7 Σεπ 2010

Συνάντηση με την υπεύθυνη του τομέα Παιδείας της Ν.Δ για τις μετεγγραγές κλπ θέματα ...

Αρ. Πρωτ. 202
Αθήνα, 6/9/2010

Αξιότιμη

Κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ

Υπεύθυνη του Τομέα Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

της Νέας Δημοκρατίας,

Ενταύθα

Κυρία Βουλευτή,

1. Μετεγγραφές Φοιτητών

Επί του άρθρου 25, του σχεδίου νόμου:  «Ανάπτυξη της διά Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις» που αναφέρεται στις: «Μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών» και ειδικότερα για τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων έχουμε να κάνουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις και παρακαλούμε, για τη συμπαράστασή σας. 

                                    ----------------------------------------------------

Με τη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1  περ. α του Ν. 3282/2004 ορίσθηκε ότι:

« 1.  Από το ακαδημαϊκό έτος 2004-2005 δεν επιτρέπονται οι μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών εσωτερικού. Από την απαγόρευση εξαιρούνται:

α) οι μετεγγραφές των γονέων και τέκνων των πολυμελών οικογενειών.....μη θιγομένων των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας για την προστασία των πολυτέκνων».

«Δικαίωμα μετεγγραφής υφίσταται μόνο για ένα από τα δύο Τμήματα, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερομένου, που είναι πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας των γονέων ή στην πόλη όπου φοιτά ήδη ένας τουλάχιστον αδελφός ή αδελφή και είναι αντίστοιχο με το Τμήμα προέλευσης» (παρ. 6, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του Ν. 3404/2005).

Η κείμενη νομοθεσία και οι διατάξεις, που αφορούν τις μετεγγραφές των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων είναι η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 του Ν. 860/1979: « περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών του Ν. 1910/44 - περί κωδικοποιήσεως και συμπληρώσεως της νομοθεσίας περί προστασίας πολυτέκνων», με το οποίο ορίζονται τ΄ ακόλουθα:

«1. Τέκνα πολυτέκνων, εγγραφέντα ή εγγραφόμενα εις Ανωτάτη ή Ανωτέρα Σχολή της ημεδαπής κατόπιν εξετάσεων, μετεγγράφονται τη αιτήσει των εις το πρώτον ή το δεύτερον έτος σπουδών αντιστοίχου Σχολής (ή Τμήματος Σχολής) πλησιεστέρας του τόπου μονίμου κατοικίας των γονέων των».

Βάσει των παραπάνω διατάξεων οι πολύτεκνοι και τα τέκνα των πολυτέκνων μέχρι σήμερα μετεγγράφοντο, κατά τα δύο πρώτα έτη των σπουδών τους, στην αντίστοιχη Σχολή (ή Τμήμα της Σχολής) ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που ήταν πλησιέστερη του τόπου κατοικίας των γονέων τους ή στην πόλη που φοιτούσε ένας αδελφός τους ή αδελφή τους.

            Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το  Υπουργείο στις 9  Ιουλίου 2010, εν όψει των ανησυχιών, που εξέφρασε η ΑΣΠΕ, ανέφερε τ΄ ακόλουθα:

            « Οι ρυθμίσεις αφ’ ενός θα σέβονται τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους... Καθίσταται δε σαφές ότι οι αλλαγές αυτές δε θίγουν καμία κατηγορία μετεγγραφομένων. Οι δε ευνοϊκές ρυθμίσεις που προχωρά το Υπουργείο, στο πλαίσιο των μετεγγραφών, είναι λόγω των δύσκολων οικονομικών συγκυριών που αντιμετωπίζουν οι Ελληνικές Οικογένειες εξαιτίας της κρίσης».

Με τη διάταξη, όμως, του άρθρου 25 του σχεδίου νόμου, είναι απολύτως βέβαιο ότι δημιουργείται θέμα σε βάρος των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων, επειδή πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ θα ερμηνεύουν κατά το δοκούν τις διατάξεις αυτές για τους πολυτέκνους και θα τους ταλαιπωρούν, όταν μάλιστα με τη διάταξη του άρθρου 27 περ. στ΄ του σχεδίου νόμου ρητώς ορίζεται ότι:

« Καταργείται..... κάθε άλλη, γενική ή ειδική, διάταξη, που ρυθμίζει θέματα του παρόντος νόμου ή είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του».

Έτσι, εάν κάποιος πολύτεκνος ή τέκνο πολυτέκνου:

α) έχει επιτύχει στο ΤΕΙ Χαλκίδος και ζητήσει μετεγγραφή για το ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά δεν πρόκειται να μετεγγραφεί, αφού η Χαλκίδα εντάσσεται στο Λεκανοπέδιο  Αττικής ή

β) έχει επιτύχει σε ΤΕΙ Πάτρας ή Θεσσαλονίκης κ.λπ. και ζητήσει μετεγγραφή για το ΤΕΙ  Αθήνας ή Πειραιά ενδέχεται να βρεθεί αντί στην Αθήνα ή Πειραιά ......στην Χαλκίδα, αφού η Χαλκίδα εντάσσεται στο Λεκανοπέδιο Αττικής!!!

            Αυτά, όμως, είναι ευθέως αντίθετα στα μέχρι σήμερα ισχύοντα, όταν μάλιστα η κατηγορία των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων είναι η μόνη κατηγορία που η προστασία τους στηρίζεται στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2.

             Εν όψει των παραπάνω και με δεδομένη τη διατυπωθείσα άποψη του  Υπουργείου και για να μην υπάρξουν και δημιουργηθούν προβλήματα σε βάρος των πολυτέκνων και των τέκνων τους είναι αναγκαίο στο τέλος της παρ. 1Α του σχεδίου νόμου να προστεθεί διάταξη με αρίθμηση 1Β, το περιεχόμενο της οποίας να έχει ως εξής:

« 1Β. Οι παραπάνω ρυθμίσεις δεν θίγουν τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων, που μετεγγράφονται στα δύο πρώτα έτη των σπουδών τους, χωρίς οποιοδήποτε περιορισμό, στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Σχολής  ΑΕΙ ή ΤΕΙ, πού είναι πλησιέστερη του τόπου κατοικίας των γονέων τους ή στην πόλη που φοιτά αδελφός ή αδελφή τους».

Με τη βεβαιότητα ότι η  Ν. Δημοκρατία, θα υιοθετήσει την παραπάνω διάταξη και θα τη στηρίξει κατά τη διάρκεια της συζήτησης του ν/σ στη Βουλή, ώστε να μη θιγούν τελικά οι πολύτεκνες οικογένειες και μάλιστα σ’ αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης, αφού κάθε άλλη ρύθμιση θα καταστήσει αδύνατη τη συνέχιση των σπουδών των παιδιών των πολυτέκνων, δεδομένου ότι είναι αδύνατη η εκ μέρους τους συντήρηση δύο ή τριών σπιτιών.

2. Να καλυφθούν τα κενά στην Παιδεία με πρόσθετους διορισμούς πολυτέκνων εκπαιδευτικών.

Πριν από ένα μήνα, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Β. Κουλαϊδής διαβεβαίωνε την ΑΣΠΕ: «ότι φέτος θα προσληφθούν τουλάχιστον οι μισοί πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στον πίνακα και οι υπόλοιποι του χρόνου…, δεν πρέπει να ανησυχούν οι Πολύτεκνοι καθότι ο πίνακάς των θα απορροφηθεί εντός διετίας».

Παρ’ όλα αυτά επί 730 πολυτέκνων που βρέθηκαν στους πίνακες… διορίστηκαν τελικά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μόλις 93 άτομα, δηλαδή ποσοστό 3,29% επί του συνολικού αριθμού των διοριζομένων εκπαιδευτικών φέτος!. Ενώ μέχρι πέρυσι διορίζονταν όλοι βάσει των νόμων 3255/2004 και 3027/2002. Να σημειωθεί επίσης, ότι στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα το ποσοστό των πολυτέκνων φτάνει υποχρεωτικά στο 20% των προσλήψεων.

Μας υποσχέθηκαν μεταβατικό στάδιο  δύο ετών  ύστερα από την κατάργηση του ν.3255/2004 και 3027/2002… και βρισκόμαστε τώρα μπροστά σε εμπαιγμό και κοροϊδία!. Νέες πολύτεκνες οικογένειες πίστεψαν στην Πολιτεία και στους νόμους της και αποφάσισαν να αποκτήσουν το τέταρτο παιδί τους… αλλά δυστυχώς αυτές εξαπατήθηκαν!. Το φαινόμενο βέβαια να αλλάζουν οι νόμοι μέρα παρά μέρα στη χώρα μας και να θεσπίζονται τελείως αντίθετες διατάξεις είναι δυστυχώς συχνότατο, με αποτέλεσμα να μη μπορεί κανείς να προγραμματίσει τελικά τη ζωή του. Όμως πρέπει να καταλάβουνε επιτέλους οι υπεύθυνοι ότι ένα παιδί δεν είναι τζιπ μεγάλου κυβισμού που του βάλανε φέτος τεκμήριο και όποιος θέλει το κρατάει και όποιος θέλει το πετάει!

Η Κυβέρνηση με τον πρόσφατο νόμο κατήργησε το μόνο ουσιαστικό μέτρο που αποδεδειγμένα συμβάλλει στην αύξηση των γεννήσεων. Οι πολύτεκνοι διερωτούνται:

α.    Μήπως η Πολιτεία έλυσε το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας και δεν το πήραμε είδηση;

β.     Μήπως η Πολιτεία έλαβε άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας και δεν το έχουμε αντιληφθεί;

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της…. και να προβεί στο διορισμό όλων των πολυτέκνων εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση εφέτος, αφού υπάρχουν κενά στην εκπαίδευση.

3.   Μήπως οι πολύτεκνοι είναι ανεπιθύμητοι;

Φέτος το Υπουργείο Παιδείας εκτός από τον ελάχιστο αριθμό των διοριζομένων πολυτέκνων εκπαιδευτικών προχώρησε και σε άλλο εξοντωτικό μέτρο εναντίον των οικογενειών τους, διορίζοντάς τους μακριά από τα σπίτια τους, κατά παράβαση ισχυουσών νόμων, διαλύοντας έτσι οικογένειες αφού τους υποχρεώνει να καθίσουν εκεί για τρία χρόνια και δεν τους δίνει ούτε καν απόσπαση!.

Χαρακτηριστικά η εγκύκλιος διορισμού έλεγε: «...προς ίση μεταχείριση των υποψηφίων οι ειδικές κατηγορίες θα δηλώσουν τις ίδιες περιοχές διορισμού με τον ενιαίο πίνακα». Υπάρχουν βέβαια και οι υπάλληλοι του Υπουργείου, που σε τηλεφωνική επικοινωνία με πολύτεκνες μητέρες τις καθηλώνουν λέγοντας: «…ας μην δήλωνες, δεν το ήξερες;..».

Η ΑΣΠΕ διερωτάται μήπως:

α. άλλαξε το Σύνταγμά μας και δεν το πήραμε είδηση και καταργήθηκαν οι παρ. 2 και 5 του άρθρου 21, που επιτάσσουν αντίστοιχα, ότι οι Πολύτεκνες οικογένειες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους;

β. Καταργήθηκε το άρθρο 10 του ισχύοντος  ν. 1910/1944 και του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα 3528/2007 που αναφέρουν: «… πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους»;

Επειδή δεν κατανοούμε αυτή την εχθρική αντιμετώπιση των πολυτέκνων οικογενειών τελευταία, παρακαλούμε όπως προκληθεί συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής για τους Πολυτέκνους.

Με εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

     Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος

Δεν υπάρχουν σχόλια: