5 Μαΐ 2010

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ (2)

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΒ΄
Τρίτη 4 Μαΐου 2010

ΜΙΧΑΗΛ ΧΑΛΚΙΔΗΣ: …..Η πρωτόγνωρη απομάκρυνσή σας από στοιχειώδεις και θεωρητικά κοινές για όλες τις πολιτικές ιδεολογίες κοινωνικές αρχές λάμπει δια της παρουσίας της και στην περίπτωση των πολυτέκνων και των εκπαιδευτικών με ποσοστό πάνω από αναπηρίας 67%.
Ξέρετε τι περνούν, κυρία Υπουργέ, οι πολύτεκνοι ή οι ασθενείς συμπολίτες μας προκειμένου να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους ή να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους; Ξέρετε τι θα πει να έχεις να μεγαλώσεις πάνω από τρία παιδιά και ενδεχομένως να αντιμετωπίζεις και προβλήματα υγείας; Αυτό είναι το κράτος πρόνοιας που επαγγελθήκατε;
Πείτε μας, κυρία Υπουργέ, τι θα κάνετε με τους 1.400 διοριστέους εκπαιδευτικούς του ΑΣΕΠ; Περιμένουν εύλογα και δικαίως τον διορισμό τους. Τους κοιτάμε στα μάτια και μας βλέπουν αυτή τη στιγμή με αγωνία για το μέλλον το δικό τους και το μέλλον των οικογενειών τους. Ο αντιλαϊκός τυφώνας που φέρνουν τα κάθε λογής μέτρα σας -και ας με συγχωρήσουν οι συνάδελφοι του ΚΚΕ που δανείζομαι μέρος της ρητορικής τους- η απάνθρωπη αυτή καταιγίδα που ξέσπασε στα κεφάλια των Ελλήνων πολιτών των τελευταίο μήνα είναι εντελώς ακατανόητη. ….

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Δεν μας πειράζει που ενοχλείστε. Λέμε την αλήθεια και πρέπει να την μαθαίνει ο ελληνικός λαός.
Συζητάμε ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο, ένα από τα νομοσχέδια που θα έρθουν, όπως έχει δεσμευθεί το Υπουργείο και η ίδια η Υπουργός, προκειμένου να αναβαθμίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σε όλες τους τις βαθμίδες και βεβαίως να διαμορφώσουμε όρους και προϋποθέσεις, ώστε η παιδεία να είναι πραγματικά στο ύψος που της ανήκει, αλλά και η αγωγή των Ελληνοπαίδων να είναι σ' αυτό το επίπεδο που χρειάζεται, που να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει τα προβλήματα της νέας εποχής.
Το νέο σχολείο είναι το όραμα -σε αντίθεση με αυτά που λέγονται- και βεβαίως μέσα στα πλαίσια μιας δημόσιας, δωρεάν και υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης για όλους και χωρίς εξαιρέσεις.
Το «πρώτα ο μαθητής» που είναι ένα σύνθημα που κάποιους τους ενοχλεί, είναι πράγματι ένα σύνθημα που πρέπει να κυριαρχήσει στη σκέψη όλων μας, αν θέλουμε να διαμορφώσουμε αυτό το αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε παράλληλα με τις άλλες δράσεις που προβλέπονται και που έχουν ξεκινήσει από το Υπουργείο Παιδείας για ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας, για αναδιοργάνωση του ολοήμερου σχολείου, για στοχευμένες επιμορφώσεις, για ψηφιακή τάξη και ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, όπως το ηλεκτρονικό βιβλίο και ο προσωπικός υπολογιστής, είναι δράσεις που εν πάση περιπτώσει, αναβαθμίζουν, προωθούν και διαμορφώνουν ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον.
Θα έλεγα στον κ. Ροντούλη –μια και ήρθε η ώρα και μιλάμε για ψηφιακό βιβλίου κ.λπ.- ότι εμείς γιατί να μην δεχθούμε κάτι, το οποίο εμείς οι ίδιοι έχουμε ψηφίσει; Ο ν. 1566/1985 τον οποίο επικαλείστε και που όμως δεν είναι δικιά σας πρόταση και πρέπει να το καταθέτετε για να είμαστε ειλικρινείς, είναι μία πρόταση της Ένωσης Πολυτέκνων Ελλάδος, της Ομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας η οποία λέει αυτό το πράγμα.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Μα, το είπα.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚ
ΗΣ: Στο βαθμό που μπορεί να εφαρμοστεί και αν η απαίτηση είναι, η προϋπόθεση είναι μόνο η υπουργική απόφαση νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο θα μπορούσε να το δει το Υπουργείο και δεν είναι ένα ζήτημα στο οποίο μπορούμε να επικεντρωνόμαστε και να λέμε ότι είναι τόσο πολύ σημαντικό, γιατί για μένα είναι ένα πρόβλημα που ενδεχομένως δεν θα αποδώσει αυτά τα οποία λέει η Ομοσπονδία, ας δοκιμαστεί όμως, για να δούμε τί ακριβώς μπορεί να δώσει ως αποτέλεσμα.

ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΑΤΙΔΗΣ:……Στο νομοσχέδιο -επειδή δεν υπάρχει ο χρόνος να αναφέρω μόνο αυτό- τι κάνετε με το θέμα των πολυτέκνων; Ανέφερε ο εισηγητής μας ότι κάθε χρόνο έκανε και ένα σωστό μέτρο η Νέα Δημοκρατία. Λάθος. Ένα μέτρο σωστό έκανε στα πεντέμισι χρόνια. Το μέτρο ήταν να βάλει τους πολυτέκνους να προηγούνται στους διορισμούς καθηγητών. Επειδή όμως αυτό έφερε μέσα στο σύστημα κάποιους μη ελεγμένους από το σύστημα, έρχεται τώρα και λέει: «Παιδαγωγική επάρκεια». Από ποιον; Από τη Δραγώνα και από τη Ρεπούση. Από εκεί θα ελέγχονται. Όσοι λοιπόν, περάσουν από το πρώτο φίλτρο θα πάνε στον ΑΣΕΠ και αφού πάνε στον ΑΣΕΠ και περάσουν από κει, θα πάνε μετά στον μέντορα ο οποίος θα ελέγχει μήπως τυχόν θα τους έχει, θα τους παρακολουθεί πάνω από το κεφάλι μήπως και τυχόν ξεφύγουν από το σύστημα.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Πολατίδης Ηλίας καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Αυτό εδώ δεν είναι νομοσχέδιο, είναι ένα πρόγραμμα το οποίο πάει να κάνει ένα Σταλινικού παιδεία με κομισάριους στο ρόλο του μέντορα και γι’ αυτό το καταψηφίζουμε μετά βδελυγμίας…..

ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ: ….Αγνοείτε ακόμα και τις ευπαθείς και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού, όπως αυτές των πολύτεκνων και των αναπήρων. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το κράτος και αυτό το έκανε η Νέα Δημοκρατία. Αφενός ως δημογραφικό κίνητρο στην περίπτωση των πολυτέκνων -που είναι αποδεδειγμένο ότι πέτυχ και αφετέρου ως κριτήριο κοινωνικής δικαιοσύνης σε ό,τι αφορά την αδυναμία των αναπήρων και των αναπήρων γονέων να συναγωνιστούν επί ίσους όρους τους υπολοίπους υποψήφιους εκπαιδευτικούς.
Με το νέο πολυνομοσχέδιο οι παραπάνω υποψήφιοι υποχρεώνονται σε εξετάσεις μέσω του Α.Σ.Ε.Π. και τους παρέχεται επιπλέον μοριοδότηση, η οποία καθίσταται προφανώς ανώφελη. Μοιάζει με κοροϊδία.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΓΙΩΝΑΣ: …..Αλλά επειδή βλέπω ότι ο χρόνος τρέχει, πού είναι η κοινωνική ευαισθησία σε ομάδες όπως των πολυτέκνων;
Έχουμε και εμείς τα μέτρα ως γιατροί, κυρία Υφυπουργέ.
Στην πατρίδα μου τη Χαλκιδική, έχουμε πάνω από χίλιες οικογένειες πολυτέκνων. Ξέρετε ποιο είναι το επίτευγμα; Ούτε ένας νέος άνθρωπος στα ναρκωτικά. Δεν το μετράτε αυτό;
Δεύτερον, εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά με αναπηρία πάνω από 67% αυτοί κάνουν μετεκπαίδευση κάθε μέρα. Και είπε ο κ. Νικητιάδης ότι πριν από πενήντα χρόνια είχαμε δασκάλους όλο το εικοσιτετράωρο, σήμερα δεν έχουμε κανένα δάσκαλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: