5 Φεβ 2007

Η πολλή δουλειά για το σπίτι τρώει τον μαθητή

Η πολλή δουλειά για το σπίτι τρώει τον μαθητή.

Ο υπερβολικός όγκος «εργασίας για το σπίτι» κάνει το σχολείο απωθητικό και προκαλεί εντάσεις μέσα στις οικογένειες. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο κορυφαίος Αμερικανός πανεπιστημιακός Άλφι Κον, προκαλώντας πολλές συζητήσεις, σύμφωνα με άρθρο του Observer που αναδημοσιεύουν Τα Νέα (31/1/2007),

Οι οικογενειακές εντάσεις είναι μόνο μία από ολόκληρη σειρά αρνητικών συνεπειών που έχουν οι κατ' οίκον σχολικές εργασίες στα μικρά παιδιά, σύμφωνα με ένα νέο βιβλίο που ισχυρίζεται πως οι περισσότερες σχολικές εργασίες για το σπίτι δεν έχουν κανένα νόημα. Το βιβλίο, που ονομάζεται «Ο μύθος της κατ' οίκον σχολικής εργασίας» («The Homework Myth»), αναφέρει επίσης ότι υπερβολικός όγκος ασκήσεων για το σπίτι απομακρύνουν τα παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν οδηγούν σε καλύτερες σχολικές επιδόσεις. Πρόκειται κατά βάση για μια μελέτη που πραγματοποίησε ο Αμερικανός πανεπιστημιακός δάσκαλος Άλφι Κον, και η οποία έχει πυροδοτήσει μια τεράστια συζήτηση εντός των ΗΠΑ, σε όλα τα μέσα ενημέρωσης.

Αλλά και στη Βρετανία σταδιακά κερδίζουν έδαφος ορισμένα δημοτικά σχολεία που έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν τα παραδοσιακά είδη σχολικών εργασιών για το σπίτι, αντικαθιστώντας τα με «ψυχαγωγικές» δραστηριότητες και εκδρομές που γονείς και παιδιά μπορούν - και πρέπει - να κάνουν μαζί. Μάλιστα ένα σχολείο στο Λονδίνο αντικατέστησε την αριθμητική και τις ατέλειωτες ασκήσεις ορθογραφίας με επισκέψεις σε μουσεία και μαθήματα μαγειρικής.

Στο Δημοτικό σχολείο του Κόλεριτζ στο Βόρειο Λονδίνο, η διευθύντρια Σίρλεϊ Μπόφεϊ έχει αντικαταστήσει την παραδοσιακή σχολική κατ' οίκον εργασία με «μόρφωση στο σπίτι». Τα θέματα αριθμητικής, γραμματικής και ορθογραφίας έχουν μειωθεί. Αντίθετα, χαρτιά γεμάτα ιδέες και προτροπές για το πώς να φτιάχνει κανείς κατασκευές, με πληροφορίες για επισκέψεις σε μουσεία, για μαγειρική και Τέχνη, δίνονται στα παιδιά να τα συμπληρώσουν στο σπίτι, με τις δικές τους ιδέες και εμπειρίες. Ορισμένοι γονείς λατρεύουν το νέο σύστημα, άλλοι δεν έχουν ακόμα πειστεί για την αποτελεσματικότητά του.

Πηγή: e-paideia

Δεν υπάρχουν σχόλια: