18 Φεβ 2007

H Γηραιά Ηπειρος απειλείται από... γήρανση του πληθυσμού της

* Μελέτη του ΟΗΕ για τα παγκόσμια δημογραφικά μεγέθη

Τα επόμενα 50 χρόνια ο πληθυσμός της Ευρώπης θα διέλθει την πλέον δραστική αλλαγή του από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν πραγματοποιούνταν η μαζική μετανάστευση των Ευρωπαίων προς τις ΗΠΑ. Παράλληλα, σοβαρό κίνδυνο παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης διατρέχει η Γερμανία τις επόμενες δεκαετίες, αν η επιβράδυνση συνεχιστεί και συνδυαστεί με τη μείωση που αναμένεται να σημειώσει ο πληθυσμός της χώρας.

Σύμφωνα με τον αναλυτή του πρακτορείου Bloomberg Μάθιου Λιν, ο οποίος βασίζεται στην πρόσφατη μελέτη του ΟΗΕ για τα παγκόσμια πληθυσμικά μεγέθη, σε τρεις κυρίως λόγους οφείλονται οι επερχόμενες αλλαγές στη Γηραιά Ηπειρο: η Ευρώπη γερνά, τα ποσοστά γεννήσεων μεταξύ των κρατών της αποκλίνουν και οι πολίτες μετακινούνται μεταξύ των χωρών. H μελέτη του ΟΗΕ στηρίζει τις εκτιμήσεις της για τον αριθμό των κατοίκων κάθε χώρας στον ρυθμό γεννητικότητας και στα μεταναστευτικά ρεύματα. H Ιταλία αποτελεί το κράτος που θα δει την πλέον ριζική αλλαγή στον πληθυσμό του στη Δυτική Ευρώπη καθώς οι Ιταλοί είναι... εξαιρετικά απρόθυμοι να τεκνοποιήσουν. Μόλις 44 εκατομμύρια Ιταλοί θα έχουν απομείνει το 2050 αντί των τωρινών 57 εκατομμυρίων. Μείωση θα σημειώσει και ο πληθυσμός της Γερμανίας. Σε 50 χρόνια θα κατοικούν στη χώρα μόλις 79 εκατομμύρια Γερμανοί αντί των 82 εκατομμυρίων σήμερα, ενώ και ο πληθυσμός της Ισπανίας θα μειωθεί από 40 σε 37 εκατομμύρια. Ωστόσο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αναμένεται αύξηση του πληθυσμού. Οι κάτοικοι της Γαλλίας, είτε το θέλει ο υπουργός Αμυνας των ΗΠΑ Ντόναλντ Ράμσφελντ είτε όχι, θα αυξηθούν σε 64 εκατομμύρια το 2050 από 59 εκατομμύρια. Ισως ο πόνος του αμερικανού υπουργού να αμβλυνθεί συλλογιζόμενος τις εκτιμήσεις για τον πληθυσμό της Βρετανίας, ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί σε 66 εκατομμύρια από 58. Περισσότεροι θα είναι οι Ιρλανδοί και οι Ολλανδοί το 2050.

* Στην Ανατολική Ευρώπη

Πάντως οι πλέον εντυπωσιακές πληθυσμικές αλλαγές θα σημειωθούν στην Ανατολική Ευρώπη. Ως το 2050 ο αριθμός των Εσθονών θα έχει μειωθεί σε 657.000 σε σχέση με το τωρινό 1,3 εκατομμύριο. Επίσης, σύμφωνα πάντα με τη μελέτη του ΟΗΕ, οι πληθυσμοί της Λετονίας και της Λιθουανίας θα μειωθούν στο ήμισυ. Θα υπάρχουν 8,5 εκατομμύρια Τσέχοι αντί 10,2 εκατομμυρίων που είναι σήμερα, 5 εκατομμύρια λιγότεροι Πολωνοί και 4 εκατομμύρια λιγότεροι Ρουμάνοι. Ο πληθυσμός της Ρωσίας θα μειωθεί από 145 εκατομμύρια σε 100 εκατομμύρια άτομα.

Παράλληλα, μια νέα νοητική γραμμή θα δημιουργηθεί μεταξύ των κρατών με υψηλούς ρυθμούς πληθυσμικής ανάπτυξης και εκείνων με χαμηλούς ρυθμούς. Από τη μια πλευρά χώρες όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Ιρλανδία και η Ολλανδία με υψηλούς ρυθμούς και από την άλλη η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Ελβετία. Οι επενδυτές επιθυμούν να υποστηρίξουν με τα χρήματά τους τις πρώτες και να αποφύγουν τις τελευταίες. Αυτό θα αντικατοπτρίζεται και στην κατάσταση των οικονομιών των δύο «στρατοπέδων». Επιπλέον το επιχείρημα ότι οι επενδύσεις στην Ανατολική Ευρώπη θα πρέπει να προτιμώνται επειδή το βιοτικό επίπεδο αυτών των χωρών αναπόφευκτα θα εξισορροπήσει με εκείνο της Δυτικής Ευρώπης ίσως να είναι εσφαλμένο. Πώς μπορεί μια χώρα της οποίας ο πληθυσμός θα μειωθεί κατά 50% να μην έχει μείζον πλήγμα στην οικονομία της;

Σε κάθε περίπτωση η αγορά μετοχών φαρμακευτικών εταιρειών κρίνεται εξαιρετικά προσοδοφόρα. Σε μια χρονική συγκυρία που χαρακτηρίζεται από την οικονομική δυσπραγία και την αύξηση της ανεργίας και στις τρεις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη ο κλάδος υγείας είναι ο μοναδικός στον οποίο παρατηρείται μια σταθερή δυναμική αύξησης των θέσεων εργασίας. Τον Ιανουάριο η ανεργία στη Γερμανία έφθασε στο 10,9%, που είναι το υψηλότερο ποσοστό από τον Νοέμβριο του 1999 - νεότερα στοιχεία θα ανακοινωθούν την προσεχή Πέμπτη. Στις ΗΠΑ αναμένεται να ανακοινωθεί αύξηση του ποσοστού ανεργίας στο 5,8% τον Φεβρουάριο από το 5,7% που ήταν τον Ιανουάριο, ενώ στην Ιαπωνία η ανεργία έφθασε στο 5,5% τον Ιανουάριο, ποσοστό που είναι το υψηλότερο από τον B' Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόσφατα ο πρόεδρος της κεντρικής τράπεζας των ΗΠΑ Αλαν Γκρίνσπαν προειδοποίησε ότι η γήρανση του πληθυσμού στις ΗΠΑ αποτελεί ωρολογιακή βόμβα για την οικονομική ανάπτυξη. Αλλά προς το παρόν έχει συμβάλει ώστε ένας σημαντικός και πολυάνθρωπος κλάδος της οικονομίας να μη γνωρίζει τι θα πει κρίση, καθώς επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες που παρέχουν υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας σε ηλικιωμένους προχωρούν σε αυξήσεις προσωπικού για να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση. Ετσι, στις ΗΠΑ, ενώ την τελευταία διετία οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν κατά 1,6 εκατομμύριο, η απασχόληση στις υπηρεσίες υγείας αυξήθηκε κατά 5,6% καθώς τα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας και οι κλάδοι ασθενείας των ασφαλιστικών εταιρειών προχώρησαν σε προσλήψεις 253.000 εργαζομένων.

* H απασχόληση στη Γερμανία

Στη Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του 2002, για το οποίο υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία, οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν κατά 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2001 και έφθασαν στο 1,9 εκατομμύριο, ενώ η συνολική απασχόληση μειώθηκε στη χώρα κατά 0,6%. Τέλος, στην Ιαπωνία το 2002 οι άνεργοι αυξήθηκαν συνολικά κατά 820.000, αλλά ο κλάδος υγείας δημιούργησε 360.000 θέσεις εργασίας. Ειδικότερα, στη Γερμανία ο αριθμός των πολιτών άνω των 65 ετών πρόκειται να αυξηθεί κατά τα δύο τρίτα ως το 2025, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Αλλωστε τις δύο τελευταίες δεκαετίες σχεδόν ένας στους τέσσερις γερμανούς πολίτες είναι άνω των 65 ετών. Ο διεθνής οργανισμός προειδοποιεί ότι στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία ο αριθμός των ηλικιωμένων θα αυξηθεί κατά 47% ως το 2025.

Οι δημογραφικές εξελίξεις είναι εξόχως ανησυχητικές από οικονομικής απόψεως, καθώς η αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων συνοδεύεται με μείωση του αριθμού των πολιτών που βρίσκονται στις λεγόμενες «παραγωγικές ηλικίες» και ως εκ τούτου δημιουργείται εκρηκτικό πρόβλημα εξεύρεσης πόρων για παροχή συντάξεων και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Εν τούτοις ορισμένες επιχειρήσεις... πανηγυρίζουν για αυτό. «H αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων θεωρείται βέβαιη τα επόμενα 30-50 χρόνια και μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτήν» δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg ο Λούταρ Ράιχε, επικεφαλής επενδύσεων της γερμανικής εταιρείας παροχής κατ' οίκον νοσηλευτικών υπηρεσιών Maternus-Kliniken AG. «Είναι σαφές ότι οι ηλικιωμένοι καταναλώνουν όλο και περισσότερα και τεχνολογικώς προηγμένα προϊόντα υγείας» δήλωσε ο Πολ Χιούιτ, οικονομολόγος και διευθυντής του Center for Strategic and International Studies της Ουάσιγκτον. «H υγεία είναι ένα ανελαστικό αγαθό» πρόσθεσε ο κ. Χιούιτ. «Καθώς οξύνεται το δημογραφικό πρόβλημα, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνονται ποιοτικά οι υπηρεσίες υγείας, ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ρυθμούς περίπου 20% ετησίως» εκτίμησε ο Μαζαχίρο Οριγκούτσι, πρόεδρος της μεγαλύτερης εταιρείας προσλήψεων εποχικού προσωπικού στην Ιαπωνία Goodwill Group Inc. H Comsn Inc., που αποτελεί τον κλάδο κατ' οίκον νοσηλείας της Goodwill, σχεδιάζει να αυξήσει το προσωπικό της κατά 45% ώστε να φθάσει τους 3.700 εργαζομένους ως τον Ιούνιο.

XP. ΚΟΛΥΒΑΣ

Το ΒΗΜΑ,

Κωδικός άρθρου: B13864D162
ID: 255264

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η σιωπηρή "μεταφορά" του ελληνικού κρατικού χρέους

Η κυβέρνηση της τρόικας με την υπογραφή του μνημονίου ανταλλάσει το απεχθές χρέος 35 ετών με υποθηκευμένο χρέος προς την τρόικα, άρα αδιαπραγμάτευτο. Ήδη ετοιμάζεται να πάρει άλλα 110 δις το 2012 και δε θα σταματήσουν μέχρι να ολοκληρώσουν τη καταστροφή υποθηκεύοντας την Ελλάδα στη Τρόικα για 450 Δις. Το πρόγραμμα εκταμίευσης των δόσεων του τροϊκανού δανείου των € 110 δις, είναι με τέτοιο τρόπο διαρθρωμένο, ώστε να χρησιμεύει κυρίως στην αναχρηματοδότηση ομολόγων που λήγουν.Δηλαδή, το δημόσιο παίρνει λεφτά από την τρόικα, (και σε αντιστάθμισμα εφαρμόζει το Μνημόνιο, τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκθεμελίωσης εργασιακών και γενικότερα κοινωνικών δικαιωμάτων προς όφελος του κεφαλαίου, που έχει γνωρίσει ποτέ η χώρα), μόνο και μόνο για να αποπληρώσει τους πιστωτές του, (δηλαδή το εγχώριο και διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο), για το απεχθές χρέος 35 ετών.

«Ανοίξτε τα βιβλία του δημόσιου χρέους»

Οι τρεις όροι για να χαρακτηριστεί απεχθές ένα χρέος είναι: Πρώτον, να έχει συναφθεί χωρίς τη συγκατάθεση του έθνους. Δεύτερον, τα ποσά που εισέρευσαν από το δάνειο να σπαταλήθηκαν με τρόπο που αντιβαίνει στα συμφέροντα του έθνους και, τρίτον, ο πιστωτής να ήταν ενήμερος των παραπάνω.

Άμεσα πρέπει να συγκροτηθεί Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου με προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους και εμπειρίας. Η συμβουλή μου είναι μία: Ανοίξτε τα βιβλία! Εξετάστε με διαφανείς διαδικασίες και την παρουσία της κοινωνίας όλες τις κρατικές συμβάσεις –από τις πιο μεγάλες, όπως για παράδειγμα των πρόσφατων Ολυμπιακών Αγώνων, μέχρι τις πιο μικρές– και βρείτε ποιο μέρος του χρέους είναι προϊόν διαφθοράς, επομένως παράνομο και απεχθές κατά τη διεθνή νομική ορολογία, και αρνηθείτε το!

Ο Ερίκ Τουσέν δεν μιλάει στη βάση υποθέσεων. Έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου που συγκρότησε ο πρόεδρος του Ισημερινού Ραφαέλ Κορέα πριν από τρία χρόνια, μεταφέρει την πολύτιμη εμπειρία του από τις καθ’ όλα νόμιμες μεθόδους που χρησιμοποίησε ο πρόεδρος του Ισημερινού για να απαλλαγεί από ένα μεγάλο μέρος του δημόσιου χρέους. Μέχρι και τη δευτερογενή αγορά χρησιμοποίησε ο Κορέα με τις κατάλληλες κινήσεις για να μειώσει το δημόσιο χρέος. Υπήρχε όμως πολιτική βούληση, όχι άνευ όρων παράδοση στους ξένους πιστωτές και διαπόμπευση της χώρας, όπως στην Ελλάδα!

Στα τέλη του 2006 ο Ραφαέλ Κορέα κέρδισε τις προεδρικές εκλογές με βασική του εξαγγελία να τερματιστεί η απαράδεκτη κατάσταση με το εξωτερικό χρέος που απομυζούσε τους σπουδαιότερους πόρους της οικονομίας. Τον Ιούλιο του 2007 δημιούργησε με προεδρικό διάταγμα μια Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του δημόσιου χρέους – εγχώριου και διεθνούς. Η έρευνα αφορούσε 30 ολόκληρα χρόνια από το 1976 μέχρι το 2006.

εξετάσαμε τη νομιμότητα κάθε σύμβασης και των επιμέρους όρων της, τη συμβατότητά τους με το σύνταγμα της χώρας, το διεθνές δίκαιο και επίσης με το συμφέρον του έθνους. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε σε συγκεκριμένες οικονομικές συμβάσεις έργων ασυνήθιστα μεγάλων διαστάσεων για τα μέτρα του Ισημερινού, όπως π.χ. μεγάλα φράγματα. Εξετάσαμε ακόμη και τους όρους των εμπορικών πιστώσεων που χορήγησαν στον Ισημερινό χώρες όπως η Γερμανία, με απώτερο στόχο να αγοραστούν γερμανικά προϊόντα για να ενισχυθούν οι γερμανικές εξαγωγές. Είναι δάνεια που δίνονται με σκοπό να υποστηριχθεί η αγορά προϊόντων αιχμής, όπως π.χ. της Siemens. Καθήκον μας ήταν να ελέγξουμε τις τιμές με τις οποίες αγοράστηκε ο εξοπλισμός της Siemens, κατά πόσο δηλαδή η τιμή ανταποκρινόταν στην ποιότητα. Κι αυτό γιατί σε πλήθος περιπτώσεων που εμπλέκονταν πολυεθνικές εταιρείες βρήκαμε ακραία φαινόμενα διαφθοράς. Αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε κρατικές αγορές που δεν είχαν καμιά σχέση με τις ανάγκες της χώρας, αλλά αποτελούσαν αφορμές για να δοθούν μίζες.

Φυσικά. Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν των αμερικανικών τραπεζών Citibank και JP Morgan. Αυτές οι τράπεζες συστηματικά δωροδοκούσαν κρατικούς υπαλλήλους σε όλη την κλίμακα του δημοσίου –ακόμη και τον υπουργό Οικονομικών– για να πειστούν να υπογράψουν συμβάσεις που εξόφθαλμα έβλαπταν το δημόσιο συμφέρον και με προκλητικό τρόπο ευνοούσαν τα συμφέροντα των τραπεζών.

Μετά τα παραπάνω, ο ίδιος ο πρόεδρος Ραφαέλ Κορέα, δύο μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μας, στις 14 Νοεμβρίου 2008, ανακοίνωσε και επίσημα ότι στη βάση των ευρημάτων μας είναι υποχρεωμένος να προβεί στην παύση πληρωμών του δημόσιου χρέους ύψους 3 δις δολαρίων που αντιπροσώπευε το 70% του χρέους υπό τη μορφή ομολόγων. Αιτιολόγησε την απόφασή του λέγοντας πως το χρέος δεν ήταν νόμιμο, αλλά ήταν προϊόν διαφθοράς και δωροδοκιών. Κατά συνέπεια, δεν ήταν υποχρεωμένη η κυβέρνησή του να σεβαστεί τις διεθνείς δεσμεύσεις. Τους επόμενους πέντε ολόκληρους μήνες η κυβέρνηση τήρησε στάση σιωπής, δεν προέβη σε καμιά δημόσια ανακοίνωση για το θέμα, παρά το ενδιαφέρον που υπήρχε.

Ήταν μια τακτική. Η κυβέρνηση του Ισημερινού, τον Απρίλιο του 2009, απευθύνθηκε στους πιστωτές με την εξής πρόταση: «Προτιθέμεθα να αγοράσουμε όλα τα ομόλογα με έκπτωση 65%. Πληρώνουμε, δηλαδή, 35 σεντς το δολάριο. Συμφωνείτε ή όχι;». Οι κάτοχοι του 91% των ομολόγων δέχτηκαν αμέσως την ανταλλαγή. Επρόκειτο για μια τεράστια επιτυχία της κυβέρνησης, καθώς επέβαλε «κούρεμα» της τάξης του 65%.

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Επίκαιρα: 9/12/2010

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πολιτικό και δεν θα το λύσει καμία διεθνής επιτροπή ελέγχου

«Όμως ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι οι κύριοι αυτοί που προτείνουν τη «διεθνή επιτροπή» ξέρουν ή μπορούν να βρουν το ύποπτο ή παράνομο χρέος, πόσο από το χρέος μπορεί να πληρώσει ένας λαός; Στο ερώτημα αυτό κανείς δεν απαντά. Για παράδειγμα ας πούμε ότι το ύποπτο ή παράνομο χρέος είναι 50-60%, ποιος μπορεί στα σοβαρά να υποστηρίξει ότι το υπόλοιπο χρέος μπορεί να πληρωθεί από τον λαό και την χώρα; Όταν μια χώρα και ένας λαός έχει κυριολεκτικά λεηλατηθεί επί δεκαετίες και έχει οδηγηθεί στην χρεοκοπία, τι σημαίνει «δίκαιο» και «άδικο» χρέος όταν η χώρα και ο λαός δεν μπορεί να πληρώσει τίποτε; Εκτός κι όλα αυτά στήνονται για να εξαναγκάσουμε την χώρα και τον λαό της που δεν μπορεί να πληρώσει, να ξεπουληθεί όχι για όλο το χρέος, αλλά μόνο για εκείνο το χρέος που είναι «δίκαιο». Τέτοια περίπτωση είναι και η Ελλάδα. Το δημόσιο χρέος, τουλάχιστον άνω του 90%, είναι συσσωρευμένοι τόκοι πάνω σε κεφαλαιοποιημένους τόκους παλιότερων δανείων. Με άλλα λόγια το χρέος της χώρας έχει δημιουργηθεί κατά κύριο λόγο πληρώνοντας πανωτόκια πάνω σε πανωτόκια. Ακόμη κι αν κάποιος θεωρήσει ότι τα αρχικά δάνεια – που έτσι ή αλλιώς έχουν ξεπληρωθεί δεκάδες φορές έως σήμερα – ήταν «δίκαια», γιατί μια χώρα και ένας λαός να ξεπουλιέται για να πληρώνει πανωτόκια; Αυτό ακριβώς το ζήτημα, που δεν είναι μόνο πρόβλημα της υπερχρεωμένης Ελλάδας, ήρθε να αντιμετωπίσει η πρόταση του ΟΗΕ (Απρίλιος του 2010) που θεωρεί ως «απεχθές χρέος» όχι μόνο εκείνο που είναι προϊόν ύποπτης συναλλαγής, αλλά κάθε χρέος που για να πληρωθεί οδηγεί στην καταστρατήγηση, παραβίαση, ή και κατάργηση βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων. Όταν λοιπόν μια χώρα αναγκάζεται να συνθλίψει τη δουλειά και τα εισοδήματα του λαού της, να περικόψει δραστικά δημόσιες και κοινωνικές παροχές και να ξεπουλήσει την περιουσία της και έτσι να θέσει την ασφάλεια, την ευνομία και την ομαλότητά της σε κίνδυνο, προκειμένου να πληρώσει τους δανειστές της, τότε το χρέος της θεωρείται «απεχθές» και οφείλει να αρνηθεί την πληρωμή του. Τάδε έφη ο ειδικός επιτετραμμένος για την μελέτη και αντιμετώπιση του χρέους σε εισήγησή του προς την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2010, η οποία κατά πλειοψηφία έγινε αποδεχτή από αυτό το διεθνές σώμα. Και είναι μάλλον περίεργο που όσοι σκίζονται για τον έλεγχο των δανειακών συμβάσεων στην Ελλάδα, δήθεν για να αποκαλύψουν το μέρος του χρέους που είναι «απεχθές», τους διαφεύγει ως δια μαγείας αυτή η σημαντική συμβολή του ΟΗΕ στην έννοια του «απεχθούς χρέους».

Στη θέση λοιπόν του αιτήματος για διεθνή επιτροπή ελέγχου του δημόσιου χρέους, πρέπει να μπει το βαθιά δημοκρατικό και λαϊκό αίτημα για άνοιγμα όλων των δημόσιων λογαριασμών ώστε να δούμε που και πώς προέκυψαν οι δανειακές ανάγκες του κράτους και προς όφελος τίνος δαπανήθηκαν τα κονδύλια του δημόσιου ταμείου (τακτικά και δανειακά). Μόνο έτσι μπορεί να ελεγχθεί το αλισβερίσι, το πάρε-δώσε κάτω από το τραπέζι, οι ρεμούλες και οι αρπαχτές. Ο έλεγχος αυτός μπορεί να γίνει μόνο όταν οι δημόσιοι λογαριασμοί γίνουν πραγματικά δημόσιοι, δηλαδή προσβάσιμοι και ελέγξιμοι από όλους του πολίτες και όχι μόνο από επιλεγμένους «ειδικούς», υπό την άμεση εποπτεία του κοινοβουλίου. Ενός κοινοβουλίου που δεν θα είναι υποτελές της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά αληθινά κυρίαρχο και εργαζόμενο σώμα, όπου τα μέλη του θα έχουν περιορισμένο χρόνο θητείας, θα εκλέγονται και θα λογοδοτούν απευθείας στους εκλογείς τους, οι οποίοι θα έχουν το δικαίωμα να τους ανακαλέσουν ανά πάσα στιγμή διαπιστώσουν ότι δεν επιτελούν το έργο για το οποίο τους έχουν στείλει στο κοινοβούλιο, κοκ. Φυσικά, ύστερα από τον αναγκαίο δημοσιονομικό έλεγχο – με αναδρομική ισχύ – όποιος βρεθεί ότι εμπλέκεται σε διαπάσθιση του δημόσιου χρήματος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, πολιτικός, κόμμα ή εταιρεία, τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη και να κατασχεθεί η περιουσία του στο σύνολο της ως ελάχιστη αποζημίωση για τις πράξεις του.
Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, η μια πρόταση περί «διεθνούς επιτροπής ελέγχου του δημόσιου χρέους» αναθέτει πάλι σε κάποιους άλλους, ειδικούς ή μη, το ζήτημα που πρέπει να λύσει ο ίδιος λαός διεκδικώντας και κατακτώντας επιτέλους τη δημοκρατία σ’ αυτόν τον τόπο. Και δημοκρατία θεμελιώνεται σε δυο βασικές αρχές: την λαϊκή κυριαρχία και την εθνική ανεξαρτησία. Αρχές που είναι αδύνατον να συνυπάρξουν με το επαχθές και απεχθές δημόσιο χρέος της χώρας και το καθεστώς υποδούλωσης και κατοχής που έχουν επιβάλει οι δανειστές, το ΔΝΤ, η ΕΕ και η ΕΚΤ.» Δημήτρης Καζάκης

http://kostasxan.blogspot.com/2011/01/blog-post_180.html

Ελεύθερο Λογισμικό & Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα

Moreover Technologies - Software downloads