5 Μαΐ 2010

ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θα ακούσετε εμάς τώρα. Είστε ψεύτες και απατεώνες.

ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα παρακαλώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Για να δευτερολογήσετε;
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Όχι για να δευτερολογήσω. Ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, θέλω να πάρω το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Αυτό λέω, ότι θέλετε να πάρετε τη δευτερολογία σας.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Ένα λεπτό θέλω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν υπάρχει ένα λεπτό. Τρία λεπτά, όσα είναι η δευτερολογία σας. Έξι λεπτά είναι. Θα σας δώσω τρία τώρα, και τρία αργότερα.
(SM)
(5SS)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Θα απαντήσω και εγώ, όμως, κύριε Πρόεδρε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Να απαντήσετε ότι θέλετε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θα κάνετε χρήση του Κανονισμού, ό,τι λέει ο Κανονισμός. Θέλει να δευτερολογήσει ο κ. Ροντούλης. Έχει το δικαίωμα.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κυρία Υφυπουργέ δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι είστε ψεύτες και απατεώνες, διότι εσείς η ίδια είχατε δεσμευθεί…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε ζητώ το λόγο επί προσωπικού.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θα ακούσετε εμάς τώρα. Είστε ψεύτες και απατεώνες.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Ροντούλη, έχετε πλούσιο λεξιλόγιο. Πρέπει να ξεκινήσετε με αυτές τις λέξεις και αυτές τις φράσεις; Βοηθάει αυτό το πράγμα;
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Εμμένω στις θέσεις μου αυτές, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Αναλαμβάνετε την ευθύνη. Συνεχίστε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Αναλαμβάνω την ευθύνη, βεβαίως.
Δεν θα πρέπει να ξεχάσετε τον εμπαιγμό που έγινε από εσάς την ίδια έναντι των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. Εσείς μέσα σε αυτή την Αίθουσα λέγατε ότι θα μιλήσετε μαζί τους, θα τους δεχθείτε, θα συνομιλήσετε, θα αφομοιώσετε θέσεις τους στο νομοσχέδιό σας. Και τελικά ούτε καν τους δεχθήκατε. Να μην το ξεχνάμε αυτό.
Δεύτερον. Προσπαθήσατε ατυχώς, να δημιουργήσετε την εντύπωση ότι δήθεν αλλιώς τοποθετήθηκε ο εισηγητής του Λαϊκού Ορθοδόξου Συναγερμού και άλλα είπε ο κ. Πολατίδης. Επικαλούμαι τα πρακτικά κύριε Πρόεδρε βάσει των οποίων φαίνεται, ότι ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης έθεσε ως μία εκ των προϋποθέσεων για να ψηφίσουμε δυνητικά το νομοσχέδιο, να αρθούν οι διατάξεις που υπάρχουν για τον μέντορα.
Άρα, λοιπόν, ο συνάδελφος ο κ. Πολατίδης, όχι μόνο δεν είπε κάτι το διαφορετικό, αλλά έθιξε την ευαίσθητη χορδή όλων, λέγοντας το εξής εύλογο: Θέλετε να φέρετε μέσα στις αίθουσες κομισάριους, Σταλινικές λογικές; Εάν δεν θέλετε, αποσύρετε τις διατάξεις που αφορούν τον μέντορα, όπως σας ζήτησε και ο κ. Γεωργιάδης. Τα εσωκομματικά προβλήματα, λοιπόν, να τα ανιχνεύσετε στο δικό σας κόμμα, όχι στον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό, παραποιώντας δηλώσεις συνάδελφων.
Και τέλος την πολυπολιτισμικότητα εσείς και η Νέα Δημοκρατία την κάνατε πράξη. Και σας τονίζουμε και πάλι ότι η πολυπολιτισμικότητα έγινε με ευθύνη δική σας μια πραγματικότητα, αλλά τώρα υπάρχει ο κίνδυνος μέσα στις ελληνικές τάξεις, των ελληνικών σχολείων οι αλλοδαποί μαθητές να είναι περισσότεροι των γηγενών. Και αυτήν την πραγματικότητα, την τάση που δημιουργείτε, δεν θέλετε να την αποδεχθείτε.
Και δημιουργείτε το ερώτημα, σας το θέτουμε. Θέλετε ένα ελληνικό σχολείο; Εμείς θέλουμε ένα ελληνικό σχολείο, ένα σχολείο που θα προσφέρει ελληνικά γράμματα, ελληνική μάθηση, αλλά να έχει και Έλληνες μαθητές. Εσείς το παραγνωρίζετε αυτό.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου και Θρησκευμάτων κυρία Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι δεν θα τοποθετηθώ επί του ψεύδους και της απατεωνίας. Ο καθένας κύριοι συνάδελφοι χαρακτηρίζεται από τον τρόπο που ομιλεί, από τα επίθετα και από τις λέξεις που επιλέγει να πει. Και τον χαρακτηρίζουν τα επίθετα και οι λέξεις που επιλέγει να πει.
Το μόνο που θέλω να πω προς αποκατάσταση της αλήθειας, επι προσωπικού, κύριε Πρόεδρε, είναι ότι είδα την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας από κοινού με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς.
Και βεβαίως, έχετε όλοι τα πρακτικά της επίκαιρης ερώτησης όπου εδώ απάντησα. Και βεβαίως, κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο που έχετε μπροστά σας κάνει αυτό ακριβώς το οποίο εγώ υποσχέθηκα -είναι στα πρακτικά- ότι όχι μόνο δίνει την μεταβατική περίοδο των δύο ετών, αλλά στο νέο σύστημα των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ εντάσσει και μοριοδοτεί ειδικά τους πολυτέκνους.
Αυτό υποσχεθήκαμε, αυτό κάνουμε. Όλα τα άλλα είναι περιττά. Είναι απλώς λόγια για να δημιουργούνται εντυπώσεις. Η ελληνικά παιδεία και το ελληνικό σχολείο θα είναι ένα σχολείο όπου μπορεί να εντάξει πάρα πολλούς από τους νόμιμους μετανάστες που ζουν στο πλάι μας και που μπορούν να ενταχθούν. Και μετέχοντας της ελληνικής παιδείας να είναι και να γίνουν τελικά –εφ’ όσον πληρούν τους όρους της πολιτείας- και Έλληνες πολίτες.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κύριε Πρόεδρε ζητώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν έχετε το λόγο κύριε Ροντούλη.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θέλω 10 δευτερόλεπτα για να αποκαταστήσω την αλήθεια.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν έχετε το λόγο, δεν μπορείτε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θέλω το λόγο για να τριτολογήσω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θέλετε τώρα να τριτολογήσετε;
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Βεβαίως. Έχω δικαίωμα εκ του κανονισμού ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος κόμματος να τριτολογήσω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ορίστε, κύριε Ροντούλη έχετε το λόγο.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θα σεβαστώ, όμως, την οικονομία του χρόνου, γιατί θέλουν να μιλήσουν και άλλοι συνάδελφοι. Εδώ πήρα το λόγο κύριε Πρόεδρε, διότι η κυριά Υφυπουργός ψεύδεται δις.
Εδώ στα χαρτιά που έχω, υπάρχει η Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων που είδε η κυρία Υφυπουργός. Οι άνθρωποι αυτοί, οι ίδιοι και σας διαψεύδουν. Και τώρα αποδεικνύεστε εν τοις πράγμασι ψεύτες. Λένε, λοιπόν, αυτοί: «Παράλληλα διαμαρτυρόμαστε καθ’ ότι ουδεμία συνάντηση ή συζήτηση έγινε με την κυρία Υπουργό ή την κυρία Υφυπουργό, παρά τη δημόσια δεύσμευσή τους στην Βουλή.». Αυτά σας απαντούν η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολυτέκνων.
Να αφήσετε τα ψέματα, να αφήσετε την προπαγάνδα. Εκτίθεστε συνεχώς. Το καταθέτω στα πρακτικά, κύριε Πρόεδρε, διότι πρέπει να υπάρχει και ένα μνημείο Πασοκικού ψεύδους.
Ευχαριστώ.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αστέριος Ροντούλης καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα , τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Γελάστε όσο θέλετε, κυρία Υφυπουργέ. Σαν δεν ντρέπεστε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Ροντούλη, παρακαλώ. Παρακαλώ να διαγραφούν από τα πρακτικά οι φράσεις του κ. Ροντούλη.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Δεν θέλω να διαγραφούν, κύριε Πρόεδρε. Δεν θέλω να διαγραφούν από το λόγο μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Μα δεν έχετε το λόγο, κύριε Ροντούλη, δεν μπορείτε να μιλήσετε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Δεν θέλω να διαγραφούν, έχω δικαίωμα να υπερασπίζομαι το λόγο μου. Βρίζουν τον εαυτό τους, γιατί λένε ψέματα.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ: Δεν μπορείτε να υβρίζετε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Καθίστε κάτω κύριε Ροντούλη. Σας παρακαλώ. Ο λόγος σας είναι, όταν τον έχετε.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Έχει γεμίσει ψευτιά εδώ μέσα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Καθίστε σας παρακαλώ.
Εγώ μίλησα να διαγραφούν οι λέξεις από τη στιγμή που δεν έχετε το λόγο. Σας έκανα τη διευκρίνιση…
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Να μη διαγραφούν…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Θα διαγραφούν αυτά που είπατε, όταν δεν είχατε το λόγο.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Να μη διαγραφούν…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν είχατε το λόγο. Όσο δεν έχει το λόγο ο κ. Ροντούλης, να μη γράφεται τίποτα στα πρακτικά.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θα φιμώσετε και τους Βουλευτές τώρα. Θα τους φιμώσετε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Ξέρετε πολύ καλά ότι το Προεδρείο δεν έχει φιμώσει κανένα Βουλευτή, απεναντίας έχει δείξει μεγάλη ελαστικότητα σε ζητήματα που πολλές φορές δεν έπρεπε να έχει δείξει. Δεν μπορείτε επομένως να κάνετε αυτή την μομφή για φίμωση στο Προεδρείο.
Το λόγο έχει ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Πυθαγόρας Βαρδίκος.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΒΑΡΔΙΚΟΣ: Φαίνεται πως ο κ. Πολατίδης, αφού πολλές φορές απευθύνθηκε στον κ. Ροντούλη, του παραδίδει μαθήματα. Και ναι μεν στα ακροδεξιά μαθήματα εθνικοφροσύνης είναι καλός. Γι’ αυτό και προηγούμενα ο κ. Ροντούλης μας αποκάλεσε εθνοκτόνους και τον εαυτό του πατριώτη. Αλλά χρειάζεται να του παραδώσετε και μερικά μαθήματα καλής συμπεριφοράς, να είναι κόσμιος σε αυτά που λέει.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Τα ακούτε αυτά, κύριε Πρόεδρε;
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΒΑΡΔΙΚΟΣ: Τι να ακούσει;
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Θα έπρεπε να ντρέπεσαι. Άσε αυτά τα «ακροδεξιά». Τα ακούτε αυτά, κύριε Πρόεδρε;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Μισό λεπτό. Κύριε Ροντούλη ο κ. Βαρδίκος έχει το λόγο…
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Είμαστε με την ψήφο του ελληνικού λαού εδώ, πού βλέπετε τα «ακροδεξιά» εδώ; Που τα βλέπετε; Θα τον ανακαλέσετε εις την τάξη , κύριε Πρόεδρε;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Προηγουμένως μιλούσατε για φίμωση, Θα τον εγκαλέσω για το τι λέει;
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Τα περί ακροδεξιάς τα ακούσατε; Και τα ανέχεστε;
(ΑΜ)
(SM)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Όταν ο κ. Βαρδίκος πήρε την ευθύνη να μιλήσει για την ακροδεξιά, αναλαμβάνει την ευθύνη αυτών που λέει.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Βλέπετε κάποιον ακροδεξιό; Βλέπετε κάποιον ακροδεξιό στη Αίθουσα; Θα τον συνετίσετε το συνάδελφο;
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΒΑΡΔΙΚΟΣ: Τι τον πείραξε;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κύριε Βαρδίκο, του αποδίδετε κάτι που δεν το αποδέχεται.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΒΑΡΔΙΚΟΣ: Να τον πω ακροαριστερό;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Να τον πείτε Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΒΑΡΔΙΚΟΣ: Μάλιστα. Δηλαδή, αποδέχεται η κυρία Υπουργός που την είπε ψεύτη και απατεώνα;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Όσον αφορά την κυρία Υπουργό, του κάναμε τη διευκρίνιση. Απάντησε η κυρία Yπουργός.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Καθένας έχει την ευθύνη των λόγων του. Εσείς τι είστε; Το φερέφωνο της Υπουργού;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Καθίστε, κύριε Ροντούλη, δεν έχετε το λόγο. Καθίστε κάτω.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Να ανακαλέσει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Καθίστε κάτω, σας παρακαλώ.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Να ανακαλέσει. Βλέπετε κάποιον ακροδεξιό;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν έχετε το λόγο. Καθίστε κάτω. Διακόψατε τον ομιλητή.
Κύριε Βαρδίκο, παρακαλώ πάρα πολύ, νομίζω ότι κάναμε και προηγούμενα μία παρατήρηση, μία διευκρίνιση. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε διακοπές σε κάθε φράση. Του αποδώσατε κάτι που δεν το αποδέχεται. Δεν θέλει να νιώσει ακροδεξιός, ούτε είναι ακροδεξιός. Το δηλώνει ευθαρσώς μέσα στην Αίθουσα. Είναι Βουλευτής του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού. Πέστε ό,τι θέλετε για τον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΒΑΡΔΙΚΟΣ: Δεν θα μου επιβάλλετε το τι θα πω και το τι άποψη έχω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Δεν επιβάλλω σε κανέναν, αλλά για να συνεχιστεί η συζήτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η κυβέρνηση της τρόικας με την υπογραφή του μνημονίου ανταλλάσει το απεχθές χρέος 35 ετών με υποθηκευμένο χρέος προς την τρόικα, άρα αδιαπραγμάτευτο. Ήδη ετοιμάζεται να πάρει άλλα 110 δις το 2012 και δε θα σταματήσουν μέχρι να ολοκληρώσουν τη καταστροφή υποθηκεύοντας την Ελλάδα στη Τρόικα για 450 Δις. Το πρόγραμμα εκταμίευσης των δόσεων του τροϊκανού δανείου των € 110 δις, είναι με τέτοιο τρόπο διαρθρωμένο, ώστε να χρησιμεύει κυρίως στην αναχρηματοδότηση ομολόγων που λήγουν.Δηλαδή, το δημόσιο παίρνει λεφτά από την τρόικα, (και σε αντιστάθμισμα εφαρμόζει το Μνημόνιο, τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκθεμελίωσης εργασιακών και γενικότερα κοινωνικών δικαιωμάτων προς όφελος του κεφαλαίου, που έχει γνωρίσει ποτέ η χώρα), μόνο και μόνο για να αποπληρώσει τους πιστωτές του, (δηλαδή το εγχώριο και διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο), για το απεχθές χρέος 35 ετών.

«Ανοίξτε τα βιβλία του δημόσιου χρέους»

Οι τρεις όροι για να χαρακτηριστεί απεχθές ένα χρέος είναι: Πρώτον, να έχει συναφθεί χωρίς τη συγκατάθεση του έθνους. Δεύτερον, τα ποσά που εισέρευσαν από το δάνειο να σπαταλήθηκαν με τρόπο που αντιβαίνει στα συμφέροντα του έθνους και, τρίτον, ο πιστωτής να ήταν ενήμερος των παραπάνω.

Άμεσα πρέπει να συγκροτηθεί Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου με προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους και εμπειρίας. Η συμβουλή μου είναι μία: Ανοίξτε τα βιβλία! Εξετάστε με διαφανείς διαδικασίες και την παρουσία της κοινωνίας όλες τις κρατικές συμβάσεις –από τις πιο μεγάλες, όπως για παράδειγμα των πρόσφατων Ολυμπιακών Αγώνων, μέχρι τις πιο μικρές– και βρείτε ποιο μέρος του χρέους είναι προϊόν διαφθοράς, επομένως παράνομο και απεχθές κατά τη διεθνή νομική ορολογία, και αρνηθείτε το!

Ο Ερίκ Τουσέν δεν μιλάει στη βάση υποθέσεων. Έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου που συγκρότησε ο πρόεδρος του Ισημερινού Ραφαέλ Κορέα πριν από τρία χρόνια, μεταφέρει την πολύτιμη εμπειρία του από τις καθ’ όλα νόμιμες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Ισημερινού για να απαλλαγεί από ένα μεγάλο μέρος του δημόσιου χρέους. Μέχρι και τη δευτερογενή αγορά χρησιμοποίησε ο Κορέα με τις κατάλληλες κινήσεις για να μειώσει το δημόσιο χρέος. Υπήρχε όμως πολιτική βούληση, όχι άνευ όρων παράδοση στους ξένους πιστωτές και διαπόμπευση της χώρας, όπως στην Ελλάδα!

Στα τέλη του 2006 ο Ραφαέλ Κορέα κέρδισε τις προεδρικές εκλογές με βασική του εξαγγελία να τερματιστεί η απαράδεκτη κατάσταση με το εξωτερικό χρέος που απομυζούσε τους σπουδαιότερους πόρους της οικονομίας. Τον Ιούλιο του 2007 δημιούργησε με προεδρικό διάταγμα μια Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του δημόσιου χρέους – εγχώριου και διεθνούς. Η έρευνα αφορούσε 30 ολόκληρα χρόνια από το 1976 μέχρι το 2006.

εξετάσαμε τη νομιμότητα κάθε σύμβασης και των επιμέρους όρων της, τη συμβατότητά τους με το σύνταγμα της χώρας, το διεθνές δίκαιο και επίσης με το συμφέρον του έθνους. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε σε συγκεκριμένες οικονομικές συμβάσεις έργων ασυνήθιστα μεγάλων διαστάσεων για τα μέτρα του Ισημερινού, όπως π.χ. μεγάλα φράγματα. Εξετάσαμε ακόμη και τους όρους των εμπορικών πιστώσεων που χορήγησαν στον Ισημερινό χώρες όπως η Γερμανία, με απώτερο στόχο να αγοραστούν γερμανικά προϊόντα για να ενισχυθούν οι γερμανικές εξαγωγές. Είναι δάνεια που δίνονται με σκοπό να υποστηριχθεί η αγορά προϊόντων αιχμής, όπως π.χ. της Siemens. Καθήκον μας ήταν να ελέγξουμε τις τιμές με τις οποίες αγοράστηκε ο εξοπλισμός της Siemens, κατά πόσο δηλαδή η τιμή ανταποκρινόταν στην ποιότητα. Κι αυτό γιατί σε πλήθος περιπτώσεων που εμπλέκονταν πολυεθνικές εταιρείες βρήκαμε ακραία φαινόμενα διαφθοράς. Αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε κρατικές αγορές που δεν είχαν καμιά σχέση με τις ανάγκες της χώρας, αλλά αποτελούσαν αφορμές για να δοθούν μίζες.

Φυσικά. Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν των αμερικανικών τραπεζών Citibank και JP Morgan. Αυτές οι τράπεζες συστηματικά δωροδοκούσαν κρατικούς υπαλλήλους σε όλη την κλίμακα του δημοσίου –ακόμη και τον υπουργό Οικονομικών– για να πειστούν να υπογράψουν συμβάσεις που εξόφθαλμα έβλαπταν το δημόσιο συμφέρον και με προκλητικό τρόπο ευνοούσαν τα συμφέροντα των τραπεζών.

Μετά τα παραπάνω, ο ίδιος ο πρόεδρος Ραφαέλ Κορέα, δύο μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μας, στις 14 Νοεμβρίου 2008, ανακοίνωσε και επίσημα ότι στη βάση των ευρημάτων μας είναι υποχρεωμένος να προβεί στην παύση πληρωμών του δημόσιου χρέους ύψους 3 δις δολαρίων που αντιπροσώπευε το 70% του χρέους υπό τη μορφή ομολόγων. Αιτιολόγησε την απόφασή του λέγοντας πως το χρέος δεν ήταν νόμιμο, αλλά ήταν προϊόν διαφθοράς και δωροδοκιών. Κατά συνέπεια, δεν ήταν υποχρεωμένη η κυβέρνησή του να σεβαστεί τις διεθνείς δεσμεύσεις. Τους επόμενους πέντε ολόκληρους μήνες η κυβέρνηση τήρησε στάση σιωπής, δεν προέβη σε καμιά δημόσια ανακοίνωση για το θέμα, παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε.

Ήταν μια τακτική. Η κυβέρνηση του Ισημερινού, τον Απρίλιο του 2009, απευθύνθηκε στους πιστωτές με την εξής πρόταση: «Προτιθέμεθα να αγοράσουμε όλα τα ομόλογα με έκπτωση 65%. Πληρώνουμε, δηλαδή, 35 σεντς το δολάριο. Συμφωνείτε ή όχι;». Οι κάτοχοι του 91% των ομολόγων δέχτηκαν αμέσως την ανταλλαγή. Επρόκειτο για μια τεράστια επιτυχία της κυβέρνησης, καθώς επέβαλε «κούρεμα» της τάξης του 65%.

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Επίκαιρα: 9/12/2010

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πολιτικό και δεν θα το λύσει καμία διεθνής επιτροπή ελέγχου

«Όμως ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι οι κύριοι αυτοί που προτείνουν τη «διεθνή επιτροπή» ξέρουν ή μπορούν να βρουν το ύποπτο ή παράνομο χρέος, πόσο από το χρέος μπορεί να πληρώσει ένας λαός; Στο ερώτημα αυτό κανείς δεν απαντά. Για παράδειγμα ας πούμε ότι το ύποπτο ή παράνομο χρέος είναι 50-60%, ποιος μπορεί στα σοβαρά να υποστηρίξει ότι το υπόλοιπο χρέος μπορεί να πληρωθεί από τον λαό και την χώρα; Όταν μια χώρα και ένας λαός έχει κυριολεκτικά λεηλατηθεί επί δεκαετίες και έχει οδηγηθεί στην χρεοκοπία, τι σημαίνει «δίκαιο» και «άδικο» χρέος όταν η χώρα και ο λαός δεν μπορεί να πληρώσει τίποτε; Εκτός κι όλα αυτά στήνονται για να εξαναγκάσουμε την χώρα και τον λαό της που δεν μπορεί να πληρώσει, να ξεπουληθεί όχι για όλο το χρέος, αλλά μόνο για εκείνο το χρέος που είναι «δίκαιο». Τέτοια περίπτωση είναι και η Ελλάδα. Το δημόσιο χρέος, τουλάχιστον άνω του 90%, είναι συσσωρευμένοι τόκοι πάνω σε κεφαλαιοποιημένους τόκους παλιότερων δανείων. Με άλλα λόγια το χρέος της χώρας έχει δημιουργηθεί κατά κύριο λόγο πληρώνοντας πανωτόκια πάνω σε πανωτόκια. Ακόμη κι αν κάποιος θεωρήσει ότι τα αρχικά δάνεια – που έτσι ή αλλιώς έχουν ξεπληρωθεί δεκάδες φορές έως σήμερα – ήταν «δίκαια», γιατί μια χώρα και ένας λαός να ξεπουλιέται για να πληρώνει πανωτόκια; Αυτό ακριβώς το ζήτημα, που δεν είναι μόνο πρόβλημα της υπερχρεωμένης Ελλάδας, ήρθε να αντιμετωπίσει η πρόταση του ΟΗΕ (Απρίλιος του 2010) που θεωρεί ως «απεχθές χρέος» όχι μόνο εκείνο που είναι προϊόν ύποπτης συναλλαγής, αλλά κάθε χρέος που για να πληρωθεί οδηγεί στην καταστρατήγηση, παραβίαση, ή και κατάργηση βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων. Όταν λοιπόν μια χώρα αναγκάζεται να συνθλίψει τη δουλειά και τα εισοδήματα του λαού της, να περικόψει δραστικά δημόσιες και κοινωνικές παροχές και να ξεπουλήσει την περιουσία της και έτσι να θέσει την ασφάλεια, την ευνομία και την ομαλότητά της σε κίνδυνο, προκειμένου να πληρώσει τους δανειστές της, τότε το χρέος της θεωρείται «απεχθές» και οφείλει να αρνηθεί την πληρωμή του. Τάδε έφη ο ειδικός επιτετραμμένος για την μελέτη και αντιμετώπιση του χρέους σε εισήγησή του προς την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2010, η οποία κατά πλειοψηφία έγινε αποδεχτή από αυτό το διεθνές σώμα. Και είναι μάλλον περίεργο που όσοι σκίζονται για τον έλεγχο των δανειακών συμβάσεων στην Ελλάδα, δήθεν για να αποκαλύψουν το μέρος του χρέους που είναι «απεχθές», τους διαφεύγει ως δια μαγείας αυτή η σημαντική συμβολή του ΟΗΕ στην έννοια του «απεχθούς χρέους».

Στη θέση λοιπόν του αιτήματος για διεθνή επιτροπή ελέγχου του δημόσιου χρέους, πρέπει να μπει το βαθιά δημοκρατικό και λαϊκό αίτημα για άνοιγμα όλων των δημόσιων λογαριασμών ώστε να δούμε που και πώς προέκυψαν οι δανειακές ανάγκες του κράτους και προς όφελος τίνος δαπανήθηκαν τα κονδύλια του δημόσιου ταμείου (τακτικά και δανειακά). Μόνο έτσι μπορεί να ελεγχθεί το αλισβερίσι, το πάρε-δώσε κάτω από το τραπέζι, οι ρεμούλες και οι αρπαχτές. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνει μόνο όταν οι δημόσιοι λογαριασμοί γίνουν πραγματικά δημόσιοι, δηλαδή προσβάσιμοι και ελέγξιμοι από όλους του πολίτες και όχι μόνο από επιλεγμένους «ειδικούς», υπό την άμεση εποπτεία του κοινοβουλίου. Ενός κοινοβουλίου που δεν θα είναι υποτελές της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά αληθινά κυρίαρχο και εργαζόμενο σώμα, όπου τα μέλη του θα έχουν περιορισμένο χρόνο θητείας, θα εκλέγονται και θα λογοδοτούν απευθείας στους εκλογείς τους, οι οποίοι θα έχουν το δικαίωμα να τους ανακαλέσουν ανά πάσα στιγμή διαπιστώσουν ότι δεν επιτελούν το έργο για το οποίο τους έχουν στείλει στο κοινοβούλιο, κοκ. Φυσικά, ύστερα από τον αναγκαίο δημοσιονομικό έλεγχο – με αναδρομική ισχύ – όποιος βρεθεί ότι εμπλέκεται σε διαπάσθιση του δημόσιου χρήματος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, πολιτικός, κόμμα ή εταιρεία, τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη και να κατασχεθεί η περιουσία του στο σύνολο της ως ελάχιστη αποζημίωση για τις πράξεις του.
Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, η μια πρόταση περί «διεθνούς επιτροπής ελέγχου του δημόσιου χρέους» αναθέτει πάλι σε κάποιους άλλους, ειδικούς ή μη, το ζήτημα που πρέπει να λύσει ο ίδιος λαός διεκδικώντας και κατακτώντας επιτέλους τη δημοκρατία σ’ αυτόν τον τόπο. Και δημοκρατία θεμελιώνεται σε δυο βασικές αρχές: την λαϊκή κυριαρχία και την εθνική ανεξαρτησία. Αρχές που είναι αδύνατον να συνυπάρξουν με το επαχθές και απεχθές δημόσιο χρέος της χώρας και το καθεστώς υποδούλωσης και κατοχής που έχουν επιβάλει οι δανειστές, το ΔΝΤ, η ΕΕ και η ΕΚΤ.» Δημήτρης Καζάκης

http://kostasxan.blogspot.com/2011/01/blog-post_180.html

Ελεύθερο Λογισμικό & Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα

Moreover Technologies - Software downloads