29 Αυγ 2006

ΥΠΟΜΝΗΜΑ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΥΠΕΠΘ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ



ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ
ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Αθήνα 29/8/2006

ΕΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ



ΠΡΟΣ:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
κα ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ - ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ Π. ΜΑΡΙΕΤΤΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
κο ΚΑΛΟ ΒΑΣ. ΓΕΩΡΓΙΟ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
κο ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟ ΑΘ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ

KOIN:
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
κο ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΜΑΝΟ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ κο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΡΑΜΜΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ κου ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ κου ΓΟΥΣΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ κου ΔΑΝΙΚΑ Α.


ΘΕΜΑ : Πρόσκληση πολυτέκνων για διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ή
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2006-2007

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Ενόψει της ανακοίνωσης από το ΥΠΕΠΘ των ονομάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών που διορίζονται για το σχ. Έτος 2006-2007, θα θέλαμε κατ΄ αρχήν να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας σ΄ εσάς και σε όλους όσους συνέβαλαν στη ψήφιση, από την κυβέρνηση, του νομοσχεδίου για το μόνιμο διορισμό των πολυτέκνων (αγωνιστών της ζωής) εκπαιδευτικών και να σας καταθέσουμε τις απόψεις μας σε θέματα που προέκυψαν προ ημερών σχετικά με τους επικείμενους διορισμούς.


Ο Νόμος 3255/2004.

Στην αιτιολογική έκθεση της Επιστημονικής επιτροπής (το σκεπτικό του Νομοθέτη) των διατάξεων του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων» που καταθέσατε προς ψήφιση στη βουλή (ΝΟΜΟΣ 3255/2004), για το άρθρο 6 παράγραφοι 2-6 αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι :
« αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο των επιταγών του Συντάγματος με ευαισθησία και αποτελεσματικότητα το πρόβλημα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών που έχουν τέσσερα ή περισσότερα παιδιά, οι οποίοι πλέον διορίζονται ..»
Επίσης από τα πρακτικά της βουλής, κατά τη συζήτηση για το σχέδιο νόμου, προκύπτει ότι το Υπουργείο υπεράσπισε με σθένος τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 6, παρά τις πιέσεις που δεχτήκατε από Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, όπως φαίνεται και από τα λόγια του Υφυπουργού κου Γεώργιου Καλού :
« Για να ξεκαθαρίσουμε, λοιπόν, πρώτον αυτό, δεν βάζουμε την κοινωνική πολιτική και τις ρυθμίσεις αυτές να γίνουν πράξη εις βάρος της εκπαιδευτικής μας πολιτικής, αλλά με προσοχή ερχόμαστε να δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε πολύτεκνο, που αφιέρωσε ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής του για να γίνει σπουδάζοντας δάσκαλος ή καθηγητής, να μπορέσει να προσεγγίσει την εκπαίδευση, να διοριστεί και να προσφέρει τις υπηρεσίες του και να έχει μια εργασιακή τύχη, που αλλιώτικα δεν μπορεί να την έχει.»
Κυρία Υπουργέ, είναι γνωστή σε όλους μας, η ευαισθησία που σας διακρίνει απέναντι στο υπ’ αριθμόν ένα εθνικό μας πρόβλημα, το δημογραφικό, και την τάξη των πολυτέκνων. Γεγονός που φαίνεται από τις πράξεις σας (ενδεικτικά αναφέρουμε ):
α. Νόμος 3255/2004
β. «....εγώ προσωπικά, ως υπουργός Υγείας το 1990, εφήρμοσα όλο το πολυτεκνικό πρόγραμμα, με στόχο την ανάδειξη του δημογραφικού προβλήματος και έχω και προσωπικούς λόγους να θέλω απολύτως αυτό το πρόγραμμα να διατηρηθεί.».

Είναι αλήθεια ότι από την πρώτη στιγμή που ενεργοποιήθηκε ο νόμος περί άμεσου διορισμού των πολυτέκνων εκπαιδευτικών νιώσαμε την στοργή της Πολιτείας προς μια κοινωνική ομάδα που προσπαθεί, χωρίς να κοιτά την καλοπέρασή της, να επιβιώσει έντιμα στις συνεχώς αυξανόμενες δυσκολίες (επειδή αγαπά τον άνθρωπο) της ζωής. Άνθρωποι με ευαισθησίες και οράματα για την ζωή, που δεν επιθυμούμε να ζούμε εις βάρος κανενός συναδέλφου μας γιατί πάνω από όλα βάζουμε το Θεό, την Πατρίδα μας, την Οικογένειά μας και το κοινό συμφέρον.
Προστατεύστε μας, στη ρύθμιση αυτή τη θετική, με βάση και την Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής.


Η Εγκύκλιος Φ.361.1/584/70873/Δ1 για τους πολύτεκνους.

Στις 25/4/2006 ο Υφυπουργός Παιδείας κος Γεώργιος Καλός, σε συνέντευξη του, στη δημοσιογράφο Λία Νικητάκη ( Απογευματινή) αναφέρει ότι στον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν, θα συμπεριληφθούν και όσοι πολύτεκνοι -με 4 παιδιά- υποβάλλουν σχετική αίτηση.
Όταν δημοσιεύτηκε η εγκύκλιος στις 13/07/2006 η επικεφαλίδα ήταν ως εξής: «Πρόσκληση πολυτέκνων για διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2006-2007»
Ποια εντύπωση θα σας δημιουργούσε η φράση αυτή όταν για τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν έμεινε κανείς αδιόριστος;

Συνάμα, «...κ α λ ε ί τους πολύτεκνους υποψηφίους εκπαιδευτικούς... προκειμένου να προγραμματισθεί ο διορισμός τους από την έναρξη του σχολικού έτους 2006-2007.»
«Για το σκοπό αυτό συνιστώνται οι αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των διοριζομένων εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ειδικότερα κριτήρια της σειράς διορισμού των υποψηφίων.»
«....για την κατάρτιση του ειδικού πίνακα πολυτέκνων και την έγκριση του διορισμού των υποψηφίων.»
Πως θα αντιλαμβανόσασταν τις πιο πάνω διατάξεις, όταν δεν αναφέρονται στην εγκύκλιο, οι θέσεις κατά κλάδο και ειδικότητα ή όταν δεν γίνεται μνημόνευση της σχετικής, με τα ειδικότερα κριτήρια της σειράς διορισμού των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, Υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. 84772/Δ2 ώστε να ληφθεί υπόψη των ενδιαφερομένων;
Είναι άραγε ερμηνεία του σκεπτικού του Νομοθέτη, που αφορά την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, το κριτήριο του να προηγούνται οι έχοντες τα περισσότερα τέκνα έστω και από 2, ή 3 γάμους, ή το κριτήριο της ημεροχρονολογίας κτήσης και του βαθμού πτυχίου;

Η ανακοίνωση των διορισμών των πολυτέκνων από άλλους πίνακες (4/8/2006).

Στις 11/8/2006 και αφού είχαν ανακοινωθεί οι διορισμοί εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ, 30ΜΗΝΟ, 40% ΕΝΙΑΙΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ), επισκεπτόμενοι το τμήμα προσωπικού του ΥΠΕΠΘ για διευκρινήσεις σχετικά με το διορισμό πολύτεκνών και διορισμένων μέσω των πιο πάνω πινάκων , εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την περιοχή της πρώτης προτίμησης και συμφερόντων των (κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας - ΝΟΜΟΣ 3194/2003 άρθρο 8, παρ. 5 – έχει υποβληθεί στο τμήμα διορισμών σχετική αίτηση με αρ. Πρωτ. 8428/Δ2 την 22/8/2006), λάβαμε την εξής απάντηση από υπάλληλο του ΥΠΕΠΘ :
«Διορίστηκαν μέσω της αίτησης του πίνακα διορισθέων του ΑΣΕΠ γιατί δεν θα διορισθούν όλοι οι πολύτεκνοι και πιθανόν να μην ήταν στους διορισμούς των πολυτέκνων (Δεν έχουμε εξετάσει τις αιτήσεις των πολυτέκνων).»

Κυρία Υπουργέ, ίσως αντιλαμβάνεστε πως νιώσαμε, όταν πληροφορηθήκαμε περί μη ικανοποίησης όλων των αιτήσεων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, όταν μάλιστα καταθέτοντας τις αιτήσεις μας στις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μας ευχήθηκαν καλή τοποθέτηση θεωρώντας τον διορισμό μας σίγουρο και άμεσο.
Κυρία Υπουργέ, μετά από αιματηρές προσπάθειες για να επιβιώσουμε και να καθιερωθούμε στο χώρο της ιδιωτικής παιδείας, των φροντιστηρίων, ή απασχολούμενοι σε περιστασιακές εργασίες (πλασιέ, υπηρεσίες ασφαλείας, οικοδομικές εργασίες κ.α), ή συμβάσεων με ΝΠΙΔ, ή συμβάσεων με ΟΤΑ, με αμοιβές που πολλές φορές δεν ξεπερνούν το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ, και έχοντας καταγγείλει τις συμβάσεις ή έχοντας παραιτηθεί (βάση της εγκυκλίου), λόγω του επικείμενου διορισμού μας στη δημόσια εκπαίδευση, ερχόμαστε πλέον στο σημείο μηδέν. Είμαστε άνεργοι.
Σας καλούμε να αντιληφθείτε ότι όλοι οι συνάδελφοι επίκειται να βρεθούν υπόλογοι στα παιδιά τους, αδυνατώντας πλέον να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Άλλωστε όπως υποστηρίχτηκε στην Βουλή :

“Η ρύθμιση για τους πολύτεκνους βεβαίως είναι θετική και θα έλεγα να υπάρξει όχι μόνο ρύθμιση σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς πολύτεκνους, αλλά νομίζω ότι για τον κάθε πολύτεκνο Έλληνα θα έπρεπε να υπάρχει μία θέση εργασίας. είναι απαράδεκτο να μιλάμε για πολύτεκνους, για δημογραφικό πρόβλημα, αλλά και από κοινωνικής πλευράς εάν το προσεγγίσει κάποιος, ένας πολύτεκνος με τέσσερα παιδιά να είναι άνεργος; Πώς θα τα ζήσει; Πρέπει, λοιπόν, να έχει φροντίσει η πολιτεία να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα.”


Ενόψει της επικείμενης ανακοίνωσης των διορισμών των πολυτέκνων.

Κυρία Υπουργέ, από τα προαναφερόμενα προκύπτουν εύλογα κάποιες απορίες και ερωτήματα της πολύτεκνης εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως :
1. Είναι άραγε μεγαλύτερο το κόστος στο κρατικό προϋπολογισμό, από το κοινωνικό κόστος που θα προκύψει από την μη ικανοποίηση όλων των αιτήσεων ;
2. Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό (έχετε ήδη ανακοινώσει την πρόσληψη 9500 Αναπληρωτών για την κάλυψη αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό των διευθύνσεων Β/ΘΜΙΑΣ και Α/ΒΑΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης) δεν μπορούν να καλύψουν την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων των πολυτέκνων εκπαιδευτικών;
3. Οι συνάδελφοι πολύτεκνοι, που έχουν διοριστεί από άλλους πίνακες, υποχρεούνται να βρίσκονται εντός 3 ημερών στις Διευθύνσεις στις οποίες διορίστηκαν (εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο διαμονής τους), με όποιο κοινωνικό και οικονομικό κόστος για τις οικογένειες τους αυτό συνεπάγεται, αφού δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα ονόματα των πολυτέκνων που διορίζονται αλλά και ούτε έχει απαντήσει το αρμόδιο τμήμα διορισμών σε έγγραφη αίτηση μας από 22/8/2006. Θα αναγκαστούν, δηλαδή, να αποδεχτούν τον διορισμό;
4. Το 2004 και το 2005, ικανοποιήθηκαν όλες οι αιτήσεις (688 και 425 αντίστοιχα), με αρκετά λιγότερους μόνιμους διορισμούς σε σχέση με εφέτος (8770). Είναι τόσες πολλές οι φετινές αιτήσεις των πολυτέκνων ώστε να αδυνατεί το ΥΠΕΠΘ να τις ικανοποιήσει;
5. Αν πράγματι είναι τόσο πολλές, μήπως δικαιώνεστε (σας θυμίζουμε «....εγώ προσωπικά, ως υπουργός Υγείας το 1990, εφήρμοσα όλο το πολυτεκνικό πρόγραμμα, με στόχο την ανάδειξη του δημογραφικού προβλήματος και έχω και προσωπικούς λόγους να θέλω απολύτως αυτό το πρόγραμμα να διατηρηθεί.») με την ψήφιση του Ν.3255/2004 όσο αφορά τη επίλυση εν μέρει του δημογραφικού; (επισημαίνοντας Κυρία Υπουργέ, εκτός αν η αύξηση του αριθμού των αιτήσεων των πολυτέκνων προέκυψε από τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 6 του Ν.3454/2006 (ΦΕΚ 75Α΄), λόγω προεκλογικών δεσμεύσεων της Κυβέρνησης.)
6. Έχει αλλάξει κάτι στο σκεπτικό του Νομοθέτη, από την ψήφιση του Ν.3255/2004 μέχρι σήμερα, ώστε να υποβάλλονται οι πολύτεκνοι υπό διορισμό εκπαιδευτικοί σ΄ αυτή τη δοκιμασία;
7. Υπάρχουν συνάδελφοι που δεν έχουν κάνει αιτήσεις για αναπληρωτές (Πίνακες Β και Γ), βασιζόμενοι στην πεποίθηση των υπαλλήλων στις Διευθύνσεις, περί άμεσου διορισμού των πολυτέκνων. Ενώ δε, όσοι υπέβαλλαν αιτήσεις και δεν έχουν καθόλου προϋπηρεσία, μπαίνοντας στον Πίνακα Γ (χωρίς προϋπηρεσία) δεν έχουν ελπίδα να προσληφθούν ούτε σαν ωρομίσθιοι. Επίσης κατηγορηματική απάντηση να μην κάνουν αίτηση στο πίνακα του 30μηνου, πήραν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, από τμήμα του Υπουργείου, καθώς διαβεβαίωναν ότι θα διοριζόντουσαν ως πολύτεκνοι στο τόπο διαμονής τους. Δηλαδή θα μείνουν άνεργοι για εφέτος, αν δεν διοριστούν σαν πολύτεκνοι;
8. Αν είναι θέμα ποσοστών επί του αριθμού των μόνιμων διορισμών, ο διορισμός των πολυτέκνων εκπαιδευτικών , ποιο ποσοστό θεωρεί το Υπουργείο κοινωνικά δίκαιο που θα ερμηνεύει το πνεύμα του νομοθέτη και την Συνταγματική επιταγή; (την στιγμή που στις προσλήψεις του υπόλοιπου Δημόσιου Τομέα το ποσοστό που αναφέρεται στους πολυτέκνους είναι 20%, μάλιστα εκεί διορίζονται και τα τέκνα πολυτέκνων)
9. Από τα προαναφερόμενα, να περιμένουμε εκ των υστέρων, την κατάρτιση του ειδικού πίνακα πολυτέκνων με την σειρά κατάταξης, και τις θέσεις ανά κλάδο και κατά ειδικότητα; Και αν ναι, με τα κριτήρια της Υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. 84772/Δ2 ; Συνάγει με το πνεύμα του νομού η πιο πάνω απόφαση;

Παρακαλoύμε αφού εφέτος δεν μπήκαν κάποια κριτήρια στην εν λόγω εγκύκλιο, αντιμετωπίστε μας λογικά προσμετρώντας συνάμα τα πολλαπλά προβλήματα που θα μας δημιουργηθούν.
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, η λύση του Δημογραφικού μπορεί να επέλθει μόνο εάν οι πολύτεκνοι γίνουν το επιθυμητό πρότυπο (κοινωνικά και επαγγελματικά καταξιωμένοι), ώστε να παρακινηθούν όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν πολλά παιδιά.

Βέβαιοι, λόγω της ευαισθησίας που σας διακρίνει στα θέματα των πολυτέκνων, ότι θα δείτε θετικά τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας.
O Θεός να σας έχει καλά.

Διατελούμε με εκτίμηση

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ
ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: