5 Μαΐ 2010

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΒ΄
Τρίτη 4 Μαΐου 2010

 

ΕΛΙΖΑ ΒΟΖΕΜΠΕΡΓΚ: ….Και δεν το λέω τυχαία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα πρέπει να μας απασχολήσει ότι μέσα σε αυτόν τον πίνακα υπάρχουν άνθρωποι που έχουν υπηρετήσει τριάντα μήνες, άλλοι εκπαιδευτικοί που έχουν υπηρετήσει είκοσι τέσσερις μήνες και έχουν επιτύχει σε ένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και κυρίως υπάρχουν εκείνες οι ευαίσθητες ομάδες των ανθρώπων με 65% αναπηρία και των πολυτέκνων, οι οποίοι δεν έχουν της ίδιες δυνατότητες και επί ίσοις όροις να υπαχθούν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με τους άλλους συναδέλφους τους.
Διότι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το γεγονός ότι κάποιους ανθρώπους τους αδίκησε η φύση ή η επιλογή τους να συμβάλλουν στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος και να αποκτήσουν πολλά παιδιά, δεν έχει δικαίωμα και αντίστροφα έχει ηθικό χρέος η πολιτεία να μην τους στρέψει στο περιθώριο.
Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, εξαιρούνται διότι συμπεριλαμβάνονται σε πίνακες και σε καμία περίπτωση δεν βγαίνουν οι χρόνοι, δεν βγαίνουν οι αριθμοί και δεν πρόκειται να προσληφθούν.
Η Υπουργός Παιδείας αναρωτήθηκε κατ’ επανάληψη στο δημόσιο μονόλογο της, αν υπάρχουν αδιόριστοι εκπαιδευτικοί. Ναι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν αδιόριστοι εκπαιδευτικοί. Αυτοί οι οποίοι υπηρετούν με την ιδιότητα των ωρομισθίων και των αναπληρωματικών σε όλες τις περιοχές, στην εσχατιά της Ελλάδος, και αναλίσκουν δυνάμεις εκεί, θεμελιώνοντας δικαιώματα που τους έδωσε η ίδια η πολιτεία, έχουν ιδρύσει τα όνειρά τους, για αν μπορέσουν να προσληφθούν και σήμερα η πολιτεία τους πετάει στον κάδο των αχρήστων αυτούς τους ανθρώπους………

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ:…….Η θέση περί ΑΣΕΠ απαντά στο δεύτερο και την υποστηρίζουμε. Στο πρώτο δεν απαντάει, όμως. Γιατί σας είπα, κυρία Υπουργέ –και ξέρω ότι έχετε επαφή με την Ευρώπη- ότι ο Φρανσουά Μιτεράν, ο οποίος είναι δικός σας, σοσιαλιστής, στη Γαλλία όταν έπεσε ο δημογραφικός δείκτης, κήρυξε τη Γαλλία σε κατάσταση εθνικού συναγερμού. Πήρε δεκάδες μέτρα για να αναστρέψουν τη δημογραφική κάμψη των Γάλλων, γιατί θεώρησε ότι είναι τεράστιος εθνικός κίνδυνος για τη Γαλλία να μην γεννιούνται Γάλλοι.
Είναι δυνατόν να έρθει η Κυβέρνησή σας και το ένα και το μοναδικό μέτρο που έχει θεσπίσει η ελληνική πολιτεία υπέρ των πολυτέκνων εδώ και είκοσι χρόνια, που ήθελε να διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, να το καταργεί; Αυτό το μέτρο είχε εφαρμογή, είχε επιτυχία. Γιατί όντως είδαμε τα τελευταία δύο χρόνια αναστροφή στο δείκτη, έστω και μικρή. Αυτό το ένα και μόνο μέτρο που αφορά τους πολυτέκνους και τους τριτέκνους, να έρχεστε εδώ να το καταργείτε.
Εγώ αντιλαμβάνομαι –επαναλαμβάνω- την πρώτη αρχή του ΑΣΕΠ. Τη δεχόμαστε. Αλλά τι θα πούμε τώρα; Ας έχουμε Πακιστανόπουλα, Αλβανόπουλα, ό,τι άλλα παιδιά να είναι μέσα, Ελληνόπουλα, και δεν μας ενδιαφέρει; Ε, δεν μπορώ να το δεχθώ αυτό. Γιατί προσέξτε πόσο ασυνεπές είναι το πολιτικό μας σύστημα.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 συστάθηκε από την Ελληνική Βουλή μία Επιτροπή για το Δημογραφικό. Αυτή η Επιτροπή κατέληξε σε ένα πόρισμα το οποίο έχει ψηφίσει το

ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Και λέει αυτό το πόρισμα -και της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ- ότι θεωρούμε το δημογραφικό το υπ’ αριθμόν ένα εθνικό κίνδυνο, ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να το λύσουμε. Δεν έχετε κάνει τίποτα.
Και ένα σωστό που έκανε ο Καραμανλής –δεν έκανε μόνο λάθη, έκανε μερικά σωστά, ένα κάθε χρόνο- έρχεστε και το βγάζετε. Κάνετε λάθος εδώ. Ενώ, λοιπόν, εμείς σας λέμε ότι συμφωνούμε στην αρχή του ΑΣΕΠ, με το να μας χτυπάτε τους πολυτέκνους και τους τριτέκνους, μας αναγκάζετε να πάμε στο όχι.
Παρατήρηση, λοιπόν, πρώτη. Πείτε ότι για λόγους εξαιρετικής εθνικής σημασίας, επειδή μας ενδιαφέρει να γεννιούνται παιδιά για τους πολυτέκνους και τους τριτέκνους, θα μείνουμε στις πρόνοιες του παλαιού νόμου, να το ψηφίσουμε και με τα δύο χέρια. Αλλά αν μας χτυπάτε τους πολυτέκνους και τους τριτέκνους, εκεί θα μας βρείτε απέναντι.
Πάω στο δεύτερο πυλώνα, που με ενδιαφέρει πάρα πολύ, κυρία Υπουργέ, και θέλω τη δική σας προσοχή, γιατί απ’ αυτές τις απαντήσεις θα κριθεί η στάση του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού στο νομοσχέδιο. Και πρέπει να σας πω ότι αντιλαμβάνομαι ότι έχετε μία άνετη πλειοψηφία και δεν σας νοιάζει τελικά αν θα ψηφίσουμε ή όχι το νομοσχέδιο, αλλά είναι δείγμα μεγάλης πολιτικής επιτυχίας για την Κυβέρνηση να μπορεί να πείθει και κάποιους εδώ πέρα μέσα.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ: …….Ακόμη, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι και κοινωνικά άδικο. Καταργεί τη δυνατότητα διορισμού των πολυτέκνων που τους έδινε ο ν.3255/2004, ενώ η μοριοδότηση που εισάγεται είναι ιδιαιτέρως χαμηλή, πέντε μόρια στα εκατόν τριάντα……

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ: ……Είναι βέβαιο ότι έχουμε έρθει στην εποχή που όλος αυτός ο κόσμος που διόρισε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έφερε την κατάσταση του δημοσίου σε αυτό το αδιέξοδο που έχουμε τώρα, ένα εκατομμύριο δημοσίους υπαλλήλους. Πρέπει πλέον να καταλάβουν τα δυο μεγάλα κόμματα και κυρίως το ΠΑ.ΣΟ.Κ. που αφειδώς διόριζε την δεκαετία του ’80 ότι το δημόσιο δεν είναι παράδεισος και ότι το δημόσιο είναι σοβαρό πρόβλημα για την ανάπτυξη του τόπου. Όμως, σας το λέμε και θέλουμε να μας απαντήσετε σε αυτό όταν τοποθετηθείτε: ειδικά για τους τριτέκνους και τους πολυτέκνους σε μια εποχή σκληρής δημοσιονομικής λιτότητας που δεν έχουμε άλλη δυνατότητα να ανεβάσουμε τους δημογραφικούς δείκτες εκεί και μόνο εκεί μπορείτε να κάνετε μια εξαίρεση. Και μπορείτε σ’ αυτούς τους ανθρώπους να δίνεται η δυνατότητα, για να υπάρχει κίνητρο να γεννιούνται παιδιά για να πηγαίνουν στα σχολεία……

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ: …….Ταυτόχρονα, κυρία Υπουργέ, δεν λαμβάνετε καμία πρόνοια για τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία άνω του 67%, για τους γονείς ανηλίκων ΑΜΕΑ πολυετούς προϋπηρεσίας, καθώς και η μικρή μεταβατική περίοδος με τη μείωση των προσλήψεων, καθιστά αδύνατη την απορρόφηση τους εντός της διετίας που προβλέπεται στο άρθρο 9.
Αναφορικά με τους πολύτεκνους τώρα. Επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω τις υποσχέσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού, κ. Παπανδρέου, που είχε πει επί λέξει: «Η νέα Κυβέρνηση δε θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσεις άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία». Και συνεχίζει: «Πολιτικές οι οποίες αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά παράλληλα θα δίνει και κίνητρα που θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν, αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώ –είχε πει ο κύριος Πρωθυπουργός- ότι η προσπάθειά σας για συνέχιση της βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό, αρωγό και συμπαραστάτη.»
Έτσι είχε πει ο κ. Παπανδρέου, ποια είναι όμως η πρόνοια, κυρία Υπουργέ, του σημερινού νομοσχεδίου; Και οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ; Ότι καταργείται η προτεραιότητα των πολυτέκνων για τις τοποθετήσεις τους στα σχολεία, ως ειδικής κατηγορία; Ότι οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί πριμοδοτούνται με πέντε μόρια σε σύνολο εκατόν πενήντα και ότι φέτος δε θα διοριστούν πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί; Και ερωτώ: αυτή είναι η ειδική μέριμνα και ειδική πρόνοια για τους πολίτες που υποσχέθηκε ο κ. Παπανδρέου; Ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία, υπογραμμίζω την ανάγκη ισότιμης ένταξης αυτών σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και τη διαμόρφωση ειδικών συνθηκών εργασίας τους, γιατί παρόλο που ανήκουν σε μία από τις πιο ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού δεν έτυχαν –εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- των προνομιακών ρυθμίσεων που ελήφθησαν για άλλες επιμέρους κατηγορίες εκπαιδευτικών.
Ακόμη και οι ρυθμίσεις του άρθρου 13, «ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων», του προεδρικού διατάγματος 50 του 1996, τις οποίες διατηρεί το παρόν νομοσχέδιο, αποκλείουν ένα μεγάλο αριθμό των εκπαιδευτικών με αναπηρία, αφού αυτές οι ρυθμίσεις αφορούν ένα περιορισμένο αριθμό κατηγοριών αναπηρίας. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνω ότι η Εθνική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία έχει διατυπώσει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις, που αποσκοπούν στη συμπερίληψη αναγκαίων, αλλά και ικανών ρυθμίσεων για την ουσιαστική, ουσιαστικότατη –κατά την άποψή μου- στήριξη των εκπαιδευτικών με αναπηρία.
Επίσης θεωρώ, δεδομένου ότι δεν τις λάβατε καν υπόψη σας κυρία Υπουργέ, και παρόλο που σας είχαν σταλεί από τις 29 Απριλίου, και εδώ επιτρέψτε μου να καταθέσω το έγγραφο της Συνομοσπονδίας, που πιθανόν σας έχει διαφύγει.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Ελευθέριος Αυγενάκης καταθέτει το προαναφερθέν έγγραφο το οποίο βρίσκεται στο αρχείο Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Σε αυτό το σημείο υπογραμμίσω επίσης και την ανάγκη άμεσου διορισμού των εκπαιδευτικών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, που έχουν ήδη συμπληρώσει δώδεκα μήνες προϋπηρεσίας, ακριβώς όπως προέβλεπε και σύμφωνα με την παράγραφο 4 του ν. 3794/2009. Ακόμη, το άρθρο 32 μιλάει για αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ωστόσο με τρόπο ασαφή και γενικόλογο. Πρόκειται για μία αυτοαξιολόγηση χωρίς τα απαραίτητα εχέγγυα αξιοπιστίας, η οποία εισάγεται από την πίσω πόρτα χωρίς σχέδιο και προετοιμασία, χωρίς διάλογο και οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης…..

 

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ …….

Στον πίνακα πολυτέκνων τους οποίους απολύτως σέβομαι και βεβαίως λαμβάνεται πρόνοια την οποία θα εξηγήσω αμέσως, προσλαμβάνεται ο κάθε πολύτεκνος χωρίς καμία συμμετοχή σε κανέναν διαγωνισμό. Τον πίνακα αναπήρων με 67% προσλαμβάνονται χωρίς καμία προϋπόθεση διαγωνισμού ή άλλες κρίσεις. Οι απολυόμενοι από τα ιδιωτικά σχολεία ανεξαρτήτως του λόγου και χωρίς καμία προϋπόθεση προσλαμβάνονται στην εκπαίδευση.
Ξέρετε ποιος αποφασίζει για όλα αυτά; Ο Υπουργός. Εγώ, λοιπόν, σαν Υπουργός Παιδείας έχω πέντε πίνακες τους οποίους θα μπορούσα να μην πειράξω καθόλου. Να πω πόσοι θα μπουν από τους πολύτεκνους, πόσοι θα μπουν από τα άτομα με αναπηρία, πόσοι θα μπουν από τα ιδιωτικά σχολεία ή και να μπουν όλοι και να έχω μια προσωπική σχέση. Το ίδιο συμβαίνει και με τις αποσπάσεις. Ο Υπουργός Παιδείας είναι βασιλεύς των αποσπάσεων και των ρουσφετιών. Θα δώσω στοιχεία αν προκληθώ, αλλά βεβαίως τα έχω καταθέσει επανειλημμένα, τι υπογράφηκε από πλευράς αποσπάσεων από τον Υπουργό. Αυτή, λοιπόν, ήταν η δύναμη τον Οκτώβρη του 2004 του Υπουργού Παιδείας.
Μιλήσατε, κύριοι συνάδελφοι, για τον πίνακα, για τον καθένα χωριστά. Ο τελευταίος, μάλιστα, ομιλητής από το Ηράκλειο, αναφέρθηκε σε όλα τα αιτήματα των φορέων, ένα προς ένα.
Μήπως ο λόγος που είμαστε εδώ, είναι να νομοθετήσουμε τί γίνεται στο σχολείο; Μήπως είμαστε εδώ για να δούμε τί χρειάζεται ο μαθητής; Μήπως είμαστε εδώ για να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και όχι να μαλώσουμε για το ποιοί θα μπουν;
Εν, πάσει περιπτώσει να σας πω, ποιο είναι το πιο λυπηρό και που είναι, πραγματικά, η ανάσταση του πολυκομματισμού και μάλιστα, από ένα κόμμα σαν το ΣΥΡΙΖΑ; Ότι απευθυνόμαστε σε όλες τις επιμέρους ομάδες. Ξέρουμε ότι όλες αυτές οι ομάδες, δεν έχουν ελπίδα. Όταν αναφέρεστε στους ωρομίσθιους –και ξέρεις ότι όταν λες «ωρομίσθιος» - είναι ακόμη και αυτός ο οποίος επελέγει χωρίς κανένα κριτήριο από τον Διευθυντή μιας μονάδας, για να κάνει δύο ώρες και ότι αναφέρεστε σε περισσότερους από τριάντα πέντε χιλιάδες ανθρώπους; Υπάρχει, ποτέ, περίπτωση αυτοί οι άνθρωποι, όλοι, να ενταχθούν στο δημόσιο σύστημα; Όχι. Όμως, είναι τόσο απλό να πολιτεύεσαι κοιτώντας την κάθε ομάδα στα μάτια τάζοντας και ουσιαστικά δημιουργώντας προσδοκίες και ξέροντας πολύ καλά, ότι σε όλα αυτά τα παιδιά, δεν λες την αλήθεια. Σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, που θέλουν να μπουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. ……

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ………

Και εν πάση περιπτώσει, τι απαντάτε στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι υπηρετούν σήμερα ως αναπληρωτές σε κάθε γωνιά της χώρας; Και έχουν την ελπίδα της πρόσβασης στη μόνιμη θητεία, στην εκπαιδευτική κοινότητα. Σήμερα υπηρετούν σε κάθε γωνιά της πατρίδας μ’ αυτήν την ελπίδα, έρχεστε εσείς και ακυρώνετε μία κοινωνική πολιτική συμφωνία με νομιμοποίηση δημοκρατική, νόμοι του κράτους είναι όλα αυτά. Έχουν θεσμοθετηθεί τα περισσότερα επί των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και μην τα χρεώνετε όλα στη Νέα Δημοκρατία και μιλάτε και για παλαιοκομματισμό. Διότι εμείς, ελάχιστα αλλάξαμε απ’ αυτές τις διαδικασίες και σας ρωτώ. Από πότε το κράτος αιφνιδιάζει τους πολίτες; Από πότε ακυρώνει όνειρα και σχεδιασμούς;
Θέλετε και άλλο παράδειγμα; Πολύτεκνοι. Αναφέρθησαν και άλλοι συνάδελφοι και η εισηγήτρια μας η κυρία Βοζεμπεργκ. Καταθέτω τα κείμενα της Ανωτάτης Ομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος και της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων για να σας ξαναθυμίσουμε τα επιχειρήματα τους.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Λυκουρέντζος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Η Νέα Δημοκρατία ψήφισε αυτό το νόμο αναγνωρίζοντας την εθνικής σημασίας ανάγκη και προστασία των πολύτεκνων οικογενειών. Είναι αυτό αδίκημα, αμάρτημα. Όπως και άλλα για να απαντήσω και σε άλλο συνάδελφο ο οποίος είπε: Τι έκανε η Νέα Δημοκρατία; Είχαμε καταθέσει στην πολιτική ηγεσία σειρά ερωτήσεων και δεν απαντούσε. Τι έκανε η Νέα Δημοκρατία; Διατήρησε το εξήντα σαράντα, 60% από το ΑΣΕΠ, 40% από τους άλλους πίνακες. Αναγνώρισε την εικοσιτετράμηνη προϋπηρεσία σ’ όσους είχαν μία επιτυχία ΑΣΕΠ και την τριαντάμηνη σε όσους δεν είχαν επιτυχία. Πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, εκπαιδευτικοί Με Ειδικές Ανάγκες, νόμος για την ειδική αγωγή και τη ν ίδια ώρα που λέτε ότι δεν έκαναν τίποτα και έχουν γίνει όλα αυτά, άλλος συνάδελφος είπε ότι : Πρέπει να συμφωνήσουμε, ότι θα πρέπει να ισχύει μόνο η διαδικασία ΑΣΕΠ αλλά, επέκρινε τη Νέα Δημοκρατία ότι δεν είχε κάνει τίποτα και αποσιώπησε όλα αυτά τα οποία παρουσίασε.
Επιλέξατε ως μήνυμα «Πρώτα ο μαθητής». Δεν μας εκπλήσσετε, διότι στην πραγματικότητα δεν σας ενδιαφέρει η αναγέννηση του όλου εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά η γνωστή λαϊκιστική προσέγγιση των οικογενειών, των μαθητριών και των μαθητών. Να ακούνε οι γονείς ότι νοιαζόμαστε πρώτα για το μαθητή.
Και γιατί όχι πρώτα τα προγράμματα σπουδών; Και γιατί όχι πρώτα οι νέες τεχνολογίες; Και γιατί όχι πρώτα οι υποδομές στις οποίες εκπαιδεύετε ο μαθητής; Και γιατί όχι οι εκπαιδευτικοί οι οποίο προσφέρουν αγωγή και γνώση στο μαθητή;
Για εμάς, η υπόθεση της ελληνικής παιδείας εμπεριέχει σεβασμό και αναγνώριση σε όλους τους παράγοντες και συντελεστές μέσω των οποίων πραγματώνεται το έργο της. Καταθέτω στα πρακτικά το έργο του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων της πενταετίας, εύχομαι να το επιτύχετε και να μας ξεπεράσετε. ……..

Δεν υπάρχουν σχόλια: