία μας..."

5. Θα θέλει το παιδί μας να μπει Νομική Αθήνας και θα του λέτε του πολύτεκνου με τα 13 παιδιά, είσαι κάτω από 50000 πήγαινε Αθήνα αλλά όχι Νομική αλλά στο… ΦΠΨ!. ΄Εχεις 51000€ εισόδημα, δεν είσαι για μας ούτε πολύτεκνος και πήγαινε Αλεξανδρούπολη ή μείνε αμόρφωτος!

Φτάνει πια ο εμπαιγμός και η κοροϊδία!

Θα ήταν πιο έντιμο να μας πείτε δεν θέλουμε πολύτεκνους…

Δεν εφησυχάζουμε παρά τις δηλώσεις της κ. Υπουργού για το εισοδηματικό όριο, γιατί πέρυσι είχαμε παρόμοιο εμπαιγμό με τη μετακόμιση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο Λεκανοπέδιο Αττικής!!!

Πάρτε πίσω κ. Υπουργέ, αυτές τις διατάξεις τουλάχιστον για τους πολύτεκνους, γιατί έρχεται κοινωνική έκρηξη…

----------------------------- 

ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΠΗΚΑΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ - ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολίτικης Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β΄ Αθηνών κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, ο Υπεύθυνος του Τομέα Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, βουλευτής Αχαΐας, κ. Νικόλαος Νικολόπουλος και ο αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Οικονομίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Βρούτσης, με αφορμή τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης για τους πολύτεκνους, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση: Απροκάλυπτα εχθρική και αντικοινωνική εμφανίζεται η στάση της Κυβέρνησης απέναντι στους πολύτεκνους.Συστηματικά αφαιρεί και ακυρώνει κίνητρα, επιδόματα και  ενισχύσεις που συνθέτουν το στοιχειώδες πλαίσιο της οικογενειακής, πολυτεκνικής και δημογραφικής πολιτικής στη χώρα μας.Η κυβέρνηση με πολυνομοσχέδιο express, μέσα στις γιορτές του Πάσχα, πλήττει το χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και καταργεί το δικαίωμα μετεγγραφών στα Πανεπιστήμια για τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες όπως οι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, ορφανοί κλπ.Με τον τρόπο αυτό βάζει εμπόδια, φραγμούς και στερεί ευκαιρίες για τη μόρφωση των παιδιών, των πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών.Επιπλέον εξισώνει τους πολύτεκνους με τους άγαμους στη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας θέτοντας ίσο αφορολόγητο όριο.Παράλληλα αναγγέλλει την ουσιαστική περικοπή των φοροεκπτώσεων των πολυτέκνων.Εκτός όμως από αυτά θέτει εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για τη χορήγηση πολυτεκνικών επιδομάτων όταν είναι συνταγματικά βεβαιωμένο  ότι τα πολυτεκνικά επιδόματα δεν είναι κοινωνικά επιδόματα αλλά δημογραφικά κίνητρα.Αντί μέτρων στήριξης και αρωγής της πολύτεκνης οικογένειας η Κυβέρνηση του Μνημονίου παραβιάζει και αφαιρεί δικαιώματα. Υπονομεύει τη δημογραφική προοπτική της χώρας με πρόσκαιρο ελάχιστο εισπρακτικό όφελος.Η Κυβέρνηση οφείλει να αντιληφθεί ότι οι δαπάνες για τη στήριξη της πολύτεκνης και τρίτεκνης οικογένειας δεν αποτελούν λογιστική σπατάλη που πρέπει να περικοπεί αλλά επένδυση υψηλής προστιθέμενης αξίας για την κοινωνική αλλά και οικονομική ζωή της χώρας μας.

Η Νέα Δημοκρατία είναι αντίθετη σε ρυθμίσεις που μειώνουν  την προστασία των πολύτεκνων και ακυρώνουν τη συνολική πολιτική στήριξης της Ελληνικής οικογένειας.Η Νέα Δημοκρατία στήριξε με συγκεκριμένα μέτρα την Ελληνική πολύτεκνη και τρίτεκνη οικογένεια στο παρελθόν.Η οικογένεια και ιδιαίτερα η πολύτεκνη οικογένεια, βρίσκονται σήμερα στο κέντρο της κοινωνικής μας πολιτικής, για να διασφαλίσουμε την κοινωνική συνοχή και το μέλλον της χώρας μας. Γιατί καμιά κοινωνίας  δεν μπορεί να πετύχει τους στόχους της οικονομικής μεγέθυνσης, της ανάπτυξης και της απασχόλησης χωρίς τη στοιχειώδη κοινωνική συνοχή».

ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΠΗΚΑΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ - ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ

ΣΦΕΝΤΟΝΑ, στις 14 Απριλίου, 2011

Καμία ευαισθησία στις ευπαθείς ομάδες των πολυτέκνων δεν επιδεικνύει σήμερα η κυβέρνηση. Το εντελώς αντίθετο θα έλεγα.
Το άρθρο 21 του Συντάγματος αναφέρεται στο ότι <<οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας>> , αυτό δεν λαμβάνεται καν υπ’ όψιν.
Καθότι ,την περασμένη άνοιξη ,ένα χρόνο πριν, περικόπηκαν και μειώθηκαν μισθοί και συντάξεις χωρίς να ληφθεί καμία πρόνοια, χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη, χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν οι πολύτεκνοι. Φυσικά, ούτε στην αύξηση του ΦΠΑ ελήφθη μέριμνα.
Στις πολύτεκνες μητέρες και στις τρίτεκνες μειώθηκε το μηνιαίο επίδομα και η τιμητική σύνταξη πολύτεκνης μητέρας και μπήκαν τεκμήρια διαβίωσης και εισοδηματικά κριτήρια. Όπως επίσης, καταργήθηκε το κατώτατο όριο επιδόματος.
Φέτος, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε δυσμενείς ρυθμίσεις για μετεγγραφές πολύτεκνων και τρίτεκνων φοιτητών στα ΑΕΙ με την θέσπιση οικονομικών κριτηρίων. Είναι σαν να καταργεί στην ουσία τις μετεγγραφές.
Το Υπουργείο Παιδείας δηλαδή προχωρά και σε ρυθμίσεις μετεγγραφών φοιτητών σε ποσοστό 20% των θέσεων των εισακτέων ,εφόσον το οικογενειακό τους εισόδημά είναι κάτω των 50.000 Ευρώ.
Οι ρυθμίσεις δηλ. αφορούν μετεγγραφές φοιτητών πολύτεκνων και τρίτεκνων .Η ρύθμιση αυτή την χρονική περίοδο, λίγο πριν από τις πανελλήνιες εξετάσεις ,για παιδιά τρίτεκνων ή πολύτεκνων οικογενειών είναι σοβαρότατο ζήτημα και απαιτεί ευαίσθητη αντιμετώπιση.
Αν δε συνδέσουμε, τις μετεγγραφές εισακτέων πολυτέκνων με την αναστολή λειτουργίας πολλών ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τότε λιγοστεύει η ελπίδα μετεγγραφής πολύτεκνων φοιτητών στον τόπο που σπουδάζει ο αδελφός τους.
Πως θα βελτιωθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αφού οι επενδύσεις στην παιδεία λιγοστεύουν αποκλειστικά και μόνο για να εξοικονομηθούν πόροι εν ονόματι της κρίσης;
Ποια είναι η φροντίδα που το κράτος προσφέρει στους πολύτεκνους και τρίτεκνους ; »

Αθηνά Κόρκα
πρ. Βουλευτής Κορινθίας

Μετεγγραφές πολυτέκνων- τριτέκνων

larissanet.gr

«Το οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα είναι πανθομολογούμενο. Με ρυθμό γεννήσεων 0.9, η χώρα μας σταθερά μετατρέπεται σ’ έναν θύλακα γερόντων, αφού οι κούνιες, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, είναι λιγότερες από τα φέρετρα» τονίζει ο βουλευτής κ. Αστέριος Ροντούλης με ερώτησή του για τις μετεγγραφές πολυτέκνων – τριτέκνων.«Εμφανώς, το δημογραφικό είναι ένα ζήτημα πολλαπλών διαστάσεων, καθώς επηρεάζει τις αντοχές του ασφαλιστικού συστήματος, την αμυντική επάρκεια, τις δυνατότητες εκσυγχρονισμού του κράτους και της οικονομίας γενικότερα» τονίζει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ με ερώτησή του προς την υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου και συμπληρώνει:«Παρ’ όλα αυτά, όμως, η Πολιτεία συνεχίζει να κωφεύει στις εκκλήσεις που απευθύνουν αξιόπιστοι δημογράφοι για την επείγουσα λήψη αποτελεσματικών μέτρων και κινήτρων αντιμετώπισης του πληθυσμιακού κατήφορου της χώρας. Έτσι, αντί να δώσει στους Έλληνες διευρυμένες δυνατότητες τεκνοποίησης, το ελληνικό κράτος φτάνει στο σημείο να «τιμωρεί» τους πολίτες που κυριολεκτικά αιμοδοτούν το πληθυσμιακό δυναμικό, δηλαδή τους πολυτέκνους - τριτέκνους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αντιμετώπιση που επιφυλάσσει στους πολυτέκνους – τριτέκνους γονείς και τα τέκνα αυτών που εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το νέο σύστημα μετεγγραφών που εισηγείται το Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις περυσινές αλλαγές που «μετακόμισαν» την Χαλκίδα στο Λεκανοπέδιο Αττικής με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για τις πολυμελείς οικογένειες.Συγκεκριμένα, με πρόσφατο Σχέδιο Νόμου που προωθείται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, οι θέσεις των μετεγγραφών πολυτέκνων – τριτέκνων για τα Τμήματα και τις Σχολές στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης θα καλύπτονται με την εφαρμογή τριών βασικών κριτηρίων.Ειδικότερα, θα λαμβάνονται υπόψη τα εξής: α) τα μόρια που έχουν συγκεντρώσει οι δικαιούχοι στις πανελλαδικές εξετάσεις , β) η σειρά προτίμησης στο μηχανογραφικό δελτίο και γ) το οικογενειακό εισόδημα του τελευταίου πριν την εισαγωγή του δικαιούχου έτους, που δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ.Επειδή, λοιπόν, οι πολύτεκνοι – τρίτεκνοι γονείς με παιδιά στη Γ’ Λυκείου βρίσκονται σε αναστάτωση και αναβρασμό, ερωτάται η αξιότιμη κυρία Υπουργός:.      Πού οφείλεται η αρνητική αυτή συμπεριφορά της Κυβέρνησης έναντι των  προαναφερομένων πολυμελών οικογενειών;

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τιμωρεί και εμπαίζει τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες

Ερώτηση του Μιχ. Μπεκίρη στη Βουλή

Σχετικά με το ενδεχόμενο περιορισμού του αριθμού των μετεγγραφών για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους φοιτητές όπως φημολογείται και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή προς την αρμόδια Υπουργό Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα. Άννα Διαμαντοπούλου ζητώντας της να προστατέψει τις οικογένειες αυτές. Ο κ. Μπεκίρης δήλωσε ότι: «Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντιμετωπίζει τις πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες τις οικογένειες που επαγγελλόταν ότι θα στηρίξει, ως κατώτερους πολίτες.»Συγκεκριμένα ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης με σχετική δήλωσή του σχολιάζει ότι «Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να βρει τρόπους  να εμπαίξει και να εξαπατήσει τις οικογένειες των τριτέκνων και των πολυτέκνων για μια ακόμη φορά.»Όπως αναφέρει ο Αχαιός πολιτικός:"Μετά την κατάργηση του κεκτημένου δικαιώματος των πολύτεκνων καθηγητών, για άμεσο διορισμό τους στην εκπαίδευση, για το οποίο μάλιστα δεν υπάρχει κανένα απολύτως οικονομικό κόστος, τώρα σκέπτονται να περιορίσουν και γιατί όχι αργότερα να καταργήσουν, τις μετεγγραφές των πολυτέκνων και τριτέκνων φοιτητών. Αυτό συνεπάγεται ότι, οι οικογένειες αυτές, που πραγματικά χρειάζεται να ενισχυθούν και να υποστηριχθούν από την Πολιτεία, για να «ανασάνουν» οικονομικά, αφήνονται στην τύχη τους από την στιγμή που ένα μέτρο που, υποτίθεται θα ήταν «ένεση οικονομική»  για την ενίσχυσή τους, ακυρώνεται στην πράξη. Η τακτική που εφαρμόζει μεθοδευμένα η κυβέρνηση του μνημονίου αντικατοπτρίζει συνολικά και την αντίληψή της για την κοινωνική πολιτική γιατί άλλα υπόσχεται και εξαγγέλλει και άλλα εφαρμόζει στην πράξη."Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:«Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Παιδείας πρότεινε αλλαγές στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών από την ακαδημαϊκή χρονιά 2011-2012, σύμφωνα με την πρόταση που είχε παρουσιάσει η Υπουργός κα. Άννα Διαμαντοπούλου στη σύνοδο των πρυτάνεων, στις 19 Φεβρουαρίου, οι περισσότεροι των οποίων  ζητούν περιορισμό των μετεγγραφών. Με όσα είχε κάνει γνωστά στους πρυτάνεις η αρμόδιος Υπουργός και επεξεργάζονται τώρα οι υπηρεσίες του Υπουργείο, θα θεσπιστεί συγκεκριμένος αριθμός θέσεων για τις μετεγγραφές των φοιτητών από ειδικές κατηγορίες, όπως είναι οι πολύτεκνοι και οι τρίτεκνοι και θα ισχύουν και τα βαθμολογικά κριτήρια.Είναι σίγουρο  ότι θα δημιουργήσει τεράστιο οικονομικό πρόβλημα, η τυχόν εφαρμογή μέτρου για περιορισμένο του αριθμού των μετεγγραφών  στους τρίτεκνους και πολύτεκνους. Είναι δεδομένο  ότι είναι δυσεπίλυτα  τα οικονομικά προβλήματα τα οποία δημιουργούνται στις τρίτεκνες και στις πολύτεκνες οικογένειες, τα παιδιά των οποίων έχουν εισαχθεί σε ΑΕΙ και ΤΕΙ σε διαφορετική πόλη από την έδρα της οικογένειας,  επειδή στη πόλη που κατοικούν δεν υπάρχει η σχολή που επιθυμούν να φοιτήσουν.Είναι σε όλους γνωστό ότι οι οικονομικές δυνατότητες των πολυμελών οικογενειών συνήθως είναι πολύ περιορισμένες και η οικονομική κατάσταση αυτών των οικογενειών επιδεινώνεται με την αύξηση του κόστους ζωής. Είναι ολοφάνερο ότι αυτές οι αδύναμες οικονομικά  οικογένειες δεν έχουν την δυνατότητα να συντηρήσουν παραπάνω από ένα νοικοκυριά και εάν εφαρμοσθεί περιοριστικός νόμος για τις μετεγγραφές, πολλά παιδιά από αυτές τις πολυμελής οικογένειες θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τις σπουδές και αυτό είναι μια ενέργεια που πρέπει να προσπαθήσουμε  με κάθε τρόπο να σταματήσει.Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι οποιαδήποτε εφαρμογή περιορισμού των μετεγγραφών για τους πολύτεκνους και τρίτεκνους από την  κυβέρνηση και την αρμόδια Υπουργό θα είναι εγκληματική και εθνικά απαράδεκτη. Θα είναι δε και  προσβολή για το Σύνταγμα και όλες τις νομοθετημένες διαπιστώσεις του Ελληνικού Κοινοβουλίου η κατάλυση κάθε μέτρου πρόνοιας και κοινωνικής παροχής, όταν το ίδιο το Σύνταγμα των Ελλήνων αναφέρει στο άρθρο 21 παρ. 2 «Οι πολύτεκνες οικογένειες… έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το κράτος» και ειδικότερα παρ. 5 «Ο σχεδιασμός και εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής καθώς και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του κράτους», ΕΡΩΤΑΤΑΙ η αρμόδια Υπουργός: Προτίθεται να προστατέψει τις πολύτεκνες οικογένειες;».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ  11/4/2011

Α) Η ένταξη των πολυτέκνων στη συνολική ομάδα των εχόντων δικαίωμα μετεγγραφής για κοινωνικούς λόγους έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο του Συντάγματος που επιτάσσει την υποχρέωση της πολιτείας για μέριμνα υπέρ των πολυτέκνων. Είναι επιβεβλημένη η δημιουργία ξεχωριστών κριτηρίων για τις πολύτεκνες οικογένειες.Β) Το εισόδημα των 50.000 ευρώ που καθορίζεται ως όριο για το δικαίωμα μετεγγραφής σε περιοχές Αθηνών και Θεσσαλονίκης είναι οριζόντιο για όλους, με αποτέλεσμα να δημιουργεί αδικίες εφόσον δε λαμβάνει υπόψη το μέγεθος της οικογένειας. Επιπροσθέτως δε, είναι φανερό ότι λειτουργεί υπέρ των οικογενειών που έχουν εισοδήματα από ελεύθερα επαγγέλματα και ουσιαστικά θέτει «εκτός» όλες τις οικογένειες που έχουν εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες. Τα παραπάνω τεκμαίρονται από μια απλή ανάγνωση των στατιστικών των φορολογικών δηλώσεων των Ελλήνων. Γ) Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ρητά ότι όσοι εμπίπτουν σε παραπάνω από μία ειδική κατηγορία μπορούν να κάνουν χρήση μόνο της μίας. Αυτό είναι άδικο, και πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα (π.χ. αύξηση του ορίου οικογενειακού εισοδήματος). Τελειώνοντας θέλουμε να σας αναφέρουμε την παρακάτω παρατήρηση: Η επιβολή εισοδήματος ουσιαστικά θέτει «εκτός» το σύνολο των οικογενειών των δημοσίων υπαλλήλων από τις σχολές των πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης ως ειδική κατηγορία. Αποτέλεσμα αυτού είναι να πριμοδοτούνται στην εισαγωγή με λιγότερα μόρια οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών που έχουν εισοδήματα από ελεύθερα επαγγέλματα (γιατροί, δικηγόροι κλπ.) Είμαστε σίγουροι ότι οι βάσεις εισαγωγής των ειδικών κατηγοριών στα περιφερειακά πανεπιστήμια θα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη των ειδικών κατηγοριών στο κέντρο. Είναι φανερό ότι η δικαιολογία του Υπουργείου Παιδείας ότι το εισόδημα μπαίνει ως κριτήριο για την Αθήνα και Θεσσαλονίκη ώστε να μειωθεί ο αριθμός μετεγγραφών στις περιοχές αυτές, είναι ψεύτικη έως ύποπτη γιατί ο αριθμός που θα μεταγραφεί με το νέο σύστημα είναι  συγκεκριμένος (20%) και το μόνο που αλλάζει με τη προσθήκη του κριτηρίου του εισοδήματος, είναι το ποιοι θα μετεγγραφούν.

Αλέξανδρος ΚουτσαντώνηςΠρόεδρος ΕΛΜΕ Λέσβου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η κυβέρνηση της τρόικας με την υπογραφή του μνημονίου ανταλλάσει το απεχθές χρέος 35 ετών με υποθηκευμένο χρέος προς την τρόικα, άρα αδιαπραγμάτευτο. Ήδη ετοιμάζεται να πάρει άλλα 110 δις το 2012 και δε θα σταματήσουν μέχρι να ολοκληρώσουν τη καταστροφή υποθηκεύοντας την Ελλάδα στη Τρόικα για 450 Δις. Το πρόγραμμα εκταμίευσης των δόσεων του τροϊκανού δανείου των € 110 δις, είναι με τέτοιο τρόπο διαρθρωμένο, ώστε να χρησιμεύει κυρίως στην αναχρηματοδότηση ομολόγων που λήγουν.Δηλαδή, το δημόσιο παίρνει λεφτά από την τρόικα, (και σε αντιστάθμισμα εφαρμόζει το Μνημόνιο, τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκθεμελίωσης εργασιακών και γενικότερα κοινωνικών δικαιωμάτων προς όφελος του κεφαλαίου, που έχει γνωρίσει ποτέ η χώρα), μόνο και μόνο για να αποπληρώσει τους πιστωτές του, (δηλαδή το εγχώριο και διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο), για το απεχθές χρέος 35 ετών.

«Ανοίξτε τα βιβλία του δημόσιου χρέους»

Οι τρεις όροι για να χαρακτηριστεί απεχθές ένα χρέος είναι: Πρώτον, να έχει συναφθεί χωρίς τη συγκατάθεση του έθνους. Δεύτερον, τα ποσά που εισέρευσαν από το δάνειο να σπαταλήθηκαν με τρόπο που αντιβαίνει στα συμφέροντα του έθνους και, τρίτον, ο πιστωτής να ήταν ενήμερος των παραπάνω.

Άμεσα πρέπει να συγκροτηθεί Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου με προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους και εμπειρίας. Η συμβουλή μου είναι μία: Ανοίξτε τα βιβλία! Εξετάστε με διαφανείς διαδικασίες και την παρουσία της κοινωνίας όλες τις κρατικές συμβάσεις –από τις πιο μεγάλες, όπως για παράδειγμα των πρόσφατων Ολυμπιακών Αγώνων, μέχρι τις πιο μικρές– και βρείτε ποιο μέρος του χρέους είναι προϊόν διαφθοράς, επομένως παράνομο και απεχθές κατά τη διεθνή νομική ορολογία, και αρνηθείτε το!

Ο Ερίκ Τουσέν δεν μιλάει στη βάση υποθέσεων. Έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου που συγκρότησε ο πρόεδρος του Ισημερινού Ραφαέλ Κορέα πριν από τρία χρόνια, μεταφέρει την πολύτιμη εμπειρία του από τις καθ’ όλα νόμιμες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Ισημερινού για να απαλλαγεί από ένα μεγάλο μέρος του δημόσιου χρέους. Μέχρι και τη δευτερογενή αγορά χρησιμοποίησε ο Κορέα με τις κατάλληλες κινήσεις για να μειώσει το δημόσιο χρέος. Υπήρχε όμως πολιτική βούληση, όχι άνευ όρων παράδοση στους ξένους πιστωτές και διαπόμπευση της χώρας, όπως στην Ελλάδα!

Στα τέλη του 2006 ο Ραφαέλ Κορέα κέρδισε τις προεδρικές εκλογές με βασική του εξαγγελία να τερματιστεί η απαράδεκτη κατάσταση με το εξωτερικό χρέος που απομυζούσε τους σπουδαιότερους πόρους της οικονομίας. Τον Ιούλιο του 2007 δημιούργησε με προεδρικό διάταγμα μια Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του δημόσιου χρέους – εγχώριου και διεθνούς. Η έρευνα αφορούσε 30 ολόκληρα χρόνια από το 1976 μέχρι το 2006.

εξετάσαμε τη νομιμότητα κάθε σύμβασης και των επιμέρους όρων της, τη συμβατότητά τους με το σύνταγμα της χώρας, το διεθνές δίκαιο και επίσης με το συμφέρον του έθνους. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε σε συγκεκριμένες οικονομικές συμβάσεις έργων ασυνήθιστα μεγάλων διαστάσεων για τα μέτρα του Ισημερινού, όπως π.χ. μεγάλα φράγματα. Εξετάσαμε ακόμη και τους όρους των εμπορικών πιστώσεων που χορήγησαν στον Ισημερινό χώρες όπως η Γερμανία, με απώτερο στόχο να αγοραστούν γερμανικά προϊόντα για να ενισχυθούν οι γερμανικές εξαγωγές. Είναι δάνεια που δίνονται με σκοπό να υποστηριχθεί η αγορά προϊόντων αιχμής, όπως π.χ. της Siemens. Καθήκον μας ήταν να ελέγξουμε τις τιμές με τις οποίες αγοράστηκε ο εξοπλισμός της Siemens, κατά πόσο δηλαδή η τιμή ανταποκρινόταν στην ποιότητα. Κι αυτό γιατί σε πλήθος περιπτώσεων που εμπλέκονταν πολυεθνικές εταιρείες βρήκαμε ακραία φαινόμενα διαφθοράς. Αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε κρατικές αγορές που δεν είχαν καμιά σχέση με τις ανάγκες της χώρας, αλλά αποτελούσαν αφορμές για να δοθούν μίζες.

Φυσικά. Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν των αμερικανικών τραπεζών Citibank και JP Morgan. Αυτές οι τράπεζες συστηματικά δωροδοκούσαν κρατικούς υπαλλήλους σε όλη την κλίμακα του δημοσίου –ακόμη και τον υπουργό Οικονομικών– για να πειστούν να υπογράψουν συμβάσεις που εξόφθαλμα έβλαπταν το δημόσιο συμφέρον και με προκλητικό τρόπο ευνοούσαν τα συμφέροντα των τραπεζών.

Μετά τα παραπάνω, ο ίδιος ο πρόεδρος Ραφαέλ Κορέα, δύο μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μας, στις 14 Νοεμβρίου 2008, ανακοίνωσε και επίσημα ότι στη βάση των ευρημάτων μας είναι υποχρεωμένος να προβεί στην παύση πληρωμών του δημόσιου χρέους ύψους 3 δις δολαρίων που αντιπροσώπευε το 70% του χρέους υπό τη μορφή ομολόγων. Αιτιολόγησε την απόφασή του λέγοντας πως το χρέος δεν ήταν νόμιμο, αλλά ήταν προϊόν διαφθοράς και δωροδοκιών. Κατά συνέπεια, δεν ήταν υποχρεωμένη η κυβέρνησή του να σεβαστεί τις διεθνείς δεσμεύσεις. Τους επόμενους πέντε ολόκληρους μήνες η κυβέρνηση τήρησε στάση σιωπής, δεν προέβη σε καμιά δημόσια ανακοίνωση για το θέμα, παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε.

Ήταν μια τακτική. Η κυβέρνηση του Ισημερινού, τον Απρίλιο του 2009, απευθύνθηκε στους πιστωτές με την εξής πρόταση: «Προτιθέμεθα να αγοράσουμε όλα τα ομόλογα με έκπτωση 65%. Πληρώνουμε, δηλαδή, 35 σεντς το δολάριο. Συμφωνείτε ή όχι;». Οι κάτοχοι του 91% των ομολόγων δέχτηκαν αμέσως την ανταλλαγή. Επρόκειτο για μια τεράστια επιτυχία της κυβέρνησης, καθώς επέβαλε «κούρεμα» της τάξης του 65%.

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Επίκαιρα: 9/12/2010

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πολιτικό και δεν θα το λύσει καμία διεθνής επιτροπή ελέγχου

«Όμως ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι οι κύριοι αυτοί που προτείνουν τη «διεθνή επιτροπή» ξέρουν ή μπορούν να βρουν το ύποπτο ή παράνομο χρέος, πόσο από το χρέος μπορεί να πληρώσει ένας λαός; Στο ερώτημα αυτό κανείς δεν απαντά. Για παράδειγμα ας πούμε ότι το ύποπτο ή παράνομο χρέος είναι 50-60%, ποιος μπορεί στα σοβαρά να υποστηρίξει ότι το υπόλοιπο χρέος μπορεί να πληρωθεί από τον λαό και την χώρα; Όταν μια χώρα και ένας λαός έχει κυριολεκτικά λεηλατηθεί επί δεκαετίες και έχει οδηγηθεί στην χρεοκοπία, τι σημαίνει «δίκαιο» και «άδικο» χρέος όταν η χώρα και ο λαός δεν μπορεί να πληρώσει τίποτε; Εκτός κι όλα αυτά στήνονται για να εξαναγκάσουμε την χώρα και τον λαό της που δεν μπορεί να πληρώσει, να ξεπουληθεί όχι για όλο το χρέος, αλλά μόνο για εκείνο το χρέος που είναι «δίκαιο». Τέτοια περίπτωση είναι και η Ελλάδα. Το δημόσιο χρέος, τουλάχιστον άνω του 90%, είναι συσσωρευμένοι τόκοι πάνω σε κεφαλαιοποιημένους τόκους παλιότερων δανείων. Με άλλα λόγια το χρέος της χώρας έχει δημιουργηθεί κατά κύριο λόγο πληρώνοντας πανωτόκια πάνω σε πανωτόκια. Ακόμη κι αν κάποιος θεωρήσει ότι τα αρχικά δάνεια – που έτσι ή αλλιώς έχουν ξεπληρωθεί δεκάδες φορές έως σήμερα – ήταν «δίκαια», γιατί μια χώρα και ένας λαός να ξεπουλιέται για να πληρώνει πανωτόκια; Αυτό ακριβώς το ζήτημα, που δεν είναι μόνο πρόβλημα της υπερχρεωμένης Ελλάδας, ήρθε να αντιμετωπίσει η πρόταση του ΟΗΕ (Απρίλιος του 2010) που θεωρεί ως «απεχθές χρέος» όχι μόνο εκείνο που είναι προϊόν ύποπτης συναλλαγής, αλλά κάθε χρέος που για να πληρωθεί οδηγεί στην καταστρατήγηση, παραβίαση, ή και κατάργηση βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων. Όταν λοιπόν μια χώρα αναγκάζεται να συνθλίψει τη δουλειά και τα εισοδήματα του λαού της, να περικόψει δραστικά δημόσιες και κοινωνικές παροχές και να ξεπουλήσει την περιουσία της και έτσι να θέσει την ασφάλεια, την ευνομία και την ομαλότητά της σε κίνδυνο, προκειμένου να πληρώσει τους δανειστές της, τότε το χρέος της θεωρείται «απεχθές» και οφείλει να αρνηθεί την πληρωμή του. Τάδε έφη ο ειδικός επιτετραμμένος για την μελέτη και αντιμετώπιση του χρέους σε εισήγησή του προς την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2010, η οποία κατά πλειοψηφία έγινε αποδεχτή από αυτό το διεθνές σώμα. Και είναι μάλλον περίεργο που όσοι σκίζονται για τον έλεγχο των δανειακών συμβάσεων στην Ελλάδα, δήθεν για να αποκαλύψουν το μέρος του χρέους που είναι «απεχθές», τους διαφεύγει ως δια μαγείας αυτή η σημαντική συμβολή του ΟΗΕ στην έννοια του «απεχθούς χρέους».

Στη θέση λοιπόν του αιτήματος για διεθνή επιτροπή ελέγχου του δημόσιου χρέους, πρέπει να μπει το βαθιά δημοκρατικό και λαϊκό αίτημα για άνοιγμα όλων των δημόσιων λογαριασμών ώστε να δούμε που και πώς προέκυψαν οι δανειακές ανάγκες του κράτους και προς όφελος τίνος δαπανήθηκαν τα κονδύλια του δημόσιου ταμείου (τακτικά και δανειακά). Μόνο έτσι μπορεί να ελεγχθεί το αλισβερίσι, το πάρε-δώσε κάτω από το τραπέζι, οι ρεμούλες και οι αρπαχτές. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνει μόνο όταν οι δημόσιοι λογαριασμοί γίνουν πραγματικά δημόσιοι, δηλαδή προσβάσιμοι και ελέγξιμοι από όλους του πολίτες και όχι μόνο από επιλεγμένους «ειδικούς», υπό την άμεση εποπτεία του κοινοβουλίου. Ενός κοινοβουλίου που δεν θα είναι υποτελές της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά αληθινά κυρίαρχο και εργαζόμενο σώμα, όπου τα μέλη του θα έχουν περιορισμένο χρόνο θητείας, θα εκλέγονται και θα λογοδοτούν απευθείας στους εκλογείς τους, οι οποίοι θα έχουν το δικαίωμα να τους ανακαλέσουν ανά πάσα στιγμή διαπιστώσουν ότι δεν επιτελούν το έργο για το οποίο τους έχουν στείλει στο κοινοβούλιο, κοκ. Φυσικά, ύστερα από τον αναγκαίο δημοσιονομικό έλεγχο – με αναδρομική ισχύ – όποιος βρεθεί ότι εμπλέκεται σε διαπάσθιση του δημόσιου χρήματος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, πολιτικός, κόμμα ή εταιρεία, τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη και να κατασχεθεί η περιουσία του στο σύνολο της ως ελάχιστη αποζημίωση για τις πράξεις του.
Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, η μια πρόταση περί «διεθνούς επιτροπής ελέγχου του δημόσιου χρέους» αναθέτει πάλι σε κάποιους άλλους, ειδικούς ή μη, το ζήτημα που πρέπει να λύσει ο ίδιος λαός διεκδικώντας και κατακτώντας επιτέλους τη δημοκρατία σ’ αυτόν τον τόπο. Και δημοκρατία θεμελιώνεται σε δυο βασικές αρχές: την λαϊκή κυριαρχία και την εθνική ανεξαρτησία. Αρχές που είναι αδύνατον να συνυπάρξουν με το επαχθές και απεχθές δημόσιο χρέος της χώρας και το καθεστώς υποδούλωσης και κατοχής που έχουν επιβάλει οι δανειστές, το ΔΝΤ, η ΕΕ και η ΕΚΤ.» Δημήτρης Καζάκης

http://kostasxan.blogspot.com/2011/01/blog-post_180.html

Ελεύθερο Λογισμικό & Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα

Moreover Technologies - Software downloads