23 Ιουλ 2010

Συνάντηση Ε.Ε. ΑΣΠΕ με Γ. Γραμματέα Υπ. Παιδείας κ. Β. Κουλαϊδή

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συνάδελφοι, σήμερα 22 Ιουλίου έγινε συνάντηση της Ε.Ε της ΑΣΠΕ με τον Γενικό Γραμματέα του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ κ. Β. Κουλαϊδή μετά από αίτημα μας.

Έγινε μία πολύ καλή συζήτηση με τον Γενικό Γραμματέα επί όλων των θεμάτων που μας απασχολούν (αλλά σύντομη, γιατί είχε έκτατη σύσκεψη ) και του επιδόθηκε το παρακάτω Υπόμνημα μας.

Ο κ. Γενικός μας τόνισε:

1. Ότι φέτος οι συνολικοί διορισμοί εκπαιδευτικών θα είναι περί τους 3000 και θα λειτουργήσει το 60 και 40% από τους πίνακες.

2. Ο αριθμός των διοριζομένων, από τον  Πίνακα των:

« γονέων περισσοτέρων των τριών τέκνων…», θα είναι αναλογικός με τον αριθμό από τους λοιπούς Πίνακες των ειδικών κατηγοριών… και δεν θα είναι 10 ή 30, αλλά πολλοί περισσότεροι και θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να ικανοποιηθείτε, αλλά δεν είμαι σε θέση να σας πω τον αριθμό τώρα… και σας διαβεβαιώνω ότι ο Πίνακας σας θα εξαντληθεί, αφού θα απορροφηθούν όλοι φέτος και του χρόνου(εντός 2 ετών).

Ζητήσαμε έγγραφη δέσμευση γι αυτό… αλλά μας είπε ότι δεν μπορεί να μας δώσει, αλλά προφορικά το εγγυάται...

Επίσης ο αριθμός των διοριζομένων ανά ειδικότητα, δεν θα είναι ο ίδιος…, αλλά ανάλογα με τα κενά και τη ζήτηση που έχει η κάθε μία ειδικότητα.

3. Για τους συναδέλφους πολύτεκνους με τρία τέκνα(χήρες, χήρους, μονογονεϊκές οικογένειες) δεν μπορεί να κάνει τίποτα…, καθότι ο νέος νόμος δεν το προβλέπει, θέλει αλλαγή ο νόμος και αυτή τη στιγμή αποκλείεται να γίνει τέτοιο πράγμα…

Του τονίσαμε ότι εμείς έγκαιρα διαμαρτυρηθήκαμε κατά τη ψήφιση του νόμου αλλά δεν μας ακούσατε… και είναι κρίμα μία τέτοια κατηγορία πολυτέκνων(δείτε το και από την ανθρωπιστική του διάσταση…) να την βγάζετε εκτός, τη στιγμή που αυτοί είναι και ελάχιστοι! Αλλά και τι είδους μεταβατικό στάδιο είναι αυτό…, όταν από τώρα εφαρμόζετε το νέο νόμο ;

Γνώμη μας, είναι ότι αυτοί οι συνάδελφοι, πρέπει να προετοιμάζονται για Αγωγές, μόλις πάρουν την έγγραφη απόρριψη τους από τους πίνακες...

4. Για την πολυτεκνική ιδιότητα, μας είπε ότι θα σταλεί συμπληρωματική εγκύκλιος, που θα ζητείται να αποδεικνύεται η επιμέλεια των τέκνων…

Στα άλλα θέματα μας, απαντήσεις δεν πήραμε… =========================================================

ΑΣΠΕ

Αρ. Πρωτ.186
Αθήνα, 21/7/2010


Αξιότιμο

Κύριο Βασίλη Κουλαϊδή

Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας,

δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Α. Παπανδρέου 37 Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ

Ι. Εισαγωγή

Αξιότιμε Κύριε Γενικέ,

ο Πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, την 1η Νοεμβρίου 2009 - ημέρα που γιορτάζεται στη χώρα μας η ημέρα των πολυτέκνων, μας απηύθυνε το ακόλουθο μήνυμα:

«Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη».

Όπως γνωρίζετε, η Πολιτεία έχει θεσπίσει κατά το παρελθόν, πλήθος νομοθετικών διατάξεων για την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας, στηριζόμενη:

-   στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21(παρ.2 και 5): «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος»,

- στο άρθρο 10 του ισχύοντος ν. 1910/1944, στον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα 3528/2007( καθώς και ο προηγούμενος - άρθρο 67 παρ 2) :«… πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους, εφόσον ο νόμος επιτρέπει τούτο και δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτηση τους ή για πράξη μη επιτρέπουσα την παραμονή τους στον τόπο της θέσεως τους.»,

- αλλά και σε αποφάσεις του ΣτΕ, που έχουν κρίνει ότι:

«… η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στους νόμους υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος».

Έτσι βάσει αυτών των διατάξεων είχαμε:

1. Την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3260/2004 για τον διορισμό των πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων στο Δημόσιο, με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/94, «... Ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά νομαρχία, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα, καλύπτονται από πολυτέκνους και τέκνα πολυτέκνων, εφόσον υπάρχουν».

2. Στο Υπουργείο Παιδείας,

Α. Αρχικά, το 1985 όπου με το νόμο 1566/85 προβλεπόταν: «…κατά τη σύνταξη του ετήσιου πίνακα διοριστέων προτάσσονται υποχρεωτικά και ανεξάρτητα από το βαθμό του πτυχίου τους κατά σειρά… οι πολύτεκνοι και τα τέκνα πολυτέκνων».

Β. Αργότερα, το 2002 με Κυβέρνηση πάλι ΠΑΣΟΚ, γίνεται ο ν. 3027/2002 που θεσπίσθηκε όπως: οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, εφ’ όσον ελάμβαναν τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να προτάσσονται και διορίζονται άνευ άλλου τινός...

Γ. Και τέλος, το ν. 3255/2004 (Κυβέρνηση Ν.Δ.) που θεσπίσθηκε να διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί απ’ ευθείας ενώ διατηρήθηκε παράλληλα και ο ν.3027/2002.

Τα μέτρα αυτά, που σωστά το ΠΑΣΟΚ είχε  πρώτο νομοθετήσει, δεν είχαν κανένα κόστος για το Κράτος και ήταν αποτελεσματικά, αποτελούσαν δε δημογραφικό κίνητρο, όπως άλλωστε αποδείχθηκε στην πράξη και από τα σχετικά στοιχεία, που αναδύονται από τους διορισμούς και κτυπούσαν την ανεργία των πολυτέκνων.

Σημειώνουμε ότι κατά επανάληψη έχει κριθεί από το ΣτΕ ότι: «δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχομένης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας, άνευ αποχρώντος λόγου».

Τέτοιος λόγος, βέβαια δεν υπήρξε, όταν μάλιστα σήμερα η χώρα μας βρίσκεται:

- σε τροχιά δημογραφικής κατάρρευσης και οι πολύτεκνες οικογένειες αποτελούν εστία αντιστάσεως

- αλλά και λόγω της οικονομικής κρίσης, που οι πολύτεκνες οικογένειες πλήττονται περισσότερο και πολλαπλασίως από τις άλλες οικογένειες.

Δ. Παρά όλα αυτά όμως, φθάσαμε στο νέο νόμο 3848/2010 όπου:

α.      Με το άρθρο 1, καταργείται η πρόνοια του ν. 3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, εκτός των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, αλλά και του ν. 3027/2002, που προέβλεπε ως μόνη προϋπόθεση να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον οικείο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

β.     Με το άρθρο 2 γίνεται υποχρεωτική η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια και για τους πολύτεκνους.

γ.     Με το άρθρο 9 παρ. 10, για τη λεγόμενη μεταβατική περίοδο των 2 ετών, ουδεμία δέσμευση για τον αριθμό των πολυτέκνων διοριζομένων υπάρχει, ο οποίος θα καθορισθεί με Υπ. απόφαση, ενώ αλλάζει και η ημερομηνία από 30 Ιουλίου… γίνεται 30 Ιουνίου που γνώριζαν οι πολύτεκνοι.

δ.     Επίσης  καταργείται:

1. Η προτεραιότητα για τις τοποθετήσεις των πολύτεκνων ως ειδική κατηγορία, διατηρείται μόνο για τις μεταθέσεις σε άλλη περιοχή μετάθεσης (άρθρο 30 παρ. 4 και 6).

2. Η εξαίρεση από τις Υπεραριθμίες του ΠΔ 50/96 (άρθρο 30 παρ. 4).

3. Η δυνατότητα τοποθέτησης κατά το διορισμό των πολυτέκνων, σε περιοχή διορισμού της πρώτης προτίμησής  των (κατά παράβαση του άρθρου 10, παρ.3 του ν.1910/1944, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 1, παρ. 3, εδ. γ' του ν.3454/2006), καθώς και η δυνατότητα μετάθεσης χωρίς υποχρεωτική τριετή παραμονή στον  αρχικό τόπο διορισμού των. Επίσης η δυνατότητα απόσπασης γίνεται πολύ δύσκολη ακόμη και για κοινωνικούς λόγους!

Αντί όλων αυτών, προβλέπεται απλώς μία πενιχρότατη μοριοδότηση 10 μόλις μορίων σε ένα σύνολο 130 περίπου μορίων, αφού μάλιστα ο υποψήφιος για διορισμό πολύτεκνος έχει πάρει τη βάση του ΑΣΕΠ και επιπλέον διαθέτει και την παιδαγωγική επάρκεια!.

Ειδικότερα για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, η υποχρέωση επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με δεδομένη την αντικειμενική τους στενότητα σε χρόνο και χρήμα, που είναι απαραίτητα για την προετοιμασία και τα φροντιστήρια, ισοδυναμεί με αποκλεισμό διορισμού τους. Είναι δυνατό μια πολύτεκνη μάνα με 4 ανήλικα παιδιά να μπορέσει να διαγωνισθεί με τις ίδιες προϋποθέσεις άλλους συνυποψηφίους της, χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, και αυτό να λέγεται «εξέταση με ίσους όρους»;

Ουσιαστικά μέτρα όπως η πραγματική και όχι εικονική δοκιμαστική διετής περίοδος των νεοδιοριζομένων και η αξιολόγηση του συνολικού έργου των εκπαιδευτικών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και από την εφαρμογή των οποίων δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν οι πολύτεκνοι. Εννοείται ότι η ΑΣΠΕ, δεν θα ήταν αντίθετη και στην απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας και από τους πολύτεκνους, αφού όμως ληφθεί μέριμνα ,ώστε αυτοί να εισάγονται κατά προτεραιότητα στις σχολές αυτές που την χορηγούν και να υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της χώρας...

Η τυχόν επίκληση της οικονομικής κρίσης δεν  μπορεί να αποτελέσει  άλλοθι για το μη διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, όταν το Υπουργείο Παιδείας, εάν το θέλει, μπορεί να εξοικονομήσει αμέσως τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ, εκδίδοντας την Υπουργική απόφαση, που προβλέπεται από την παρ. 7 του άρθρου 2 του Ν. 1566/1985 (που ψηφίσθηκε επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ) περί επιστροφής των διδακτικών βιβλίων από τους μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς και της χρησιμοποιήσεώς τους από τους μαθητές της επομένης χρονιάς, όπως γίνεται στη Γερμανία, όπου οι μαθητές χρησιμοποιούν τα ίδια βιβλία  για έξι σχολικά χρόνια, ενώ όποιος δεν τα επιστρέφει τα πληρώνει. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομούσε για πέντε συνεχή χρόνια από 30.000.000 ευρώ, οπότε θα μπορούσε να διορίζει τους πολυτέκνους και άλλους τουλάχιστον 800 εκπαιδευτικούς.

Κύριε Γενικέ, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΣΠΕ σας μεταφέρει τα ακόλουθα θέματα που απασχολούν τα μέλη μας και που λόγω αυτών, αυτά είναι σε απόγνωση:

ΙΙ. Διορισμοί πολυτέκνων εκπαιδευτικών

Ενώ διανύουμε το μεταβατικό στάδιο προσαρμογής στις νέες διατάξεις του ν. 3848/2010 για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών και οι πολύτεκνοι πίστευαν ότι τα προσεχή δύο τουλάχιστον έτη θα συνέχιζαν να ισχύουν οι διατάξεις των ν. 3027/2002 και 3255/2004 για τους διορισμούς, βλέπουν δυστυχώς, μία βίαιη προσαρμογή στις διατάξεις του νέου νόμου με την εκδοθείσα εγκύκλιο 79004/Δ2/6-7-2010 - για την υποβολή αιτήσεων  εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών για ένταξη και κατάταξη στους πίνακες διορισμών.

Σε αυτή αναφέρεται: αντί του όρου πολύτεκνος - η πολυτεκνική ιδιότητα απονέμεται σύμφωνα με το νόμο - γίνεται αναφορά με την φράση:

«α) γονέων περισσοτέρων των τριών τέκνων …..» με ότι αυτό συνεπάγεται...

Δηλαδή αποκλείονται: οι χήρες/οι, μονογονεϊκές οικογένειες και ανάπηροι με τρία τέκνα, που βάσει του νόμου είναι πολύτεκνοι και απολαμβάνουν των ευεργετημάτων των πολυτέκνων, καθώς μέχρι πέρυσι διοριζόντουσαν και περιλαμβάνονται οι έχοντες άνω των τριών τέκνα… (σε άλλο σημείο της απόφασης (Κεφ. Γ΄ Αρ. 8) αναφέρεται: «Για τους εκπαιδευτικούς γονείς περισσοτέρων των δύο ή των τριών τέκνων»), αρκετοί από τους οποίους δεν είναι πολύτεκνοι σύμφωνα με το νόμο, όπως π.χ. όσοι δεν έχουν και την επιμέλεια των τέκνων. Επίσης κάποιοι συνάδελφοι, προγραμμάτισαν τη ζωή τους βάσει των ημερομηνιών του ν.3255/2004, γι αυτό παρακαλούμε τουλάχιστον για φέτος να υπάρξει παράταση της σχετικής ημερομηνίας μέχρι της 30ης Ιουλίου αντί της αναφερόμενης 30ης Ιουνίου, ώστε να μην αποκλειστούν και αυτοί.

Οι υποψήφιοι προς διορισμό πολύτεκνοι, ήσαν  περί τα 500 με 600 άτομα κάθε χρόνο, χωρίς να χρειασθεί να ενεργοποιηθεί ποτέ η υπουργική απόφαση 84772/Δ2/29-8-2005, που καθόριζε τα σχετικά κριτήρια της σειράς διορισμού αυτών, καθότι το ποσοστό αυτών, ποτέ δεν ξεπέρασε το 6,8% του συνολικού αριθμού των διοριζομένων εκπαιδευτικών κάθε έτος. Να σημειωθεί,  ότι  στον υπόλοιπο  δημόσιο τομέα το σχετικό ποσοστό πολυτέκνων φθάνει το 20%.

Κύριε Γενικέ, οι πολύτεκνοι αυτοί δε θα αντέξουν οικονομικά, αν η Πολιτεία δε σταθεί συνεπής απέναντί τους. Υπολογίζουν στο διορισμό τους και στο μισθό από την εργασία τους, όχι για την ικανοποίησή τους ατομικά, αλλά για να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικογενειακές τους ανάγκες. Ο αποκλεισμός τους από τη δημόσια εκπαίδευση θα σημάνει την απώλεια της ελπίδας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης, την απώλεια της ελπίδας για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, και, ίσως το χειρότερο, την απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κοινωνική ευαισθησία αλλά και στην αξιοπιστία της ίδιας της  Πολιτείας.

Γι` αυτό  σας κάνουμε έκκληση,  ώστε τουλάχιστον κατά τη μεταβατική περίοδο  εφαρμογής του νέου νόμου να απορροφηθούν όλοι οι νέοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, που πίστεψαν στις όποιες εξαγγελίες της Πολιτείας και έλαβαν αποφάσεις ζωής με βάση τους ισχύοντες Νόμους.

ΙΙΙ. Μεταθέσεις – τοποθετήσεις κλπ εργασιακά θέματα πολυτέκνων

Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε  την μελετώμενη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου των Μεταθέσεων, η ΑΣΠΕ  ζήτησε από  την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, να συμμετάσχει στην επιτροπή αυτή ή να  κληθεί να καταθέσει τις απόψεις της, δυστυχώς μας το αρνήθηκαν.

Στο Π.Δ. 50/1996, όπως αυτό συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 100/1997 περιλαμβανόταν η βάση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων εκπαιδευτικών σχετικά με μεταθέσεις, υπεραριθμίες, τοποθετήσεις κτλ. Το συγκεκριμένο Π.Δ. αποτελούσε προέκταση και εν μέρει προσαρμογή του Ν. 1910/1944 στην εκπαίδευση και όπως χαρακτηριστικά αναφέραμε στην κ. Υπουργό : «… τυχόν κατάργηση των προβλεπόμενων ρυθμίσεων ή τροποποίησή τους προς το χειρότερο, με αποκλεισμό των πολύτεκνων από  συγκεκριμένα απορρέοντα δικαιώματα, αυτομάτως αναιρεί σημαντικές αρχές του κοινωνικού Κράτους, τοποθετεί τους πολυτέκνους εκτός ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων αμφισβητώντας ευθέως πάγιες και βαθιά ριζωμένες θέσεις της ελληνικής κοινωνίας αλλά και του ίδιου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σχετικά με την πολύτεκνη οικογένεια. Αδυνατούμε και να φανταστούμε ακόμα ότι θα υπάρξει προώθηση έστω και κάποιων μέτρων που θα αντιμετωπίζουν δίχως ευαισθησία τον πολύτεκνο εκπαιδευτικό και ξέχωρα της ιδιότητάς του ως μητέρα ή πατέρα πολλών παιδιών».

Κάποιοι,  κατηγόρησαν τους πολύτεκνους  ότι αφαιρούν  οργανικές θέσεις από συναδέλφους των… όλα αυτά είναι ψεύδη.  Βέβαια, οι οργανικές θέσεις, δεν αφαιρούνται με κανένα τρόπο, αλλά  μειώνονται συνεχώς με αποτέλεσμα να προκύπτουν υπεραριθμίες ή δυσκολίες στις μεταθέσεις. Είναι όμως εντελώς παράλογο να κατηγορούνται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί για αυτό το φαινόμενο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ολοένα αυξανόμενη μείωση των οργανικών είναι απόρροια του δημογραφικού προβλήματος. Αυτή είναι η πραγματική αιτία που δημιουργεί τις Υπεραριθμίες στα σχολεία.  Αντιθέτως, οι πολύτεκνοι είναι αυτοί που με τα παιδιά τους, δημιουργούν νέες οργανικές θέσεις  στα σχολεία και με ήθος και αυταπάρνηση δίδουν πρότυπα ζωής  στη νεολαία μας. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι η πολυτεκνία αλλά η υπογεννητικότητα που μαστίζει τα σχολεία μας και για αυτό το θέμα, δυστυχώς, η ΟΛΜΕ ουδεμία πρόταση έχει καταθέσει.

Τελικά φθάσαμε στις νέες διατάξεις για τις μεταθέσεις με το ν.3848/2010 που αντικατέστησε αυτές του Π.Δ. 50/96, που δυστυχώς, πλήττουν πάλι τους πολύτεκνους.  Αδυνατούμε βεβαίως να κατανοήσουμε, τη βιασύνη κάποιων ΠΥΣΔΕ να εφαρμόσουν το μέρος, εκείνων μόνο, των διατάξεων του Νόμου που στρέφονται εναντίον των πολυτέκνων!

Κύριε Γενικέ, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για τη στήριξη που μας παρείχατε με τις εγκυκλίους σας προς τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ, για εφαρμογή της νομιμότητας και να σας αναφέρουμε ότι παρά όλα αυτά υπήρξαν και κάποια ΠΥΣΔΕ που τελικώς δεν υπάκουσαν στις εγκυκλίους σας ή άλλα που δεν έδωσαν όλες τις οργανικές τώρα και τις κράτησαν για τον Σεπτέμβριο, ώστε να ισχύει το νέο νομοθετικό πλαίσιο! Αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι πολύτεκνοι και να προσφεύγουν στα δικαστήρια, για αυτό παρακαλούμε και πάλι την παρέμβαση σας αφού το Π.Δ. 100/97 συνεχίζει να ισχύει.

IV. Μετεγγραφές φοιτητών

  1. Μετεγγραφές φοιτητών από ΤΕΕ

Όπως γνωρίζετε στα Διοικητικά Δικαστήρια εκκρεμούν ελάχιστες περιπτώσεις αιτήσεις ακυρώσεων, φοιτητών, οι οποίοι είναι τέκνα πολυτέκνων και των οποίων οι αιτήσεις προς τα ΤΕΙ, για μετεγγραφή τους από αντίστοιχα ΤΕΙ, απερρίφθησαν με την αιτιολογία ότι προέρχονται από ΤΕΕ.

Η αιτιολογία, όμως, αυτή δεν έχει έρεισμα στο νόμο, όπως έχει ήδη κρίνει το Διοικητικό Εφετείο Πειραιώς με τις υπ΄ αριθμ. 2163/31-12-2008, 310/27-2-2009 και 415/2010 αποφάσεις του, με τις οποίες ακύρωσε αποφάσεις του ΤΕΙ Πειραιώς, που είχαν απορρίψει αιτήσεις φοιτητριών, τέκνων πολυτέκνων οικογενειών, που προήρχοντο από ΤΕΕ και ζητούσαν μετεγγραφή.

Μετά  και την έκδοση των  ακυρωτικών αποφάσεων,  είναι άμεση ανάγκη να εκδοθεί  το ταχύτερο, εγκύκλιος του Υπουργείου σας προς τα Τ.Ε.Ι, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι πολύτεκνοι απόφοιτοι ΤΕΕ - Β΄ κύκλου με δικαστικούς αγώνες εξ αιτίας της παρανόμου τακτικής των Τ.Ε.Ι.

Να σημειωθεί ότι οι ενδιαφερόμενοι είναι πλέον ελάχιστοι, αφού τα ΤΕΕ κατηργήθησαν.

  1. Μετεγγραφές πολύτεκνων φοιτητών

Άλλο ένα θέμα που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, είναι το θέμα των μετεγγραφών των πολυτέκνων. Από τις εκάστοτε πραγματοποιούμενες μετεγγραφές, αυτές που αφορούν τέκνα πολυτέκνων είναι σε ποσοστό μικρότερο του 30% και για το λόγο αυτό δεν υπήρχε πρόβλημα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ προ του 2004, αλλά ούτε και σήμερα υπάρχει, όπως σημειώνουν τα Ιδρύματα για τους πολύτεκνους. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε με το νόμο του 2004, οπότε ενσωματώθηκαν και άλλες κατηγορίες χωρίς όμως να ληφθεί σχετική μέριμνα για τα εκπαιδευτικά Ιδρύματα και να εξετασθεί η δυνατότητα απορρόφησης τους, ζήτημα το οποίο έγκαιρα η ΑΣΠΕ το είχε επισημάνει τότε!. Ενώ δε ήδη κατατίθενται τα Μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων σπουδαστών, στα ΜΜΕ αναφέρονται διάφορες εκτιμήσεις-πληροφορίες περί αλλαγών στις μετεγγραφές, που τρομοκρατούν τις πολύτεκνες οικογένειες, εν μέσω των δεινών της οικονομικής κρίσης που αυτούς κυρίως πλήττει.

Οι πολύτεκνοι δεν είναι δυνατό να ανεχθούν οποιαδήποτε αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που τους αφορά και συρρικνώνει τα ελάχιστα ευεργετήματα που τους παρέχει η Πολιτεία σε υλοποίηση του Συντάγματος και των αποφάσεων του Κοινοβουλίου.

V. Άλλα θέματα που μας απασχολούν

1. Καθιέρωση ειδικού ποσοστού εισαγωγής πολυτέκνων στο ΕΑΠ

Να θεσμοθετηθεί ειδικό  ποσοστό εισαγωγής  5%, επί πλέον των καθορισμένων θέσεων για τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ΕΑΠ, που θα δίνεται σε πολύτεκνους  γονείς  και τέκνα αυτών, όπως δηλαδή προβλέπεται και για τους Α.Μ.Ε.Α (με ξεχωριστό ποσοστό 3% -Υπ. Απόφαση Φ152/ΦΕΚ 472 τ. Β΄/6-4-2000).

2. Απαλλαγή πολυτέκνων από τα δίδακτρα των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων ΑΕΙ – ΑΤΕΙ  και  του ΕΑΠ

Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 1910/44: «τα τέκνα τωνΠολυτέκνων απαλλάσσονται της καταβολής παντός εκπαιδευτικού τέλους όσον αφορά την εν γένει επαγγελματική εκπαίδευση… πάσης βαθμίδος. Υπό την έννοια των εκπαιδευτικών τελών νοούνται δίδακτρα…». Για αυτό παρακαλούμε να  απαλλάσσονται  οι πολύτεκνοι και τα τέκνα αυτών  από τα δίδακτρα  των μεταπτυχιακών προγραμμάτων,  και μάλιστα χωρίς να υπάρχει  πλαφόν εισοδήματος(καθότι το ΕΑΠ έχει  καθιερώσει δυστυχώς, πλαφόν εισοδήματος, που για μία 6μελή οικογένεια δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 25000 ευρώ! …).

3. Προσλήψεις Αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπαιδευτικών

Στις προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών(αλλά και μονίμων) θα πρέπει ένα  ποσοστό 20% των θέσεων να καλύπτονται από Πολύτεκνους γονείς και τέκνα αυτών (σύμφωνα με τον Νόμο 2527/97 που ισχύει σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα, αφού καταργήθηκαν οι ειδικοί νόμοι για την εκπαίδευση οι 3027/2002 και 3255/2004).

4. Καθιέρωση ειδικού ποσοστού πολυτέκνων  στις χορηγούμενες εκπαιδευτικές Άδειες.

Θεωρούμε, ότι  επιβάλλεται η  καθιέρωση συμμετοχής των Πολυτέκνων  εκπαιδευτικών σε ποσοστό 10%,  επί του εκάστοτε αριθμού  των συμμετασχόντων σε προγράμματα  μετεκπαίδευσης ή κύκλους μεταπτυχιακής  εκπαίδευσης καθώς και στις  χορηγούμενες Εκπαιδευτικές άδειες των  εκπαιδευτικών.

5. Προσλήψεις Εκπαιδευτών ΙΕΚ

Στις προσλήψεις ωρομισθίων – εκπαιδευτικών των ΙΕΚ θα πρέπει ένα  ποσοστό 20% των θέσεων να καλύπτονται από Πολύτεκνους γονείς και τέκνα αυτών (σύμφωνα με τον Νόμο 2527/97).

6. Απαλλαγή πολυτέκνων εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικές εργασίες

Στις περιπτώσεις που σε κάποια σχολεία, υπάρχουν συνάδελφοι πολύτεκνοι, πάνω από ένα κρίσιμο ποσοστό του συνολικού αριθμού  των καθηγητών,  για να μην δημιουργούνται προβλήματα αλλά και να βγαίνουν οι εργασίες του σχολείου να υπάρχει και εναλλακτική πρόταση, δηλαδή, μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος των συναδέλφων αυτών κατά 1 ώρα εβδομαδιαίως για κάθε παιδί πέραν του 2ου. Η δε μείωση του ωραρίου αυτή ή η απαλλαγή να παρέχεται μέχρις ότου αποφοιτήσει και το τελευταίο παιδί τους από τη Β/θμια εκπαίδευση.

Κύριε Γενικέ, η ΑΣΠΕ στηρίζει τη ρήση της κ. Υπουργού: «πρώτα ο Μαθητής»,  όμως  παράλληλα πρέπει  να ληφθούν και μέτρα για να συνεχίσουν να υπάρχουν Μαθητές και να ξαναγεμίσουν με παιδιά οι αίθουσες των  σχολείων μας. Το κοινωνικό Κράτος αποτελεί θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος και προάγει την κοινωνική δικαιοσύνη, ενώ η απασχόληση κοινωνικά ευπαθών ομάδων, όπως οι πολύτεκνοι, αποτελεί πρόκληση τόσο για τη φύση όσο και για την ποιότητα της Δημοκρατίας.

Κύριε Γενικέ, παρακαλούμε την παρέμβαση σας ώστε κατά τη μεταβατική περίοδο των δύο τουλάχιστον ετών, να συνεχίσουν να ισχύουν οι διατάξεις για το διορισμό όλων των πολυτέκνων, βάσει του ν.3255/2004 και τούτο γιατί η ανατροπή των ουσιαστικών προϋποθέσεων και κριτηρίων που ίσχυαν μέχρι και πριν δύο μήνες θα ήταν αντίθετη στη Συνταγματική αρχή της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος και τις αρχές της χρηστής διοίκησης, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται και εσείς προς τα ΠΥΣΔΕ.

Με εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος

Δεν υπάρχουν σχόλια: